صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۲ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۵۰
کد خبر: 11374
گزارشگر: 2
۱۱۷۲
۰
۰
۴
بلندگوی سقفی

بهترین برند باند سقفی

بهترین برند باند سقفی
در این مقاله می‌خواهیم باند سقفی و انواع آن مختلف آن را بررسی کنیم و در بین انواع مختلف این محصول بهترین باند سقفی را معرفی کنیم.

به طور کلی از نظر لغوی باند سقفی و بلندگوی سقفی معادل یکدیگر هستند و وقتی بلندگو در یک باکس قرار بگیرد به آن باند می‌گویند. اگر دوست دارید با این بلندگوهای سقفی آشنا شوید با ما همراه شوید.

 

باند سقفی چیست

 

باندهای سقفی تجهیزاتی هستند که در مکان‌‌های بزرگ برای پخش موسیقی به کار می‌روند. این باندها می‌توانند صدا را با کیفیت و قدرت مناسب در فضا پخش کنند و همچنین حداقل میزان نویز را ایجاد می‌کنند. در بعضی از مکان‌‌ها انتخاب نوع باند سقفی در دکوراسیون مهم است چون باید برای نصب بلندگوی سقفی روی سقف مکان مناسب در نظر گرفته شود. این بلندگوها در مکان‌هایی مانند رستوران، تالارها، مساجد، حسینیه‌ها، هتل‌ها، کافی‌شاپ‌ها، باشگاه‌ها و .... به کار می‌رود. با توجه به اهمیت پخش صدا در این مکان‌ها می‌توان به اهمیت انتخاب بهترین باند سقفی پی برد.

 

انواع مختلف باند سقفی

 

نصب باندهای سقفی به صورت روکار و توکار انجام می‌شود و برای نصب باید به نکاتی مانند سیم‌کشی و کابل‌کشی توجه ویژه شود. باندها و بلندگوهای سقفی به صورت دایره یا مکعب هستند که دارای یک بدنه صاف و یک بخش مشبک است. برندهای YAMAHA ،ZICO ، bosch، bose،TOA، JBL وFBT‌ از انواع مختلف باندهای سقفی در بازارند.

 

باند سقفی یاماها

 

باند سقفی یاماها یک باند بسیار قوی با کیفیت خوب است که سابقه درخشانی در بازار خرید و فروش باند و بلندگو دارد و به عنوان یک برند شناخته شده در بازار به شمار می‌رود. برای اطلاع از قیمت این باند سقفی باید از آوازک استعلام بگیرید.

 

باند سقفی زیکو بهترین باند سقفی

 

وقتی صحبت از انتخاب بهترین باند سقفی می‌شود یکی از نام‌هایی که بسیار می‌شنوید زیکو است. زیکو یک باند سقفی توکار با کیفیت بسیار خوب است که کاربرد آن در سیستم صوتی کافه، رستوران‌ها، استخرها، بیمارستان‌ها و ... است و در عین زیبایی ظاهری فضای کمی را هم اشغال می‌کند. برای نصب این بلندگو به فضایی به قطر ۲/۱۴ سانتی‌متر نیاز است. در پشت این باند دو خار فلزی فنردار وجود دارد که باید خار را با دو دست کمی فشار دهید تا جمع شود و سپس در محلی که برای نصب در نظر گرفته‌اید قرارش دهید.

به همین راحتی کار جاگذاری انجام می‌شود. این بلندگو‌ها ساخت کشور کره جنوبی‌اند و کیفیت بسیار بالایی دارند. کیفیت این باند سقفی نسبت به سایر برندها بهتر است. وجود گارانتی ۳ ساله و ۱۰ سال خدمات پس از فروش در کنار قیمت مناسب گویای کیفیت بسیار بالای این باند سقفی در مقایسه با سایر برندها است.

 

انواع مدل‌های باند سقفی زیکو

 

باندهای سقفی زیکو در ۱۰ مدل در بازار موجود است که انواع مدل‌های آن در زیر آورده شده است:

. باند سقفی زیکو مدلCLS 506. این باند سقفی قدرت صدایی معادل ۱۰ وات دارد و اندازه آن ۲۵/۶ اینچ است.
CS-22 . این مدل یک باند سقفی رو کار است که دارای قدرت ۳ و ۶ واتی است و دارای ترانس مچینگ نیز است. اندازه این باند ۵/۵ اینچ است.
CS-33. این باند سقفی دارای اندازه ۳ اینچ و قدرت ۳و ۶ وات است و همچنین با داشتن ویژگی ضد آب برای استخرها به کار می‌رود و دارای ترنس مچینگ است.
CS-34. این مدل هم دارای ترنس مچینگ است و با اندازه ۵ اینچ و قدرت ۳ و ۶ وات پرکاربرد است.
CS-35. با داشتن سایز ۵ اینچ و قدرت ۳ و ۶ وات یک باند سقفی با کارایی خوب است.
CS-37. این باند سقفی با دارا بودن ترنس مچینگ و قدرت ۵ و ۱۰ وات و اندازه ۶۵ اینچ یک باند سقفی بزرگ و پرقدرت محسوب می‌شود.
CS-45. این باند دارای اندازه ۲۵/۵ اینچ است و از نوع تو وی محسوب می‌‌شود. دارای ویژگی ترنس مچینگ است و با قدرت ۱۰ و ۲۰ وات یک باند قوی محسوب می‌شود.
CS-46. اندازه این باند سقفی ۵/۶ اینچ است و با داشتن قدرت ۲۰ و ۳۰ وات یک باند بسیار پر قدرت به حساب می‌آید. برای انتخاب بهترین باند سقفی باید متراژ و مواردی که برایتان مهم است را در نظر بگیرید تا انتخاب مناسبی انجام دهید.
CS-48. اگر به دنبال یک باند بسیار قوی هستید این مدل با داشتن قدرت ۳۰ و ۴۰ وات و اندازه ۸ اینچی گزینه‌ای بسیار مناسب است. همچنین این مدل تووی و ترنس مچینگ دارد.
CS-36. این باند سقفی دارای اندازه ۶ اینچی است و از قدرت ۵ و۱۰ وات بهره می‌برد. در دو رنگ مشکی و سفید موجود است و ترنس مچینگ نیز دارد.

برای انتخاب نوع مناسب می‌توانید از مشاوران و متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.

 

بلندگوهای سقفی و مدل‌های آنΙ بهترین باند سقفی

 

وقتی می‌خواهیم بهترین باند سقفی را انتخاب کنیم باید بدانیم که این باندهای سقفی در دو مدل فول رنج و ووفر تیوتر یا تووی تولید می‌شوند. مدل فول رنج که نام دیگر آن وان وی است برای اعلام هشدار مناسب هستند و معمولا در محیط‌هایی مانند بیمارستان و برای پیجینگ استفاده می‌شود و مدل تو وی برای پخش موسیقی مناسب است. با پیشرفت تکنولوژی مدل‌هایی از باندهای سقفی تولید شده که ضد آبند و در استخرها به کار می‌روند. برای سیستم صوتی کافه، لابی ساختمان‌ها، فروشگا‌ه‌ها، رستوران‌ها و ... از باند سقفی تووی استفاده می‌شود.

اسپیکر سقفی

ترانس مچینگ

 

یکی از مواردی که در اکثر باندها و بلندگوهای سقفی می‌توان به آن اشاره کرد ویژگی ترانس مچینگ است که بلندگوهای سقفی را از حالت اهمی به حالت ولتی تغییر می‌دهد. وقتی که بلندگو ولتی است کابل‌کشی به راحتی انجام می‌شود و می‌توانید تعداد زیادی بلندگو سقفی را به صورت موازی به یکدیگر متصل کنید. رابطه اهم با طول کابل به‌صورت عکس است و این موضوع به این معنی است که هرچه طول کابل بیشتر شود به همان نسبت اهم کاهش می‌یابد. اما این موضوع در سیستم‌های ولتی صادق نیست و اگر در برای نصب باندهای سقفی به متراژ بالایی کابل نیاز دارید باید از سیستم ولتی استفاده کنید.

 

خرید بلندگوی سقفی Ι بهترین باند سقفی

 

در هنگام خرید بهترین باند سقفی باید موارد زیادی را در نظر گرفت. یکی از این موارد این است که در هنگام نصب برای شما مهم است که سیم یا کابل دیده شود یا خیر. اگر تمایلی ندارید که سیم دیده شود باید نوع توکار باند سقفی را انتخاب کنید. مقدار توان خروجی و کیفیت صدا نیز موارد بسیار مهمی است که حتما باید در نظر بگیرید. برای مصارف خانگی، فروشگاهی و .... امپدانس ۴ و ۸ اهم مناسب است. باند سقفی ۲۰ تا ۳۰ وات برای مصارف خانگی به کار می‌رود و باید این نکته را هم در نظر گرفت که خروجی این باندها از ۶ وات تا ۵۰ وات متغیر است. برای مراکز بزرگ‌تر باید از باندهای سقفی با وات بیشتر استفاده کنید. استفاده از آمپلی‌فایر در کنار باند سقفی نیز کمک کننده خواهد بود.

بلندگوی سقفی

موارد تاثیرگذار بر قیمت باند سقفی

 

قیمت باند سقفی به عواملی مانند برند، توان و مدل باند بستگی دارد. یکی از برندهای بسیار مناسب که با نمونه‌های موجود در ایران رقابت می‌کند برند زیکو است. همچنین در بعضی از نمایندگی‌های این برند امکان خرید به‌صورت اقساطی نیز وجود دارد. پس نگران بودجه نباشید و کیفیت را اولویت قرار دهید.

 

کلام آخر

 

اگر به دنبال بهترین باند سقفی هستید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که سری به سایت آوازک بزنید. در این سایت انواع باند سقفی مناسب سیستم صوتی کافه و هر آنچه شما نیاز داشته باشید وجود دارد. در آوازک شما می‌توانید از قیمت‌های مناسب بهره‌ ببرید و همچنین برای گرفتن مشاوره از نظر متخصصان در این زمینه بهره‌مند شوید. تیم آوازک با داشتن تخصص کافی در زمینه تجهیزات صوت می‌توانند به شما در انتخاب باند سقفی مناسب کمک کنند. همچنین داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش روی محصولاتشان نشان از تعهد خدمات و کیفیت کالاهای ارائه شده دارد.

https://www.asianews.ir/u/7t8
اخبار مرتبط
معرفی هتل بین المللی اسپیناس تهران
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید