صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۴ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۶
کد خبر: 11241
گزارشگر: 213
۶۵۵
۰
۰
۲
بنا بر گزارش نشریه خارجی

شمارش معکوس برای تعیین «سرنوشت نهایی» برجام تا ۷۲ ساعت دیگر

شمارش معکوس برای تعیین «سرنوشت نهایی» برجام تا ۷۲ ساعت دیگر
دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به خبرگزاری بلومبرگ گفته‌اند فاصله بین ایران و آمریکا از زمان آخرین دور مذاکرات هسته‌ای در وین بیشتر شده و اگر قرار باشد توافقی به‌دست بیاید، یا ظرف ۷۲ ساعت آینده حاصل می‌شود، یا دیگر توافق امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش آسیانیوز، بلومبرگ نوشت  تنها ۷۲ ساعت برای شکست مذاکرات یا احیای برجام فرصت وجود دارد.
 
دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به خبرگزاری بلومبرگ گفته‌اند فاصله بین ایران و آمریکا از زمان آخرین دور مذاکرات هسته‌ای در وین بیشتر شده و اگر قرار باشد توافقی به‌دست بیاید، یا ظرف ۷۲ ساعت آینده حاصل می‌شود، یا دیگر توافق امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گفته این دو مقام اتحادیه اروپا، در مذاکراتی که روز پنجشنبه در پایتخت اتریش از سر گرفته شد، حداقل دو موضوع جدید مرتبط با مسایل هسته‌ای در ماه‌های اخیر مطرح شده است که فهرست موانع احیای برجام را به شش یا هفت مورد افزایش داده است.

---------

بیشتر بخوانید

تا قبل از دیر شدن برنامه هسته‌ای ایران را متوقف می کنیم

------------------------------------


این دیپلمات‌ها که نخواستند نامشان فاش شود، به بلومبرگ گفتند، اگرچه موانع باقی مانده از نظر فنی می‌توانند در مدت ۷۲ ساعت برطرف شوند، اما این امر مستلزم تصمیم گیری‌های سیاسی سطح بالا در تهران و واشینگتن است.

دیپلمات‌های اروپایی همچنین می‌گویند ایران از خواسته‌های قبلی خود مبنی بر لغو تحریم‌های آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین اصرار خود بر اینکه ایالات متحده تضمین دهد که دوباره از این توافق تخطی نمی‌کند، دست کشیده‌ است با این همچنان خواستار تضمین تامین خواست‌های اقتصادی خود است.

نخستین روز از دور تازه مذاکرات احیای برجام در وین پنجشنبه پس از پنج ماه وقفه به پایان رسید.

علی باقری کنی٬ مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران روز پنجشنبه با هیات‌های روسیه، چین و نماینده اتحادیه اروپا دیدار کرد.

همچنین ، رافائل گروسی چند روز گذشته گفت جمهوری اسلامی باید در مورد برنامه هسته‌ای خود که با شتاب در حال پیشرفت است، شفاف‌سازی کند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید برنامه هسته‌ای ایران «از لحاظ بلندپروازی‌ و ظرفیت، بسیار بسیار سریع» در حال پیشرفت است.

رافائل گروسی روز سه‌شنبه ۱۱ مرداد در ادامه گفت: «اظهارات خوب» مقامات ایران، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را قانع نمی‌کند و امیدوارم جمهوری اسلامی در مورد برنامه هسته‌ای خود که با شتاب در حال پیشرفت است، شفاف‌سازی کند.

او اظهار داشت: ایران برنامه هسته‌ای بلندپروازانه‌ای دارد که باید «با روش مناسبی» تایید شود: این برنامه بسیار بسیار سریع در همه جهات توسعه می‌یابد؛ هم از نظر جاه‌طلبی و هم ظرفیت.

 گروسی خطاب به مقامات ایران گفت کاری که باید انجام دهید این است که شفاف و سازگار باشید و با ما همکاری کنید./

https://www.asianews.ir/u/7pl
اخبار مرتبط
جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، مانند برخی دیگر از مقامات آمریکا از جمله رییس‌جمهوری این کشور، در آستانه برپاشدن دور آخر مداکرات با ایران، از باقی‌ماندن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی خبر داد.
در حالی که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید برنامه هسته‌ای ایران «از لحاظ بلندپروازی‌ و ظرفیت، بسیار بسیار سریع» در حال پیشرفت است، بازرسان آژانس بین‌المللی تاکید کردند که با «اظهارات خوب» مقامات ایران، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قانع نمی‌ شوند!
بنجامین فرانکلین معروف در سال در سال 1776 گفت: «ما باید همه با هم آویزان شویم، یا مطمئناً همه ما جداگانه آویزان خواهیم شد»؛ این در حالی است که با پیامدهای جنگ اوکراین که انسجام اروپا را تهدید می کند، هشدار فرانکلین اهمیت جدید و شدیدی پیدا کرده است.
در حالی که نفتکش حامل نفت ایران چند ماه پیش در آب‌های یونان توقیف شده؛ آمریکا بر تحریم شبکه حمل نفت جمهوری اسلامی ایران تمرکز کرده است.
بر اساس اطلاعات جدید مرکز آمار، یک خانواده ایرانی در تیر ۱۴۰۱ نسبت به تیر ۱۴۰۰، برای تامین کالا و خدمات ۵۴ درصد بیشتر هزینه کرده است؛ با حذف ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی که به افزایش قیمت بسیاری از اقلام خوراکی منجر شد، مردم ایران از اردیبهشت ۱۴۰۱ تا به امروز، افزایش روزافزون میزان تورم افسارگسیخته را شاهد بوده‌اند.
مقامات ارشد فعلی و دیپلمات های اسرائیل اعلام کردند که این کشور خود را برای اقدام نظامی یک‌جانبه علیه برنامه اتمی ایران آماده کرده است.
رافائل گروسی مدیرکل آژانس به سی‌ان‌ان گفت در مورد برنامه هسته‌ای ایران ما نمی‌دانیم چه اتفاقی دارد می‌افتد!
وزارت خارجه اسرائیل در توئیتی مدعی شد که پیش از آن که «دیر» شود، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را «متوقف» می کنند.
همچنانکه در «بیانیه اورشلیم» دولت آمریکا مدعی و متعهد شد حق اسرائیل برای دفاع از خود را به‌رسمیت می‌شناسد؛ در حاشیه برگزاری اجلاس امنیتی اندیشکده «اسپن» در ایالات متحده، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی «کاخ سفید» در واشنگتن درباره مقابله با جمهوری اسلامی ایران گفت و گو کردند.
در پی حمله اسرائیل به حومه دمشق و کارخانه پهپادسازی سپاه پاسداران، نشریات خارجی از کشته شدن حداقل ۱۰ شبه‌نظامی در این حمله خبر دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید