صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۲ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۰۱:۰۲
کد خبر: 11195
گزارشگر: 213
۵۰۶
۰
۰
۲
اظهارات جدید بازرسان آژانس درباره افزایش غنی سازی ایران

حرف مقامات ایران ما را راضی نمی کند!

حرف مقامات ایران ما را راضی نمی کند!
در حالی که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید برنامه هسته‌ای ایران «از لحاظ بلندپروازی‌ و ظرفیت، بسیار بسیار سریع» در حال پیشرفت است، بازرسان آژانس بین‌المللی تاکید کردند که با «اظهارات خوب» مقامات ایران، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قانع نمی‌ شوند!

به گزارش آسیانیوز، رافائل گروسی می‌گوید جمهوری اسلامی باید در مورد برنامه هسته‌ای خود که با شتاب در حال پیشرفت است، شفاف‌سازی کند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید برنامه هسته‌ای ایران «از لحاظ بلندپروازی‌ و ظرفیت، بسیار بسیار سریع» در حال پیشرفت است.

رافائل گروسی روز سه‌شنبه ۱۱ مرداد در ادامه گفت: «اظهارات خوب» مقامات ایران، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را قانع نمی‌کند و امیدوارم جمهوری اسلامی در مورد برنامه هسته‌ای خود که با شتاب در حال پیشرفت است، شفاف‌سازی کند.

---------------

بیشتر بخوانید

تا قبل از دیر شدن برنامه هسته‌ای ایران را متوقف می کنیم

------------------------------------

او اظهار داشت: ایران برنامه هسته‌ای بلندپروازانه‌ای دارد که باید «با روش مناسبی» تایید شود: این برنامه بسیار بسیار سریع در همه جهات توسعه می‌یابد؛ هم از نظر جاه‌طلبی و هم ظرفیت.

 گروسی خطاب به مقامات ایران گفت کاری که باید انجام دهید این است که شفاف و سازگار باشید و با ما همکاری کنید.

اظهارات مدیرکل آژانس یک روز بعد از آن بیان می‌شود که سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از تزریق گاز اورانیوم به ۵۰۰ سانتریفوژ پیشرفته خبر داد. بهروز کمالوندی شامگاه ۱۰ مرداد به صدا و سبما گفت: این اولین گام برای رسیدن به توانایی ۱۹۰ هزار سو در حوزه انرژی اتمی است.

همچنین وزیران خارجه آمریکا، بریتانیا و فرانسه روز ۱۰ مرداد در بیانیه‌ای اعلام کردند که ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد.

در این بیانیه که در جریان دهمین کنفرانس بازنگری پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای منتشر شد، وزیران یاد شده ابراز تاسف کردند که به رغم تلاش‌های وافر دیپلماتیک، ایران هنوز از این فرصت برای اجرای کامل تعهدات خود در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک یا «برجام» استفاده نکرده است.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که ابهود باراک، نخست وزیر پیشین اسرائیل، با اعلام این که ایران در تابستان سال آینده به یک کشور در آستانه هسته‌ای شدن تبدیل می‌شود، هشدار داد برنامه اتمی جمهوری اسلامی در حال رسیدن به نقطه‌ای است که دیگر یک حمله نقطه‌ای نمی‌تواند آن را متوقف کند.


باراک این سخنان را در مقاله‌ای با عنوان «ایران می‌تواند خود را به کشوری اتمی مبدل کند» که در نشریه تایم منتشر شده، بیان کرده است.

او در این مقاله هشدار داد و مدعی شد برای انجام حملات موضعی بسیار دیر شده و آمریکا و اسرائیل باید با راهکارهایی «عملیاتی و دیپلماتیک» مانع از تحقق «آرزوی همیشگی جمهوری اسلامی» شوند.


نخست‌وزیر پیشین اسرائیل نوشت در این مرحله، یک توافق جدید درباره برنامه هسته‌ای ایران بیشتر به طور ظاهری مفید خواهد بود، و ایران و آمریکا از آن به عنوان یک «چتر انکار» استفاده خواهند کرد.

بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل هم اعلام کرد که این کشور باید خود را برای اقدام نظامی یک‌جانبه علیه برنامه اتمی ایران آماده کند./
https://www.asianews.ir/u/7ob
اخبار مرتبط
بنجامین فرانکلین معروف در سال در سال 1776 گفت: «ما باید همه با هم آویزان شویم، یا مطمئناً همه ما جداگانه آویزان خواهیم شد»؛ این در حالی است که با پیامدهای جنگ اوکراین که انسجام اروپا را تهدید می کند، هشدار فرانکلین اهمیت جدید و شدیدی پیدا کرده است.
در حالی که نفتکش حامل نفت ایران چند ماه پیش در آب‌های یونان توقیف شده؛ آمریکا بر تحریم شبکه حمل نفت جمهوری اسلامی ایران تمرکز کرده است.
بر اساس اطلاعات جدید مرکز آمار، یک خانواده ایرانی در تیر ۱۴۰۱ نسبت به تیر ۱۴۰۰، برای تامین کالا و خدمات ۵۴ درصد بیشتر هزینه کرده است؛ با حذف ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی که به افزایش قیمت بسیاری از اقلام خوراکی منجر شد، مردم ایران از اردیبهشت ۱۴۰۱ تا به امروز، افزایش روزافزون میزان تورم افسارگسیخته را شاهد بوده‌اند.
مقامات ارشد فعلی و دیپلمات های اسرائیل اعلام کردند که این کشور خود را برای اقدام نظامی یک‌جانبه علیه برنامه اتمی ایران آماده کرده است.
رافائل گروسی مدیرکل آژانس به سی‌ان‌ان گفت در مورد برنامه هسته‌ای ایران ما نمی‌دانیم چه اتفاقی دارد می‌افتد!
وزارت خارجه اسرائیل در توئیتی مدعی شد که پیش از آن که «دیر» شود، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را «متوقف» می کنند.
همچنانکه در «بیانیه اورشلیم» دولت آمریکا مدعی و متعهد شد حق اسرائیل برای دفاع از خود را به‌رسمیت می‌شناسد؛ در حاشیه برگزاری اجلاس امنیتی اندیشکده «اسپن» در ایالات متحده، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی «کاخ سفید» در واشنگتن درباره مقابله با جمهوری اسلامی ایران گفت و گو کردند.
در پی حمله اسرائیل به حومه دمشق و کارخانه پهپادسازی سپاه پاسداران، نشریات خارجی از کشته شدن حداقل ۱۰ شبه‌نظامی در این حمله خبر دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید