صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۹:۰۸
کد خبر: 1118
گزارشگر: 2
۳۰۱۳
۱
۱
۱
هفت تماشاگر فوتبال بازداشت شدند؛

حمایت برخی از طرفداران تیم تراکتور تبریز از ترکیه!

حمایت برخی از طرفداران تیم تراکتور تبریز از ترکیه!
حسین ذوالفقاری، معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور ایران اعلام کرد که هفت تماشاگر بازی تیمهای تراکتورسازی و استقلال تهران بازداشت شدند.

تعدادی از هواداران تیم تراکتورسازی در بازی این تیم با استقلال در روز ۱۰ آبان، شعارهایی در حمایت از ترکیه سر دادند. آنان همچنین شعار «مرگ بر کُرد» سر دادند.

چند نفر از تماشاگران هم پلاکاردی را به ورزشگاه آورده بودند که روی آن نوشته بود: «یا چکسلواکی یا یوگسلاوی». این شعار به تجزیه بدون خشونت کشور چکسلواکی به دو کشور چک و اسلواکی و همچنین به جنگ‌های داخلی خونین یوگسلاوی که منجر به تجزیه آن به چند کشور شد، اشاره داشت.

پس از بازتاب گسترده حاشیه‌های این دیدار، وزیر ورزش و جوانان ایران روز شنبه اعلام کرد که پس از رخ دادن «برخی حواشی در بازی‌های اخیر لیگ برتر» دستور داده که «کارگروه صیانت از ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی» تشکیل شود.

این کارگروه با حضور نمایندگان وزارت اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما، فدراسیون فوتبال، کمیسیون فرهنگی مجلس، نیروی انتظامی، معاونت فرهنگی سپاه و نمایندگان باشگاه‌های ورزشی تشکیل خواهد شد.

در جلسه روز یکشنبه مجلس نیز نادر قاضی پور، نماینده ارومیه در مجلس، از هواداران تیم تراکتورسازی تبریز خواست که «به هیچ وجه به قومیت‌ها، فارس‌ها، کردها و گیلک‌ها توهین نکنند».

در همین حال محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، اتفاقات رخ داده در ورزشگاه تبریز را «مشکوک» خواند.

وی تاکید کرد که «گرایش به یک کشور خارجی و شعارهایی در حمایت از عملکرد کشوری در ورزشگاه از مسائل غیرقابل قبول است».

علی مطهری، نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی نیز ، "دامن زدن به تعصبات قومی" را "خلاف اسلام و مصالح کشور" عنوان کرد و خواستار برخورد با افرادی شد که در مسابقه استقلال و تراکتورسازی تبریز "شعارهای نژادپرستانه" سر داده‌اند.قای صادقی در عین حال گفت که «این گونه مسائل با برخوردهای سلبی قابل حل نیست و ابتدا باید اقناع‌سازی و فرهنگ‌سازی انجام شود».

در همین حال علی دایی، بازیکن و مربی سرشناس سابق فوتبال ایران که متولد اردبیل است، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به حاشیه‌های بازی اخیر ستقلال و تراکتورسازی واکنش نشان داد و نوشت: «همه جای ایران سرای من است. به ایرانی بودن خودمون افتخار می‌کنیم و اجازه ندهیم شعار تجزیه‌طلبان در استادیوم‌ها باب شود.»

https://www.asianews.ir/u/1gn
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
حسن
۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
0
1

زنده باد ایران زنده باد مردم متدین ایران زنده باد علی دایی. مرگ بر مزدوران احمق تجزیه طلب


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید