صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۸ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۲
کد خبر: 11296
گزارشگر: 213
۵۰۳
۰
۰
۲
وزیر خارجه تایوان تاکید کرد

رزمایش چین در آستانه تهاجم

رزمایش چین در آستانه تهاجم
در حالی که توسعه‌طلبی‌های منطقه‌ای چین در سال‌های اخیر موجب نگرانی و نارضایتی بسیاری از کشورهای منطقه شده است، وزیر امور خارجه تایوان روز سه‌شنبه گفت که رزمایش‌هایی اخیر چین تمرینی برای تهاجم به تایوان است.
به گزارش آسیانیوز، وزیر امور خارجه تایوان روز سه‌شنبه گفت که چین از رزمایش‌هایی که در اعتراض به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز کرده است، به عنوان تمرینی برای تهاجم به تایوان استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جوزف وو که در یک نشست رسانه‌ای در تایپه صحبت می‌کرد، در مورد جدول زمانی حمله احتمالی چین به تایوان سخنی نگفت.

وزیر خارجه تایوان اما گفت باوجود که چین به رزمایش‌ها ادامه داده و خط مرزی غیررسمی با تایوان را به کرات نقض می‌کند، دولت تایوان «مرعوب نخواهد شد.»

جوزف وو افزود که چین در کنار تمرینات نظامی اخیر، «پرتاب موشک در مقیاس بزرگ و همچنین حملات سایبری، پخش اطلاعات نادرست و فشار اقتصادی را در تلاش برای تضعیف روحیه عمومی در تایوان انجام می‌دهد.»

وو گفت: «چین از این رزمایش‌ها در کتاب بازی نظامی خود برای آماده شدن برای تهاجم به تایوان استفاده کرده‌است. این کشور تمرینات نظامی و پرتاب موشک در مقیاس بزرگ و همچنین حملات سایبری، پخش اطلاعات نادرست و فشار اقتصادی را در تلاش برای تضعیف روحیه عمومی در تایوان انجام می‌دهد.

آقای وو گفت که «پس از پایان مانورها، چین ممکن است سعی کند اقدامات خود را در تلاش برای از بین بردن وضعیت موجود در درازمدت در سراسر تنگه تایوان جاری و ساری کند.»

این مقام تایوانی خواستار پشتیبانی بیشتر بین‌المللی برای جلوگیری از کنترل مؤثر چین بر تنگه تایوان شد.

یک مقام پنتاگون روز دوشنبه گفت که واشینگتن به ارزیابی خود مبنی بر عدم تلاش چین برای حمله به تایوان تا دو سال آینده پایبند است.

چین هفته پیش در واکنشی خشمگین به دیدار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از این جزیره خودمختار، بزرگ‌ترین رزمایش خود را دراطراف تایوان برگزار کرد.

 چین روز دوشنبه ۱۷ مرداد اعلام کرد که رزمایش تهدیدآمیز خود در اطراف تایوان که تردد دریایی و هوایی را مختل کرده و نگرانی در مورد احتمال وقوع درگیری نظامی را به‌شدت افزایش داده است تمدید می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه در پاسخ به پرسشی در مورد واکنش چین به سفر نانسی پلوسی گفت: «من نگران نیستم ولی اقدامات نظامی چین را با حساسیت دنبال می‌کنیم. بعید می‌دانم که علاوه بر این اقدامات کار دیگری انجام دهند».

روز سه‌شنبه خبر رسید که ارتش تایوان نیز تمرین توپخانه‌ای با مهمات جنگی را این روز برای دفاع نمایشی از جزیره تایوان در برابر حمله چین آغاز کرده است. این اقدام پس از رزمایش چندروزه عظیم چین دراطراف تایوان صورت گرفت.

به گفته لو ووی-جیه، سخنگوی سپاه هشتم ارتش تایوان، رزمایش‌ها در شهرستان «پینگ تونگ» در جنوب تایوان، ۴۰ دقیقه پس از نیمه شب به وقت گرینویچ با شلیک گلوله‌های پرشراره و توپخانه آغاز شد.

توسعه‌طلبی‌های منطقه‌ای چین در سال‌های اخیر موجب نگرانی و نارضایتی بسیاری از کشورهای منطقه شده است و آمریکا با کمک متحدان اصلی خود در منطقه اقیانوس آرام به خصوص استرالیا و ژاپن تلاش می‌کند این کشور را مهار کند./
https://www.asianews.ir/u/7r4
اخبار مرتبط
جست و خیز مجدد چین بر سر تایوان، که با سفر جنجالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به این جزیره به وجود آمد، نشات گرفته از نیاز به حفظ کنترل اوضاع در تنگه تایوان پس از پیروزی های انتخاباتی حزب استقلال طلب تایوان است.
در حالی که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، علی رغم تهدیدهای چین وارد تایوان شد، جمهوری اسلامی این سفر را تنش زا نامید و آن را محکوم کرد؛ و رئیس‌جمهوری چین و آمریکا نیز برای یکدیگر در آستانه این رو در رویی خط و نشان کشیدند!
در حالی که در دهه های اخیر بحران مدیریت آب و مشکلات محیط زیست، به اساسی ترین دغدغه های اقتصادی، انسانی و اجتماعی کشورمان بدل گشته، قطعنامه «حق برخورداری از محیط زیست سالم و پایدار» با رای ممتنع ایران مواجه شده است!
یک پزشک در یک اظهارنظری تازه و جالب گفت: بر اساس نتایج مطالعاتی که انجام شده، واکسن‌های ایرانی نسبت به سینوفارم ارجحیت دارند!
خبر رسید که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، قانونی را برای تصویب پروتکل الحاقی توافق‌نامه منطقه آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران امضا کرده است.
شینزو آبه؛ نخست وزیر سابق ژاپن که هفته گذشته ترور شد، در یکی از آخرین یادداشت هایش درباره چین نوشته است: به مدت 40 سال، هنوز درباره سیاست های استراتژیک ایالات متحده در قبال چین ابهام وجود دارد!
جو بایدن در اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که رهبران عراق، مصر و اردن نیز در آن حضور داشتند، با تاکید به تعهد آمریکا در خاورمیانه گفت: ما در خاورمیانه جایمان را به چین و روسیه نمی دهیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید