صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۸ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۰
کد خبر: 11297
گزارشگر: 213
۴۰۹
۰
۰
۲
افزایشی شدن قیمت پول آمریکایی

گران شدن دلار همزمان با بی نتیجه ماندن برجام

گران شدن دلار همزمان با بی نتیجه ماندن برجام
همزمان با بی نتیجه ماندن مداکرات برجام، قیمت‌ دلار امروز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱، در بازار آزاد افزایشی شد.

به گزارش آسیانیوز، قیمت‌ دلار امروز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱، در بازار آزاد افزایشی است و به محدوده ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان رسیده. نرخ صرافی ملی نیز صعودی ثبت شده است. نوسانات و سیگنال‌های موثر بر بازار دلار را بخوانید.

دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۷۹۶۱ تومان اعلام شد.

اما دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روند افزایشی دارد. دلار با توجه به فروکش کردن خوش‌بینی‌ها به مذاکرات هسته‌ای افزایشی بود و این روند در تعطیلات تاسوعا و عاشورا نیز ادامه داشت. امروز هم کانال‌ها قیمت ارز را حدود ۳۱۸۲۰ تا ۳۱۸۶۰ تومان ثبت کرده‌اند. البته برخی منابع نیز معتقدند کانال‌های تلگرامی قیمت‌ها را بیشتر از رقم واقعی اعلام می‌کنند. در این میان، معاملات غیرقانونی فردایی، در لحظه تنظیم این گزارش، روند کاهشی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰،۰۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۴۴۸ تومان رسیده است. همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰،۱۰ افزایش به ۲۷۸۳۴ تومان رسیده است.

سامانه سنا نیز قیمت آن را با افزایش نسبت به روز گذشته برای فروش ۲۷۹۶۱ تومان اعلام کرده است.
در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. امروز نرخ دلار کاهشی است و از مرز مقاومتی خود پایین‌تر آماده است.

 در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار ارسال شده است. در حالی که در هفته گذشته بار دیگر و بعد از مدت‌ها مذکرات برجام آغاز شد. اما گفتگوها پس از حدود یک هفته، بدون نتیجه خاصی به پایان رسید. مذاکره‌کنندگان ارشد طرف‌های مختلف به پایتخت‌های خود بازگشتند تا تصمیم نهایی را در مورد متن ارائه شده اخذ کنند.

تجارت نیوز نوشت کارشناسان از وجود ۳ چالش اصلی پیش پای دیپلمات‌های ایرانی و خارجی در مذاکرات وین خبر می‌دهند. رفع حداکثری تحریم‌ها و کوچک کردن لیست تحریم‌ها، دریافت ضمانت‌های کافی برای خارج نشدن دوباره آمریکا از برجام و اعلام خاتمه سوالات و ابهامات آژانس درباره موضوعات پادمانی، سه موضوع مهمی هستند که در دور تازه مذاکرات در وین میان ایران و آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا مورد بحث است.

 در همین رابطه، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد پیش‌نویس متن نهایی توافق رفع تحریم‌ها بین طرف‌های برجام توزیع شده و اگر مخالفتی نباشد، توافق برجام احیا می‌شود.

وی در توئیتر خود نوشت: خبر فوری! هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا «متن نهایی» پیش‌نویس توافق احیای برجام را (بین مذاکره‌کنندگان) توزیع کرد.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار اثرگذار هستند./

https://www.asianews.ir/u/7r5
اخبار مرتبط
کارشناس بازارهای مالی گفت:پیش‌بینی می‌شود قیمت دلار همچنان با نوسان و افزایش همراه شود و بین کانال ۳۰ هزار تومان تا ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان متغیر باشد.
بنجامین فرانکلین معروف در سال در سال 1776 گفت: «ما باید همه با هم آویزان شویم، یا مطمئناً همه ما جداگانه آویزان خواهیم شد»؛ این در حالی است که با پیامدهای جنگ اوکراین که انسجام اروپا را تهدید می کند، هشدار فرانکلین اهمیت جدید و شدیدی پیدا کرده است.
این اشتباه است که فرض کنیم بی ثباتی سیاسی فعلی ایتالیا لزوماً باعث ایجاد یک بحران بزرگ در اروپا خواهد شد، اما خطرات همچنان حاد هستند و برخی از تحولات کلیدی هنوز می توانند باعث تحقق چنین بحرانی شوند و بقای منطقه یورو را به خطر بیندازند.
در یک ماه گذشته قیمت دلار در دو کانال مختلف در رفت و برگشت بود؛ این در حالی است که برخی کارشناسان می‌گویند بازار در نیمه دوم سال و اواخر تابستان روند افزایشی در پیش دارد.
با ادامه روند کاهشی یورو، برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته، ارزش یورو و دلار آمریکا ، برابر شد.
به اعتقاد تحلیلگران بیانیه «گروه ۷» سبب افزایش قیمت دلار خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید