صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۷ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۴
کد خبر: 11289
گزارشگر: 213
۷۳۷
۰
۰
۲
در پایگاهی متعلق به نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی

انفجار شدید در صنعا/کشته شدن مشکوک چند کارشناس ایرانی و ده ها شبه نظامی حوثی‌

انفجار شدید در صنعا/کشته شدن مشکوک چند کارشناس ایرانی و ده ها شبه نظامی حوثی‌
به دنبال دو انفجار در پایگاهی متعلق به شبه‌نظامیان حوثی در یمن که تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران هستند، منابع آگاه اعلام کردند در این انفجارها شش کارشناس ایرانی و لبنانی و همچنین ده‌ها شبه‌نظامی حوثی کشته شدند.

به گزارش آسیانیوز، برخی منابع  در گزارش ها که نامشان فاش نشده به العربیه گفتند این دو انفجار باعث از بین رفتن یک کارگاه مونتاژ موشک و یک انبار مهمات در نزدیکی اردوگاه آموزشی واقع در پایگاه الحفا در شرق صنعا شده است.

بر اساس این گزارش، این انفجارها که بامداد دوشنبه ۱۷ مرداد روی داد، ناشی از مونتاژ یک موشک بالستیک بوده است.

پیشتر رسانه‌های یمن از وقوع چندین انفجار بزرگ پیاپی در بامداد دوشنبه در صنعا خبر دادند. خبرگزاری یمنی «خبر» هم به نقل از یک منبع نظامی یمن اعلام کرد این انفجارها ناشی از پرتاب ناموفق موشک از پایگاه الحفا توسط شبه‌نظامیان حوثی وابسته‌ به ایران بوده است.

العربیه نوشت یک منبع دیگر نیز گزارش داد که صدای دو انفجار بزرگ در این پایگاه احتمالا ناشی از منفجر شدن مهمات پس از انفجار موشک بوده است.

به گزارش این شبکه، حوثی‌ها پس از این حادثه اطراف پایگاه الحفا را کاملا مسدود کردند و همزمان شاهدان از گسیل خودروهای آمبولانس به این پایگاه خبر دادند.انفجارهای اخیر در حالی روی داد که آتش‌بس میان طرفین در یمن، سه‌شنبه گذشته با میانجیگری سازمان ملل متحد برای دومین بار تمدید شد.

شبه‌نظامیان حوثی یمن تحت حمایت جمهوری اسلامی هستند و در سال‌های اخیر گزارش‌های بسیاری  مدعی ارسال سلاح از ایران به یمن برای این شبه‌نظامیان شده اند.

چندی پیش روزنامه وال استریت جورنال بر اساس پیش‌نویس یک گزارش شورای امنیت کارشناسان سازمان ملل متحد درباره هزاران سلاح کشف‌شده از سوی آمریکا که برای حوثی‌های یمن ارسال شده بود، ادعا کرد احتمالا بندر جاسک در جنوب ایران دروازه قاچاق سلاح از این کشور به یمن و دیگر نقاط است./

https://www.asianews.ir/u/7qw
اخبار مرتبط
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به طرحی رای داد که بر اساس آن از اتحادیه اروپا خواسته شده تا حزب‌الله لبنان را به‌طور کامل در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.
حسن نصرالله، با اشاره به نتایج انتخابات لبنان، از گروه‌های سیاسی و نمایندگان جدید خواست که با همکاری، مشارکت و آشتی مدنی، به بحران‌های اقتصادی و سیاسی رسیدگی کنند و هشدار داد که در غیر این صورت، جایگزین آن «آشوب و خلاء» خواهد بود.
یک نشریه روسی نوشت: روسیه در حال خروج نیروهای خود از سوریه است و پایگاه‌های نظامی را به سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان تحویل داده است؛ این در حالی است بشار اسد روز گذشته سفری غیر منتظره به تهران داشت.
رئیس ستاد ارتش اسرائیل مدعی شد که روند آماده‌سازی ارتش این کشور برای «اقدام در ایران» با سرعت زیاد در حال انجام است.
در ویدیویی ممانعت ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای بازی ایران و لبنان افشا شده است.
در حالی که عربستان نشست اضطراری سازمان ملل در خصوص حمله به آرامکو را خواستار شده، سخنگوی وزارت خارجه طالبان مدعی است حملات راکتی به تاسیسات نفت و اهداف غیرنظامی در شهر جده، صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند و باید متوقف شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید