صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۹ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۳
کد خبر: 11338
گزارشگر: 2
۷۷۴
۰
۰
۵
رفع چین و چروک

جدیدترین روش‌های مؤثر برای جلوگیری از چین و چروک صورت ۲۰۲۲

جدیدترین روش‌های مؤثر برای جلوگیری از چین و چروک صورت ۲۰۲۲
بهتر است پیش از عمیق‌‌شدن چروک‌ها در هر ناحیه از صورت برای درمان آنها اقدام کنید. البته این موضوع را در نظر بگیرید که ایجاد ‌چین‌وچروک روند طبیعی پوست است؛ اما بسیاری از عوامل می‌توانند در این روند تأثیر بگذارند و سرعت آن را افزایش یا کاهش دهند.

در این مقاله قصد داریم در مورد مسائل مختلفی مثل رفع چین و چروک، درمان چروک صورت و درمان گیاهی ‌چین‌وچروک صورت صحبت کنیم. پیش از آن باید بدانید که چروک صورت، خطوط و چین‌هایی است که روی پوست و بیشتر در اطراف چشم، پیشانی و گردن بر اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود که برخی از آنها سطحی بوده و برخی دیگر هم به دلیل افزایش سن و عدم مراقبت و پیشگیری به شیارهای عمیق تبدیل می‌شود.

بهتر است پیش از عمیق‌‌شدن چروک‌ها در هر ناحیه از صورت برای درمان آنها اقدام کنید. البته این موضوع را در نظر بگیرید که ایجاد ‌چین‌وچروک روند طبیعی پوست است؛ اما بسیاری از عوامل می‌توانند در این روند تأثیر بگذارند و سرعت آن را افزایش یا کاهش دهند.

 

رفع چین و چروک صورت با روش های خانگی

 

بسیاری از درمان‌های خانگی وجود دارد که می‌تواند در ازبین‌بردن ‌چین‌وچروک اثرگذار باشند. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که این روش‌ها تا حدی تأثیرگذار است. در ادامه مطلب به توضیح برخی از این درمان‌های خانگی برای رفع چروک پوست می‌پردازیم.

 

ماسک آلوئه‌ورا

 

این ماده خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد و طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۸ صورت گرفت محققان به این نتیجه رسیدند که استفاده روزانه از مکمل ژله آلوئه‌ورا در عرض مدت‌زمان طولانی به طور قابل‌توجهی باعث رفع چین و چروک پوست می‌شود، زیرا این ماده آب‌رسانی عمیقی روی پوست ایجاد می‌کند و موجب کلاژن‌سازی و مرطوب‌سازی پوست می‌گردد که در نتیجه آن ‌چین‌وچروک صورت به شکل قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.

 

ماسک موز

 

این میوه محبوب چربی‌ها و ویتامین‌های طبیعی‌ای دارد که می‌تواند پوست را تقویت کند. از موز له‌شده خمیری به دست‌آورید و روزانه و یا هفتگی یک‌لایه نازک از آن را روی پوست خود به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید تا از خواص بی‌نظیر آن برای رفع چین و چروک صورت بهره‌مند شوید. ماسک‌ صورت میوه را می‌توان به‌صورت آماده از فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی نیز خریداری کرد.

 

سایر مواد مغذی

 

از انواع دیگر ترکیبات گیاهی و غذایی برای پیشگیری از ‌چین‌وچروک و تقویت سلامت فردی می‌توان استفاده کرد. از جمله این ترکیبات می‌توان به آووکادو، دانه‌های چیا، دارچین، سفیده تخم‌مرغ، زنجبیل، ماهی سالمون، سیب‌زمینی شیرین، گوجه و گردو اشاره کرد.

 

ماساژ

 

امروزه بسیاری از افراد برای مقابله و رفع چین و چروک پوست به ماساژدرمانی روی آورده‌اند که تحقیقات هم نشان‌دهنده این است که این روش باعث تقویت پروتئین‌سازی و صاف‌‌شدن سطح پوست می‌گردد. اگر شما روزانه صورت خود را با انگشتان و با استفاده از سرم‌ها و روغن‌های مخصوص پوستی به مدت ۳ تا ۵ دقیقه ماساژ دهید، به‌مرور زمان متوجه کاهش ‌چین‌وچروک صورتتان می‌شود؛ هم‌چنین ماساژ پوست علاوه بر اثرات مفیدی که بر روی ‌چین‌وچروک دارد، استرس را نیز کاهش می‌دهد.

 

روبالشی ابریشمی

 

ابریشم موجود بر روی روبالشی‌های مخصوص برای پوست صورت و حتی موی افراد بسیار مفید است زیرا ابریشم دارای پروتئین است و باعث پیشگیری و کاهش بروز چروک‌های پوستی می‌شود.
به تعداد اندکی از روش‌های خانگی برای رفع چین و چروک اشاره کردیم. اما به‌طورکلی انجام کارهایی مثل استفاده از ضدآفتاب، کاهش مصرف قند، پرهیز از مصرف دخانیات، استفاده از روغن نارگیل، شستشوی منظم صورت، اجتناب از قرارگرفتن در معرض نور خورشید، کاهش مصرف سدیم و مرطوب‌‌کردن روزانه پوست در رفع چروک صورت بسیار تأثیرگذار هستند.

ماسک‌ صورت

بهترین درمان چین و چروک پوست

 

زمانی که پوست در روند پیری قرار می‌گیرد راهکارهای زیادی برای پیشگیری از آن وجود دارد. متخصصان پوست عقیده دارند که روند پیری معکوس نمی‌شود اما درمان‌های مفید برای کاهش و کندکردن روند آن وجود دارد. برخی از این روش‌ها می‌تواند خطوط ریز صورت را از بین ببرد و انجام روش‌های زیبایی بسیاری هم می‌تواند چین و چروک‌های عمیق را از بین ببرد. تکنیک‌های بازسازی پوست زیادی مثل تزریق فیلر و درمان‌های ترکیبی دیگر وجود دارد که نتایج بسیار عالی برای رفع چین و چروک پوست صورت دارد.

 

درمان‌های لیزر، منبع نوری و رادیو فرکانسی

 

استفاده از اشعه لیزر بر روی لایه خارجی و لایه زیرین پوست باعث تحریک کلاژن‌سازی پوست صورت می‌شود و در نتیجه چین و چروک صورت را می‌تواند تا حد زیادی کاهش دهد. التیام کامل پوست در این روش نیازمند صرف مدت‌زمان زیادی است اما به طور قطعی به جوان‌سازی پوست صورت کمک بسیاری می‌کند. دستگاه‌های زیادی برای این تکنیک مثل فرکشنال و اندولیفت وجود دارد و همچنین دستگاه دیگری هم وجود دارد که با استفاده از امواج رادیویی به‌جای نور برای درمان چین و چروک استفاده می‌شود که با نام دستگاه هایفو شناخته می‌شود. انجام هایفوتراپی جزو جدیدترین تکنیک‌های روز دنیا برای انجام جوان‌سازی پوست صورت و رفع چین و چروک شناخته می‌شود که در بین مردم طرف‌داران زیادی دارد.

 

لایه‌برداری شیمیایی

 

پزشکان از بسیاری از اسیدها برای نواحی آسیب‌دیده پوست صورت استفاده می‌کنند که این لایه‌برداری، لکه‌ها و حفره‌های روی پوست را برطرف می‌سازد. البته بسته به عمق لایه‌برداری، پوست فرد ممکن است که نیاز به تعداد بیشتری از انجام این عمل داشته باشد.

 

بوتاکس

 

تزریق بوتاکس به دلیل توانایی کاهش ظاهر چین و چروک صورت مورد توجه است. بوتاکس عضلات خاص بدن را منقبض می‌کند و باعث می‌شود که امکان سفت شدن برای آنها وجود نداشته باشد. در نتیجه تزریق بوتاکس سطح پوست را هموارتر کرده و باعث رفع چین و چروک صورت می‌شود.

 

تزریق فیلر

 

فیلرها در واقع بافت نرمی هستند که درون خود کلاژن، اسید هیالورونیک و چربی دارند که می‌تواند در لایه‌های عمقی پوست تزریق و نفوذ کند. تزریق این ماده باعث می‌شود تا چین و چروک پوست صورت همواره شده و در بهبود بافت پوست و جوان‌سازی آن اثر بگذارد. دقت کنید که در این روش فرد ممکن است پس از درمان دچار عوارض کوتاه‌مدت مثل ورم، سرخی و کبودی در ناحیه‌های درمان شود. نکته‌ای که در مورد این روش وجود دارد این است که این درمان نیاز به تکرار در فواصل زمانی چندماهه دارد.
تزریق بوتاکس

سخن پایانی

 

روش‌های درمانی زیادی به شکل درمان گیاهی چین و چروک صورت با نام معجزه رفع چین و چروک صورت وجود دارد که تمامی این روش‌ها به طور قطع نمی‌تواند نتیجه صددرصدی روی پوست فرد داشته باشد اما با این حال روند پیری پوست را بسیار کندتر می‌کند. دقت کنید که هرکدام از این اقدامات زیبایی عوارض جانبی خاص خود را دارد برای همین باید حتماً یک متخصص پوست مجرب و آموزش‌دیده را برای انجام این درمان‌های زیبایی خود انتخاب کنید. همچنین می توانید برای مشاوره تخصصی با کارشناسان مجموعه پرگاس در ارتباط باشید

https://www.asianews.ir/u/7s9
اخبار مرتبط
اگر قصد خرید تونر، شوینده و روتین مخصوص صورت را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی را در خصوص انتخاب محصولات مناسب برای شما بازگو کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید