صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۷ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۲
کد خبر: 11286
گزارشگر: 213
۷۶۸
۰
۰
۲
در جنوب شرق افغانستان رخ داد

کشته شدن فرماندهان ارشد «طالبان پاکستان» در انفجار شدید انتحاری

کشته شدن فرماندهان ارشد «طالبان پاکستان» در انفجار شدید انتحاری
در اثر انفجاری در شامگاه یکشنبه در جنوب شرق افغانستان، سه فرمانده ارشد طالبان پاکستانی کشته شدند.

به گزارش آسیانیوز، در اثر انفجاری در شامگاه یکشنبه در جنوب شرق افغانستان، سه فرمانده ارشد طالبان پاکستانی کشته شدند.

بنابر این گزارش، این رویداد ضربه سنگینی به این گروه شبه‌نظامی وارد کرده است.

یکی از این فرماندهان، عبدالولی با نام مستعار عُمرخالد خراسانی بود که یکی از مؤثرترین و بی‌رحم‌ترین رهبران گروه طالبان پاکستان به‌شمار می‌رفت. دو نفر دیگر «حافظ دولت» و «مفتی حسن» شناسایی شدند.

به گفته منابعی که نخواستند نامشان فاش شود، این افراد در شهرستان بیرمال در ولایت پکتیکا افغانستان در حال حرکت بودند که خودروی آنها با مین کنار جاده‌ای برخورد کرد.

گفته می‌شود این سه نفر در ولایات کُنَر و ننگرهار افغانستان مستقر بودند و برای مشاوره به بیرمال سفر می‌کردند.

این خبر در حالی منتشر می شود که مقامات پاکستانی در تماس با رهبری گروه طالبان پاکستان برای گفت‌وگو در مورد توافقنامه صلح هستند. از دو ماه گذشته آتش‌بسی میان گروه طالبان پاکستان و ارتش پاکستان برقرار بوده است.

این در حالی است که شهباز شریف، رئیس حزب مسلم لیگ پس از برکناری عمران خان، به عنوان بیست و سومین نخست وزیر پاکستان انتخاب شده است.

او اکنون به عنوان نخست‎‌وزیر این کشور می‌تواند تا اکتبر ۲۰۲۳ که قرار است انتخابات عمومی بعدی برگزار شود، در این پست بماند. او در خارج از پاکستان کمتر شناخته شده است، اما در داخل کشور بیشتر به عنوان یک مدیر "موثر" شهرت دارد تا یک سیاستمدار. شهباز برادر کوچک‌تر نواز شریف، نخست‌وزیر پیشین است./

 

https://www.asianews.ir/u/7qt
اخبار مرتبط
تصویر ویلایی که رهبر القاعده در بالکن آن هدف حمله آمریکا قرار گرفت و کشته شد، منتشر شده است.
جو بایدن بعد از خروج از افغانستان و تقدیم اداره این کشور به گروه تروریستی طالبان؛ بامداد سه‌شنبه دوم اوت در تشریح عملیات ضدتروریسم آمریکا علیه القاعده در افغانستان تایید کرد ایمن الظواهری، رهبر این گروه در کابل به دستور او کشته شده است.
تلفات زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر جنوب‌شرق افغانستان به بیش از هزار کشته و هزاران مجروح رسیده است که با ادامه آوار برداری افزایش خواهد یافت.
خودرو حامل کارکنان فرودگاه مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مزارشریف، بعدازظهر یکشنبه، ۲۲ خرداد، در ناحیه دهم این شهر، هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت که طی آن، چهار کارمند فرودگاه کشته و چهار نفر هم زخمی شدند.
سهراب عضو جبهه ملی مقاومت پنجشیر، برای آسیب نرسیدن به خانواده‌اش تسلیم شد، اما طالبان او و خواهرش را به طرز فجیعی تیرباران کردند.
بیش از ۴۵ نفر از پناهجویان افغان که از افغانستان به کشورهای ثالث انتقال داده شده بودند، پس از آنکه پرونده‌هایشان در بازرسی‌های امنیتی ایالات متحده آمریکا، برای تحقیق بیشتر علامت‌گذاری شد، به کشور کوزوو منتقل شدند و روند انتقالشان به آمریکا متوقف شد؛ این در حالی است که یکی از افغان‌هایی که در اقامتگاه «بونداستیل» با وضعیت نامعلوم زندگی می‌کند نیز عارف سروری، رئیس پیشین اداره امنیت ملی افغانستان، است
در حالی که احمد مسعود که رهبری مهم ترین جبهه نظامی علیه طالبان را بر عهده دارد، تلاش می‌کند تا فعالیت‌های در حال گسترش جبهه مقاومت ملی؛ از طریق یک شورای عالی با احزاب تاثیرگذار سیاسی ادامه یابد، گفته است: اوضاع افغانستان به‌سرعت در حال تغییر است.
هم‌زمان با افزایش فعالیت جریان‌های ضد طالبان، این گروه تلاش می‌کنند با پیشنهاد امتیازهای مالی و مصونیت جانی، شماری از خلبان‌های دولت پیشین افغانستان و خلبان‌های بازنشسته را به کار دعوت کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید