صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۹ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۵
کد خبر: 11320
گزارشگر: 213
۴۶۶
۰
۰
۳
اظهارات رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری

انتظار طولانی شد!/مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان هر چه زودتر ابلاغ شود

انتظار طولانی شد!/مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان هر چه زودتر ابلاغ شود
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری گفت: در انتظار ابلاغ مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان هستیم؛ نامه‌ی محمدباقر قالیباف بیست و نهم تیرماه صادر شده و اکنون هجدهم مرداد است؛ چرا این انتظار تا این اندازه طولانی شد؟

به گزارش آسیانیوز، حسن صادقی گفت: انتظار داریم دولت تا پایان هفته مصوبه‌ی افزایش حقوق بازنشستگان را ابلاغ کند.

بازنشستگان کارگری همچنان در انتظار ابلاغ مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان هستند؛ نامه‌ی محمدباقر قالیباف بیست و نهم تیرماه صادر شده و اکنون هجدهم مرداد است؛ چرا این انتظار تا این اندازه طولانی شد؟

به نققل از ایلنا، حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری) در این رابطه می‌گوید: بیش از دو هفته است از نشست نمایندگان بازنشستگان و سرپرست وزارت کار برای تعیین تکلیف افزایش مستمری‌ها می‌گذرد؛ در آن نشست قرار شد سرپرست وزارت کار چارچوب را تعریف نماید و جدول زمانبندی برای زدن احکام و پرداخت مابه‌التفاوت‌ها را ارائه دهد. سرپرست وزارت کار در آن نشست، اجرای قانون را به طور ضمنی پذیرفت و وعده‌ی اجرایی شدن آن را داد اما متاسفانه دو هفته از آن نشست می‌گذرد و هنوز در خم یک کوچه مانده‌ایم.

وی با بیان اینکه «این تاخیر نشان می‌دهد گرفتن تصمیم برای دولت سخت شده» ادمه می‌دهد: در زمینه‌ی مستمری بازنشستگان و اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، دولت صرفاً می‌تواند نظر تامین اجتماعی را تایید یا رد کند اما نمی‌تواند از اجرای قانون طفره برود؛ اینکه بازنشستگان را در بلاتکلیفی نگه دارند و دچار سردرگمی کنند، اصلاً خوشایند نیست؛ خواسته‌ی بازنشستگان صد درصد قانونی و صنفی‌ست و دیدیم بعد از نامه‌ی رئیس مجلس، بازنشستگان احساس کردند صدایشان شنیده شده است.

به گفته‌ی صادقی، بازنشستگان خواستار اجرای قانون و عملی شده الزمات ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی هستند؛ هرچند اگر امروز قرار باشد براساس تورم و میزان هزینه‌های زندگی، ماده ۹۶ اجرایی شود، به جای ۳۸ درصد باید مستمری‌ها حداقل ۵۸ درصد افزایش یابد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اضافه می‌کند: ما شرایط دولت را درک می‌کنیم؛ کانون عالی بازنشستگان، کانون تهران و ما در اتحادیه پیشکسوتان، در نشست با سرپرست وزارت کار حسن نیت خود را نشان دادیم؛ حتی اعلام کردیم در مورد زمان پرداخت معوقات حاضر به مذاکره هستم.

او تاکید می‌کند: انتظار داریم تا پایان هفته موضع تعیین تکلیف شود و دولت ابلاغیه را صادر کند؛ همه چیز برای اجرا فراهم است، هم بودجه هم زمانبندی، خود دستگاه‌های اجرایی مساله را پیچیده کرده‌اند؛ وقتی دولت اختیار را به وزاری عضو هیات امنای تامین اجتماعی داده، آقایان چرا تا این اندازه تعلل می‌کنند؟

صادقی در پایان می‌گوید: بازنشستگان انتظار دارند قبل از پایان هفته کار به سرانجام برسد؛ انتظار داریم وزاری دولت با درک درست شرایط، هرچه زودتر مجوز اجرای قانون را صادر کنند./

https://www.asianews.ir/u/7rr
اخبار مرتبط
در حالی که ولی اسماعیلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد اگر اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان صورت نگیرد، پس از یک هفته آن مصوبه خود به خود ملغی می شود و باید افزایش ۳۸ درصد حقوق انجام شود، علیرضا حیدری، نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان گفت: پاسکاری و بلاتکلیف نگه داشتن بازنشستگان اصلاً صحیح نیست.
عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: مقرر شده افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود؛ مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی به تبعیت از مصوبه شورای عالی کار و ضامن افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزارتومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط بگیران است.
سازمان تامین‌ اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای در از افزایش حقوق کلیه حقوق بازنشستگان و متوسط بگیران صندوق خبر داد.
شامگاه سی و یک تیرماه، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از اصلاح مصوبه‌ افزایش مستمری بازنشستگان خبر داد و موجی از خوشحالی میان بازنشستگان به وجود آورد! در حالی که باید دید این اصلاحیه چه زمانی اجرایی می شود.
ولی اسماعیلی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت‌: براساس مخالفت مجلس با مصوبه غیر قانونی دولت، بازنشستگان از مرداد ماه حقوقشان را بر مبنای مصوبه شورای‌عالی کار دریافت می‌کنند.
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی گفـت: اقدام رئیس مجلس در ابطال مصوبه دولت درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بیانگر حقانیت این جامعه شریف است.
در حالی که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، با ارسال نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، افزایش ۱۰ درصدی غیرحداقل‌بگیرها را مغایر قانون اعلام کرد، بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات خیابانی خود در ماه‌های اخیر، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و خواستار افزایش ۳۸ درصدی حقوق خود مطابق با رأی شورای عالی کار شدند.
با تمدید قانون برنامه ششم توسعه، یعنی متناسب‌سازی، یک بار دیگر باید برای جمعیت ۳٫۶ میلیون نفری بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی عملیاتی خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید