صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۱
کد خبر: 11177
گزارشگر: 213
۸۸۸
۰
۰
۲
به دستور جو بایدن در کابل

جزئیات کشته شدن رهبر القاعده در بالکن این ویلا+عکس

جزئیات کشته شدن رهبر القاعده در بالکن این ویلا+عکس
تصویر ویلایی که رهبر القاعده در بالکن آن هدف حمله آمریکا قرار گرفت و کشته شد، منتشر شده است.

به گزارش آسیانیوز، برخی رسانه‌ها تصویر خانه‌ای در کابل را که ایمن الظواهری، رهبر القاعده، در بالکن آن هدف قرار گرفت و کشته شد منتشر کرده‌اند.

جزئیات کشته شدن رهبر القاعده در بالکن این ویلا+عکس asianews

این خانه در یکی از محلات گران‌قیمت کابل و در نزدیکی سفارتخانه‌ها واقع شده و به گفته یک مقام ارشد آمریکا، ظواهری چندین بار روی بالکن آن دیده شده بود.

گزارش‌سی‌ان‌ان‌ حاکی از آن است که پهپاد آمریکایی در ساعت ۶:۱۸ دقیقه بامداد یکشنبه سی‌ام ژوییه به وقت کابل، دو راکت به خانه محل اقامت رهبر القاعده شلیك کرده است. براساس این گزارش، هیچ نیروی آمریکایی در زمان حمله روی زمین و در محل نبوده است.

رییس‌جمهوری آمریکا گفت، ظواهری دیپلمات‌های آمریکایی و کارمندان دولت آمریکا و منافع آمریکا در جهان را تهدید می‌کرد و آمریکا توانست عدالت را در مورد او به اجرا بگذارد.

 به گزارش سی‌ان‌ان، رهبران شبکه حقانی از حضور ظواهری در منطقه شیرپور مطلع بودند که خلاف پیمان دوحه با طالبان است. براساس این گزارش آنها پس از حمله روز شنبه تلاش کردند روی حضور ظواهری در کابل سرپوش بگذارند و دسترسی ها به خانه امن را محدود کردند و اعضای خانواده او شامل دخترش و فرزند او را به مکان دیگری منتقل کردند. سی‌ا‌ن‌ان می‌گوید نیروهای آمریکایی عمدا دختر و نوه ظواهری را هدف نگرفتند.

بایدن گفت: آمریکا به حمایت از منافع مردم آمریکا ادامه می‌دهد و هشدار می‌دهد که اگر کسی تهدیدی علیه منافع آمریکا در هر جایی انجام دهد، آمریکا او را پیدا می‌کند و علیه‌اش اقدام می‌کند.

جو بایدن گفت، من وقتی مطمئن شدم، دستور حذف ایمن الظواهری را دادم. اعلام می‌کنیم که این حمله به شکل موفقی انجام شده است.

بایدن در ادامه به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اشاره کرد. او گفت پس از ۲۰ سال نیروهای آمریکایی را خارج کردیم چون نیازی به حضور فیزیکی نیست و می‌توانیم از آسمان اوضاع را زیر نظر داشته باشیم.

رییس‌جمهوری آمریکا در ادامه به کشته شدن یک مقام دیگر القاعده در سوریه اشاره کرد که چند ماه قبل اتفاق افتاده بود. رییس‌جمهوری آمریکا با اشاره به ۱۱ سپتامبر و تهدید القاعده در خاک آمریکا گفت: ما هیچگاه عاملان این حمله را فراموش نمی‌کنیم.

وزارت امور خارجه آمریکا پاداشی ۲۵ میلیون دلاری برای دریافت اطلاعات منتهی به دستگیری رهبر القاعده تعیین کرده بود. در سال ۲۰۲۱، سازمان ملل گزارشی منتشر کرد که محل اختفای ظواهری را جایی در مرز افغانستان و پاکستان برآورد می‌کرد.

باوجود گمانه‌زنی‌ها درباره نقش پاکستان در کمک اطلاعاتی به هدف گرفتن رهبر القاعده، این اخبار به طور رسمی تایید نشده است.

کشته شدن ایمن الظواهری، ۱۱ سال پس از کشته شدن عثامه بن لادن، رهبر پیشین القاعده در حمله نیروهای آمریکایی اعلام شد. باراک اوباما، رییس‌جمهوری اسبق آمریکا دستور حذف بن لادن را صادر کرده بود./

https://www.asianews.ir/u/7nu
اخبار مرتبط
جو بایدن بعد از خروج از افغانستان و تقدیم اداره این کشور به گروه تروریستی طالبان؛ بامداد سه‌شنبه دوم اوت در تشریح عملیات ضدتروریسم آمریکا علیه القاعده در افغانستان تایید کرد ایمن الظواهری، رهبر این گروه در کابل به دستور او کشته شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید