صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۴ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۳
کد خبر: 11246
گزارشگر: 213
۵۱۰
۰
۰
۲
هشدار سازمان هواشناسی ایران

آغاز بارندگی و وقوع سیلاب در سراسر کشور از هفته آینده

آغاز بارندگی و وقوع سیلاب در سراسر کشور از هفته آینده
براساس گزارش سازمان هواشناسی، سامانه بارشی از روز شنبه، ۱۵ مرداد، تا روز دوشنبه، ۱۷ مرداد، موجب سیلاب‌های ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر در بیشتر استان های کشور خواهد شد.
به گزارش آسیانیوز، سازمان هواشناسی درباره وقوع سیلاب‌های ناگهانی و آب‌گرفتگی در دست کم ۱۹ استان به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی نواحی کشور هشدار داد.

به گزارش سازمان هواشناسی ایران، این سامانه بارشی از روز شنبه، ۱۵ مرداد، تا روز دوشنبه، ۱۷ مرداد، در هفت استان فعال خواهد بود و موجب سیلاب‌های ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر در ۱۹ استان خواهد شد.

بنا بر اعلام این سازمان، مسیر اصلی عبور این سامانه بارشی استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران گلستان، خراسان شمالی، بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی، اردبیل و آذربایجان شرقی فعال خواهد بود و همزمان شمار دیگری از استان‌ها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این سازمان همچنین درباره جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی هشدار داده و از شهروندان این مناطق خواسته تا از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب کنند.

بارندگی‌های سیل‌آسا در دو هفته نخست مرداد در دست‌کم ۲۵ استان کشور، خسارت‌های جانی و مالی بسیاری در پی داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران آمار رسمی قربانیان سیل‌های اخیر در کشور را تا روز چهارشنبه، ۱۲ مرداد، ۹۰ نفر و شمار مفقودان را هشت نفر اعلام کرده است./
https://www.asianews.ir/u/7pq
اخبار مرتبط
یزد - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در دیدار با رییس امور نظام فنی و اجرایی، مشاورین و پیمانکاران سازمان برنامه و بودجه کشور به تشریح وضعیت و میزان خسارات وارده ناشی از سیل اخیر به شهر میراث جهانی یزد پرداخت و خواستار مساعدت این سازمان در جبران خسارات به مردم و استان شد
سازمان هواشناسی گفت که ایران از روز شنبه آینده شاهد سامانه بارشی جدید خواهد بود در مورد طغیان آب رودخانه‌ها هشدار داده است.
در حالی که در دهه های اخیر بحران مدیریت آب و مشکلات محیط زیست، به اساسی ترین دغدغه های اقتصادی، انسانی و اجتماعی کشورمان بدل گشته، قطعنامه «حق برخورداری از محیط زیست سالم و پایدار» با رای ممتنع ایران مواجه شده است!
هم‌زمان با هشدارباش سیل و تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف ایران در روز جمعه هفتم مرداد ماه، سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران از کشته و مفقود شدن شماری «تبعه خارجی» در سیلاب چالوس خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید