صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۴ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۶
کد خبر: 11245
گزارشگر: 213
۴۸۸۱
۰
۰
۳
نوسان بازارهای مالی در ادامه مذاکرات ناموفق برجامی

پرواز پول آمریکایی در روزهای آینده/پیش بینی قیمت طلا و سکه

پرواز پول آمریکایی در روزهای آینده/پیش بینی قیمت طلا و سکه
کارشناس بازارهای مالی گفت:پیش‌بینی می‌شود قیمت دلار همچنان با نوسان و افزایش همراه شود و بین کانال ۳۰ هزار تومان تا ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان متغیر باشد.

به گزارش آسیانیوز، قیمت‌ دلار دیروز خلاف روزهای گذشته، روند صعودی داشت. افزایش قیمت دلار و اونس جهانی باعث شد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز صعودی شود. در بازارهای دلار، طلا و سکه افزایش قیمت ادامه دارد؟

دلار روز گذشته در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲۷۹۱۹ تومان اعلام شد.

امروز در بازار طلا و سکه نیز نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را نوسانی اعلام می‌کند. هر گرم طلای ۱۸ گرم اکنون یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۱۶۹ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز پنجشنبه ۱۳ مرداد با ۱۱۶,۰۰۰ تومان افزایش، ۱۴,۸۶۲,۰۰۰ معامله شد.

آیا این بازارهای مالی در روزهای آینده روند افزایشی را طی می‌کنند؟

علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفته است: به نظر می‌رسد بازارهای مالی در هفته آینده، به علت تعطیلات و مذاکرات وین روند آرومی را طی کند.

او افزود: اما پیش‌بینی می‌شود قیمت دلار همچنان با نوسان همراه باشد و بین کانال ۳۰ هزار تومان تا ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان متغیر باشد.

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی نیز گفت: احتمال کاهش قیمت دلار به کمتر از ۳۱ هزار تومان در بازار وجود دارد. اما با توجه به سیاست‌های کلی کشور مبنی بر چرخش پول کم در بازارها، انتظار بالا رفتن از ۳۳ هزار تومان را نمی‌توان داشت. اما رشد قیمت دلار در ماه‌های گذشته به دلیل انباشت تقاضا بود. به دلیل این انباشت تقاضا، پیش‌بینی می‌شود نوسان قیمت دلار بین ۳۰ تا ۳۳ هزار تومان باشد. یعنی انتظار می‌رود تا پایان سال قیمت این ارز بین ۳۰ تا ۳۳ هزار تومان باشد.

بازارهای مالی در انتظار برجام
جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفته بود: در صورت احیای برجام، بازارهای مالی موقتا کاهشی می‌شوند اما در صورت شکست مذاکرات، احتمالا فنر قیمتی آنها شکسته خواهد شد. به اعتقاد او، آینده بازارهای مالی به اخبار برجامی و تاثیر شاخص‌های کلان اقتصادی بستگی دارد که دومی سیگنال صعودی را ارسال می‌کند.

البته برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته بود که به نظر نمی‌رسد تحریم‌های جدید آمریکا در کوتاه‌مدت تاثیری داشته باشد. در یک ماه آینده روند بازار ارز کشور به همین صورت ادامه دارد اما تحریم گلوگاه‌های صادراتی کشور می‌تواند در درازمدت بر دلار اثر بگذارد.

همچنین نادر بذرافشان، دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: عوامل تاثیرگذار در قیمت طلا و سکه، افزایش اونس جهانی و میزان تقاضا در بازار است. اونس جهانی در چند روز گذشته حدود ۵۰ دلار افزایش پیدا کرد. همچنین، به دلیل فرارسیدن ماه محرم، میزان تقاضا در بازار داخلی کاهش یافته است. با توجه به ورود به ایام محرم و کاهش تقاضا در بازار و همچنین، کاهش قیمت‌ها در هفته‌های گذشته، به نظر می‌رسد روند کاهشی بین یک تا دو درصد ادامه داشته باشد.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که قیمت دلار اول مرداد ماه وارد کانال جدید شد اما همچنان رکورد قیمتی ماه قبل را نزده است. برخی از کارشناسان معتقدند بازار فعلا به آرامش رسیده و خبری از نوسان قیمتی خاصی در بازار نیست. اما برخی دیگر می‌گویند بازار در نیمه دوم سال روند دیگری را در پیش دارد.

 روند افزایشی قیمت دلار در بازار آزاد در حالی است که دلار صرافی ملی امروز اندکی کاهش داشت. حالا سوالی که وجود دارد این است که قیمت دلار به چه سمتی می‌رود؟

در یک ماه گذشته قیمت دلار در دو کانال مختلف در رفت و برگشت بود. بسیاری از کارشناسان می‌گویند تدوام قیمت دلار در این کانال به معنای تثبیت قیمت دلار است و فعلا نه احتمال رشد هیجانی در بازار وجود دارد و نه انتظار ریزش اساسی.

به گفته این کارشناسان دلار در محدوده فعلی نوسان خواهد داشت و حرکت آن به سمت کانال بالاتر و پایین‌تر نیاز به اخبار سیاسی خاصی دارد.

 مذاکرات دوحه آخرین خبر سیاسی مهمی بود که قیمت دلار را تکان داد و آن را به آستانه ۲۹ هزار تومان رساند. اما از آن زمان تاکنون خبر دیگری مخابره نشده که بتواند بر روند بازار نوسان چشمگیری داشته باشد.

آنچه بعد از مذاکرات دوحه درباره روند مذاکرات منتشر شده یا توصیه‌های برخی از کشورها برای از سرگیری مذاکرات بوده و یا تاکیداتی بر احتمال به نتیجه رسیدن و توقف مذاکرات هسته‌ای./

https://www.asianews.ir/u/7pp
اخبار مرتبط
بنجامین فرانکلین معروف در سال در سال 1776 گفت: «ما باید همه با هم آویزان شویم، یا مطمئناً همه ما جداگانه آویزان خواهیم شد»؛ این در حالی است که با پیامدهای جنگ اوکراین که انسجام اروپا را تهدید می کند، هشدار فرانکلین اهمیت جدید و شدیدی پیدا کرده است.
این اشتباه است که فرض کنیم بی ثباتی سیاسی فعلی ایتالیا لزوماً باعث ایجاد یک بحران بزرگ در اروپا خواهد شد، اما خطرات همچنان حاد هستند و برخی از تحولات کلیدی هنوز می توانند باعث تحقق چنین بحرانی شوند و بقای منطقه یورو را به خطر بیندازند.
در یک ماه گذشته قیمت دلار در دو کانال مختلف در رفت و برگشت بود؛ این در حالی است که برخی کارشناسان می‌گویند بازار در نیمه دوم سال و اواخر تابستان روند افزایشی در پیش دارد.
با ادامه روند کاهشی یورو، برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته، ارزش یورو و دلار آمریکا ، برابر شد.
تصویری از یک روزنامه اصولگرا با تیترهای اصلی اش، در حال انتشار است که مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
تولید بخش مولد اقتصاد است؛ اما در ایام اخیر اغلب سرمایه گذاران ترجیح می دهند در بخش های دیگری سرمایه گذاری کنند و همین امر منجر به رکود تولید و تضعیف اقتصاد کشور می شود.
به اعتقاد تحلیلگران بیانیه «گروه ۷» سبب افزایش قیمت دلار خواهد شد.
هولدرهای بیت ‌کوین همزمان با سقوط قیمت این ارز دیجیتال به ۱۷،۵۰۰ دلار، بیش از ۷٫۳ میلیارد دلار ضرر کردند که «بزرگترین ضرر دلاری تحقق‌یافته در تاریخ بیت ‌کوین» است.
امروز بیت کوین مقاومتی ۱۹ هزار دلاری را هم از دست داد و با ۱۱ درصد افت، به قیمت ۱۸ هزار و ۸۹۱ دلار رسید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید