صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۴ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۳
کد خبر: 11248
گزارشگر: 213
۷۵۹
۰
۰
۳
با سعید آگشته؛کارشناس شهرسازی درباره بارش های سیل آسا در کشور

علت وقوع سیل های اخیر در ایران/غافلگیری در میانه تابستان!

علت وقوع سیل های اخیر در ایران/غافلگیری در میانه تابستان!
سیل در میانه تابستان! یک غافلگیری بزرگ؛ سیلی که تاکنون بیش از ۶۹ کشته و ده ها مفقودی داشته و بیش از بیست استان را درگیر کرده است؛ به گفته کارشناسان این سیل نتیجه باران‌های موسمی یا «مونسان» است که آخرین بار سال ۶۶ در تهران رخ داده است؛ در این باره «آسیانیوز» با سعید آگشته، کارشناس مسکن و شهرسازی گفت و گویی انجام داده است.

به گزارش آسیانیوز، سیل در ميانه تابستان! این یک غافلگیری بزرگ هم برای مردم بود و هم دولت. سیلی که تاکنون بیش از ۶۹ کشته و ده ها مفقودی داشته و بیش از بیست ۱۸ استان را درگیر کرده است. کارشناسان می‌گویند این سیل باران‌های موسمی یا «مونسان» است که آخرین بار سال ۶۶ در تهران رخ داده است.

سیل تابستانی از استان فارس آغاز شد و بیست و پنج استان دیگر را هم در برگرفت و به پایتخت هم رسید. بر اساس آخرین آمار این سیل در امامزاده داود و تهران ۵ کشته و ۱۴ مفقودی داشته. تعداد کشته‌شده‌های سیل در فیروزکوه ۹ نفر و تعداد مفقودی‌ها ۱۶ نفر اعلام شده است. در استان فارس هم ۳۲ کشته بر جای گذاشته است.

در همین خصوص گفت و گویی داشتیم با سعید آگشته؛ کارشناس ارشد مسکن و شهرسازی کشور و شهردار اسبق شهرهای پرند، لاهیجان و آبیک قزوین که در ادامه می شنوید:

 

 

 

گزارشگر: سیدرحمان موسوی

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/7ps
اخبار مرتبط
براساس گزارش سازمان هواشناسی، سامانه بارشی از روز شنبه، ۱۵ مرداد، تا روز دوشنبه، ۱۷ مرداد، موجب سیلاب‌های ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر در بیشتر استان های کشور خواهد شد.
یزد - توزیع بسته‌های معیشتی بین سیل زدگان با حضور فرمانده سپاه استان و فرمانداریزد در حسینیه ثارالله یزد کلید خورد تا خدمتی دیگر از سوی جهادگران استان به سیل زدگان یزد ارائه شود
یزد - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در دیدار با رییس امور نظام فنی و اجرایی، مشاورین و پیمانکاران سازمان برنامه و بودجه کشور به تشریح وضعیت و میزان خسارات وارده ناشی از سیل اخیر به شهر میراث جهانی یزد پرداخت و خواستار مساعدت این سازمان در جبران خسارات به مردم و استان شد
یزد - سرپرست شرکت آبفای یزد از خسارت 4000 میلیاردی به تاسیسات شرکت آبفای یزد در سیل اخیر تا این لحظه خبرداد
سازمان هواشناسی گفت که ایران از روز شنبه آینده شاهد سامانه بارشی جدید خواهد بود در مورد طغیان آب رودخانه‌ها هشدار داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید