صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۹ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۱
کد خبر: 11323
گزارشگر: 2
۱۲۲۳
۰
۰
۴
یک سفر خنک تابستانی

دیدنی‌ترین جاهای دیدنی و گردشگری تبریز در تابستان!

دیدنی‌ترین جاهای دیدنی و گردشگری تبریز در تابستان!
شهر تبریز است و جان قربان جانان می‌‌کند --- سرمه چشم از غبار کفش میهمان می‌کند

برای منی که سال‌ها در تبریز بوده و از نزدیک با مردمانش زندگی کرده‌ام، این تنها یک بیت شعر نیست! برای من این بیت یادآور تمام لحظاتی است که در تبریز گذرانده‌ام و اکنون با یادآوری هر کدام از این خاطرات، لبخندی از عمق جان بر لبانم نقش می‌بندد تا هرگز لحظات نابم را در این شهر فراموش نکنم.
حال زمان آن فرا رسیده تا شما را با زیباترین و دیدنی‌ترین جاهای تبریز در تابستان آشنا کرده و نوید یک سفر خنک تابستانی را به شما بدهم. اگر از گرمای سوزان تابستان خسته شده و به دنبال مقصدی دل‌انگیز برای گذراندن تعطیلات خود هستید، سفر به تبریز را از یاد نبرید.

 

جذاب‌ترین جاهای دیدنی تبریز در تابستان

 

تابستان از فصل‌هایی است که سفر در آن لذت دیگری دارد. البته ناگفته نماند که گرمای تابستان از جمله دلایلی است که بسیاری از افراد را از سفر منصرف می‌کند. اگر به دنبال مقصدی خنک و بازدید از جذاب‌ترین جاهای دیدنی هستید، سفر به تبریز و بازدید از جاهای دیدنی این شهر زیبا را از دست ندهید.

 

ائل گلی؛ محبوب‌ترین جای دیدنی تبریزباغ ایٔل‌گلی

ائل گلی یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تبریز به شمار می‌رود که همواره تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. این تفرجگاه تماشایی مجموعه‌ای تفریحی و جذاب است که یک روز خاطره‌انگیز تابستانی را برایتان رقم خواهد زد. شما می‌توانید در استخر این مجموعه دل‌انگیز قایق‌سواری کرده و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید. همچنین می‌توانید یک وعده غذای لذیذ در کاخ ائل گلی نوش‌جان کرده و لذت این روز به یادماندنی را چند برابر سازید.

 

کوه عون بن علی؛ یک تفرجگاه هیجان‌انگیز!

 

عینالی را می‌توان یکی از پاتوق‌های اصلی مردم در تابستان معرفی کرد. اصلا مگر می‌شود سخن از جاهای دیدنی تبریز در تابستان باشد و سخنی از کوه عینالی نباشد! عینالی مجموعه‌ای از قله‌ها و تپه‌ها را شامل می‌شود که در قسمت شمالی تبریز قرار گرفته و با امکانات تفریحی و رفاهی خود به استقبال مسافران و گردشگران نشسته است. اگر از علاقه‌مندان به کوهنوردی هستید، از مسیرهای کوهنوردی بالا بروید و اگر از طرفداران پروپاقرص پیاده‌روی هستید، مسیر آسفالته این کوه، انتخابی مناسب برایتان خواهد بود.

کوه عون بن علی

شما می‌توانید سوار بر تله‌کابین این مجموعه تا قله بالا رفته و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. کافه‌ها، رستوران‌ها، استخر زیبای عینالی در قله، آبشارهای مصنوعی، امکان صخره‌نوردی و برخی از موارد دیگر از جمله دیدنی‌ها و امکانات این منطقه به شمار می‌روند که لذتی وصف‌ناشدنی از سفر به تبریز را برایتان به ارمغان خواهند آورد.

 

موزه قاجار؛ زیباترین خانه قاجاری بر جای مانده!

 

اینطور بگویم که موزه قاجار یکی از زیباترین و دلرباترین موزه‌های ایران است. این خانه تاریخی و زیبا زمانی سکونتگاه افرادی مهم در طی تاریخ بوده و اکنون تبدیل به موزه‌ای شده که روایت‌ها در سینه دارد. با ورود به موزه، تحت تاثیر معماری زیبا و جذاب این خانه قاجاری قرار خواهید گرفت. از بخش‌های مختلف خانه بازدید کرده و خود را به یک سفر دلچسب تاریخی مهمان کنید.

 

بازار تبریز؛ بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان!

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی تبریز در تابستان، بازار سرپوشیده آن است. اصلا مگر رفتن به بازار بهار و تابستان دارد؟! بازار تبریز بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان است که در بین میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و از زیباترین جاهای دیدنی تبریز شمرده می‌شود. این بازار تاریخی به قدری زیبا و جذاب است که شما را در خود غرق کرده و در کوچه پس کوچه‌هایش می‌کشاند تا مهمان تماشای زیبایی‌هایش شوید. بافت سنتی این بازار، مغازه‌های قدیمی، انواع محصولات مختلف، رستوران‌های سنتی، معماری خاص بازار و بسیاری از موارد دیگر گردشگران را به سمت این بازار می‌کشاند تا با وسیع‌ترین سازه به‌هم‌پیوسته آجری دنیا آشنا سازد.

 

پارک مسافر تبریز؛ آسایشی برای یک استراحت تابستانه!

 

هوای خنک تبریز در تابستان در کنار جاهای دیدنی جذابش این فصل را به یکی از پرمسافرترین شهرهای ایران تبدیل می‌کند! هر ساله در تابستان مسافران زیادی از دور و نزدیک وارد تبریز می‌شوند و برای اقامت خود مکان‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند. پارک مسافر تبریز یکی از پارک‌های زیبای شهر است که پذیرای مسافران بوده و با در اختیار داشتن برخی از امکانات رفاهی، فضایی آرامش‌بخش و جذاب را برای مسافران ایجاد می‌کند. پارک شمیم پایداری، پارک یادگار امام، پارک صائب تبریزی، پارک شمس تبریزی، پارم آتالار آنالار، پارک باغمیشه و بسیاری از پارک‌های دیگر نیز از جمله پارک‌های مسافر تبریز بوده و پذیرای مهمانان در روزهای گرم تابستان هستند.

 

ارگ علیشاه؛ عظمتی برجای مانده از تاریخ!

 

ارگ علیشاه مجموعه‌ای بی‌نظیر و تماشایی در دل تبریز است. این مجموعه باعظمت در ابتدا به صورت مسجدی بوده که در اثر گذر زمان تخریب شده و اکنون تنها دیوار مرتفعی از آن به نام ارگ تبریز باقیمانده است. بازدید از این بنای تاریخی عظمت هنر و معماری ایرانی را نشانتان داده و شما را غرق در زیبایی خواهد کرد.

 

تجربه سفری تابستانی و هیجان‌انگیز با مجله گردشگری یول بیر

موزه سنجش

گاهی تنها چیزی که نیاز داریم، یک سفر است! سفر به مکانی جذاب و تماشایی، تا به دور از شلوغی شهر در گوشه‌ای دنج، آرامشی دوباره پیدا کرده و برای مدتی هر چند کوتاه از دغدغه‌های زندگی روزمره دور شویم. سفر کردن مهم است؛ اما این خوب سفر کردن است که اهمیت دارد. یکی از ملزومات داشتن یک سفر هیجان‌انگیز و جذاب، داشتن یک همسفر خوب است. همسفری که بتواند بهترین‌های هر شهر را به شما معرفی کرده و سفری به‌یادماندنی را برایتان رقم بزند.

مجله گردشگری یول بیر با معرفی بهترین جاهای دیدنی، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، رستوران‌ها و آدرس دقیق هر کدام، به شما کمک خواهد کرد تا بر اساس نیاز و سلیقه خود بهترین‌ها را در سفر انتخاب کرده و سفری خاص و متفاوت را تجربه کنید. پیش از راهی شدن به سفر، سری به مجله گردشگری یول بیر زده و با این همسفر دوست‌داشتنی همراه شوید. بدون شک این بار بهترین‌ها در سفر انتظار شما را خواهد کشید!

. منبع: مجله گردشگری یول بیر | https://mag.yol1.ir/

https://www.asianews.ir/u/7ru
اخبار مرتبط
برای فرار از گرمای تابستان و سپری کردن اوقاتی خوش در آب و هوای خنک و دلپذیر، سفر به مقاصد خنک کشور می‌تواند بهترین راه‌حل باشد. شاید بهتر باشد از همین الان فکر گرمای تابستان باشید و برای داشتن تفریحی هر چند کوتاه در منطقه‌ای که از گرما خبری نباشد، برنامه‌ریزی کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید