صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۲ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۲
کد خبر: 11200
گزارشگر: 213
۴۱۹
۰
۰
۲
اعلامیه بانک مرکزی درباره چک های جدید

چک‌های ثبت نشده در صیاد تعیین تکلیف شدند

چک‌های ثبت نشده در صیاد تعیین تکلیف شدند
بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای شعب شبکه بانکی را مکلف به صدور «اعلامیه عدم ثبت برگه چک در سامانه صیاد» کرد.

به گزارش آسیانیوز، طبق اعلام بانک مرکزی، ذینفعان چک می‌توانند از این پس «اعلامیه عدم ثبت برگه چک در سامانه صیاد» را در قبال چک‌های ثبت ‌نشده در این سامانه از شعب بانک‌ها درخواست کنند.

----------

بیشتر بخوانید

اعلام جزییات قانون جدید چک و چگونگی ثبت و انتقال آن در سامانه صیاد/توزیع دسته چک ها از امروز

-----------------------------
این بانک با صدور بخشنامه‌ای شعب شبکه بانکی را مکلف به صدور «اعلامیه عدم ثبت برگه چک در سامانه صیاد» کرد.

در بخشنامه شماره ۱۱۷۵۳۳ مورخ ۱۴۰۱.۵.۱۱ بانک مرکزی آمده است؛ این اعلامیه بدون درج «کد رهگیری» و در قالب و شکلی متمایز از گواهی‌نامه‌های مرسوم عدم پرداخت چک است و صرفاً مؤید و متضمن عدم امکان اقدام بر روی چک به دلیل ثبت نشدن چک در سامانه صیاد است.

گفتنی است تسویه چک‌های جدید که از ابتدای سال ۱۴۰۰ در اختیار مشتریان بانکی قرار می‌گیرد، براساس استعلام از سامانه صیاد و در صورت ثبت اطلاعات مبلغ، تاریخ و ذینفع چک و تطابق آن با برگ چک امکان‌پذیر است و در صورت عدم ثبت مالکیت چک در سامانه صیاد، این چک شامل احکام قانون صدور چک نبوده و بانک‌ها مکلفند از پرداخت وجه آنها خودداری کنند.

---------------

بشتر بخوانید:

از اجرای قانون جدید چک جلوگیری شود!

 -----------------------------------------------------------

ایسنا نوشت با هدف جلوگیری از بروز مشکلات آتی، هموطنان گرامی باید توجه داشته باشند از تحویل برگ چک ثبت ‌نشده در سامانه صیاد اجتناب کنند و حتما همزمان با انجام معامله و تحویل برگ چک، از ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد با استفاده از شیوه‌های مختلف استعلام اطمینان حاصل کرده و تایید دریافت چک را در این سامانه انجام دهند.

مشتریان بانکی برای انجام استعلام و تایید دریافت چک می‌توانند از طریق اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک بانک‌ها، برنامک‌های موبایلی حوزه پرداخت، سامانه پیامکی ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱، خودپردازها و کیوسک‌های بانکی و شعب بانک‌های عامل اقدام کنند./

https://www.asianews.ir/u/7og
اخبار مرتبط
برخی از افراد با دریافت چک صیاد مشکل دارند؛ چراکه صادرکننده اطلاعات هویتی را در سامانه تایید نمی‌کند و دریافت کننده چک به سختی به پول خود دسترسی پیدا می‌کند.
همزمان که با بازگشایی بانک ها در سال جدید، اجرای قانون جدید چک و صدور دسته چک های جدید آغاز شده است؛ رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر ابهام در قانون جدید چک، چندی پیش خواستار عدم اجرای آن شد و تاکید کرد زیرساخت‌های لازم برای اجرای قانون جدید چک فراهم نیست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید