صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۲ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۲۲:۱۷
کد خبر: 11381
گزارشگر: 2
۱۰۷۴
۱
۱
۱۷
حفظ زیبایی و طول عمر ساختمان

چند درصد کفسابی سنگ، باعث افزایش طول عمر سنگ خواهد شد؟

چند درصد کفسابی سنگ، باعث افزایش طول عمر سنگ خواهد شد؟
در این مقاله قصد داریم در مورد حفظ و نگهداری سنگ سطح و کف، با استفاده از موادی مانند نانو و اپوکسی که امروزه به کفسابی نانو و کفسابی اپوکسی نیز معروف شده است صحبت کنیم.

امروزه یکی از دغدغه‌های افراد، حفظ زیبایی و طول عمر ساختمان‌ها با مصالح گوناگون است. با توجه به نوع معماری که در طراحی ساختمان‌ها و طراحی فضای داخلی آن کاربرد دارد، پوشش سطح و کف، یکی از ابزارهای مورد استفاده درون یک ساختمان با کاربری‌های مختلف مثل ملک مسکونی، تجاری و یا اداری است. یعنی استفاده از سنگ های طبیعی همواره یکی از شاخص های یک ساختمان خوب همیشه مطرح بوده است.
حال در این مقاله ما قصد داریم در مورد حفظ و نگهداری سنگ سطح و کف صحبت کنیم که با استفاده از موادی مانند نانو و اپوکسی که امروزه به کفسابی نانو و کفسابی اپوکسی نیز معروف شده است.
سنگ های طبیعی که برای کف ساختمان ها و هرجای دیگری استفاده می‌شوند نیاز به پرداخت و ساب زنی در همان مراحل اولیه کار دارند. از این‌رو جهت انجام این‌کار خدماتی مطرح است که به کفسابی شهرت دارند.
استفاده درست و نگهداری از سنگ سطح منزل، ساختمان، پارکینگ، لابی، و حتی ادارجات و کارگاه های تجاری و شخصی مسئله بسیار مهمی در حفظ و نگهداری و در نتیجه عمر طولانی و زیبایی آن بشمار می رود.
در کنار مسئله زیبایی هدف دیگری هم نهفته است و آن طول عمر سنگ با استفاده از مواد مخصوصی است که بر روی سطح سنگ قرار گرفته و لایه ایی بر روی آن شکل می دهد تا از آن در برابر فرسایش و استفاده طولانی مدتی که از آن می شود مقاوم گردد. علاوه بر این بعد از انجام کفسابی با مواد مخصوص از انباشت مواد آلوده و میکروبی با یک شستشوی معمولی جلوگیری می‌شود.
انجام کفسابی سنگ ساختمان، منزل، پارکینگ، راه پله و هرجا که اصولا از سنگ طبیعی برای سطح استفاده کرده باشند به غیر از اینکه از منظر ظاهری، سنگ رو زیبا و براق میکند میتواند جهت رفع آلودگی های محیطی و باکتریایی و میکروبی برای سنگ بسیار مفید و اثر بخش باشد.یعنی کفسابی هم باعث افزایش طول عمر سنگ خواهد شد، وهم اینکار میتواند باعث جذابیت ظاهری و براق کردن سطح سنگ نیز بشود.

 

کفسابی با چه روشی و چه موادی انجام می پذیرد؟

 

کفسابی یا سنگ سابی سنگ با دستگاهی بنام ساب زنی و موادی که از جنس اپوکسی و نانو هستند انجام می پذیرد.
کف یک ساختمان ممکن است در هنگام عملیات بازسازی و تعمیر و یا در هنگام اجرای ساخت و ساز دچار صدمه یا آلودگی شود. گاهی دیده شده که موادی که برای تعمیرات دیوار ها و سقف و داخل منزل استفاده می شوند بر روی سطح سنگ خانه یا ملک مورد استفاده ریخته شده و باقی مانده است.

موادی مانند رنگ، چسب، مصالح ساختمانی یا سیمان، قیر، روغن ماشین، دوده و هر چیز دیگری که به آسانی و با شستشوی معمولی پاک نشود رو شامل خواهد شد.

برای اینکار حتما نیاز است که با دستگاه مخصوص به این کار عملیات پاکسازی سنگ انجام بشود. یعنی در کفسابی ابتدا با دستگاه ساب زنی که معمولا از جنس ساب ایتالیایی هست، قطر سنگ به میزان ۱ تا ۵ میلی متر برداشته میشود تا اون سیاهی ها و مواد زائدی که روی سطح سنگ قرار داره پاک بشود و پس از آن با موادی که هم شامل بتونه هست و هم موادی از جنس نانو و اپوکسی روی سطح سنگ هست رو می پوشانند تا هم یک دست وزیبا و براق بشود و هم این مواد باعث طول عمر سنگ خواهد شد. و این مواد کاملا سازگار با محیط زیست و انسان هست و هیچ نوع خطر یا آلودگی شیمیایی برای انسان دربر ندارد.

ساب زنی

برای انجام کفسابی چند نوع ساب داریم و یا احتیاج پیدا خواهیم کرد؟

 

چندین نوع ساب با قلوه های گوناگون وجود دارد که بستگی به نوع و کارکرد هرکدام فرق خواهد داشت.
که اگر بخواهیم از انواع آن نام ببریم می توانیم به ساب بتونه، ساب رزین، ساب اپوکسی، ساب نانو، ساب معمولی، ساب سوپر، ساب چرمی اشاره کنیم.
هرکدام از این انواع ساب بسته به نوع سنگ متفاوت بوده و یا بستگی به نیاز مشتری دارد تا از کدام استفاده شود.
کارشناس کفساب ابتدا بازدیدی که از پروژه دارد و با مشورتی که به کارفرما می دهد می تواند نوع ساب و همچنین قیمت کار رو اعلام کند تا بعد از مشورت و گرفتن نظر مثبت بهترین کاری که می شود انجام داد رو شروع به انجامش نماید.

 

آیا برای خدمات سنگ سابی، جنس سنگ اهمیت دارد یا خیر؟

 

جواب این سوال بله هست وجنس سنگ و ابعاد سنگ مهم است و داشتن برق سه فاز برای راه اندازی دستگاه ساب زنی یکی از مواردی است که حتما باید از سمت کارفرما تامین گردد.
در طبیعت انواع جنس سنگ رو داریم که باز بسته به نوع مصرف آن برای یک ساختمان مسکونی یا تجاری، اداری نوع سنگ هم کاملا شرایط بخصوصی خواهد داشت. اگر بخواهیم به چند نمونه از انواع سنگ بپردازیم خواهیم گفت تعدای شامل سنگ دهبید، آباده، خوی، مرمر، تراورتن، گرانیت، بتن و لاشه خواهد بود.
برای از بین بردن حفره ها و ترک هایی که در سطح سنگ وجود دارد یا دراثرگذر زمان به وجود می آید کفسابی بهترین گزینه برای رفع آن است.
تمامی آثار مواد زائد و ترک ها با چندین نوبت ساب زدن بر طرف شده و سطح براق و روشنی پدیدار می‌گردد.
این کار ساب زدن تا وقتی ادامه پیدا می‌کند که تمامی آن حفره ها و ترک های موجود روی سنگ از بین برود، که در پایان کار وقتی شما سطح سیقلی و صاف و درخشنده سنگ رو مشاهده می‌کنید تفاوت قابل ملاحظه ایی رو نسبت به قبل خواهید دید که کاملا استفاده از کفسابی رو توجیه پذیر می نماید.
این نوع از کارکفسابی که با چندین بار ساب زنی همراه هست به ساب ایتالیایی نیز مشهور است.

کفسابی الماس ماندگار

آیا برای بعد انجام کفسابی نیاز هست از مواد خاصی برای شستشو در طول سال استفاده کنیم؟

 

خیر، اصلا نیازی نیست و با آب و صابون یا مواد غیر اسیدی مثل مواد شستشویی که معمولا در خانه استفاده می شود; هم استفاده کرد.
فقط حتما یادمون باشه که به هیچ عنوان بعد از اینکه کفسابی با مواد نانو و اپوکسی انجام پذیرفت، از سرکه یا جوهر نمک ویا هرنوع ماده اسیدی دیگری استفاده نکنیم تا پوشش نانو یا اپوکسی سطح سنگ از بین نرود.
خدمات کفسابی که در مجموعه الماس ماندگار انجام می پذیرد به نحوی است که شما تفاوت محسوس و قابل ملاحظه ایی را قبل و بعد کار حس خواهید کرد. و ارزش اینکار فقط با انجام کار برای مشتری قابل درک و توصیف خواهد بود.
همه ما نیک می دانیم ارزش یک ساختمان و ملک اداری یا تجاری بر اساس نوع مرغوبیت مصالح ساختمانی بکار رفته هست و هم آنکه ظاهر شیک و زیبا چقدر تاثیر گذار هم برای شخص مصرف کننده خواهد بود و هم در فروش آنجا نقش بسیار ویژه ایی خواهد داشت.
مجموعه کفسابی الماس ماندگار با دستگاه های کفسابی ایتالیایی و نیروی ماهر خود سالها است که تجربه گران سنگی را در این زمینه بدست آورده است.
در مجموعه کفسابی الماس ماندگار که در حدود ۲۵ سال سابقه کار در زمینه کفسابی انواع سنگ های ساختمانی را دارا است، با دستگاه های ساب زنی ایتالیایی و انواع ساب اینکار با بهترین شیوه و کار و تلفیقی از مهارت و تجربه در حال انجام هست. در حدود بیش از ۲۱۰۰ پروژه در داخل ایران و شهر نجف اشرف این کار انجام گرفته است که با استقبال کارفرمایان عزیز، صاحبان مراکز تجاری، صنعتی و ساختمانی روبرو بوده است.
مجموعه کفسابی و نماشوئی الماس ماندگار علاوه بر کفسابی و سنگسابی سنگ های ساختمانی در زمینه نماشوئی نمای ساختمان هم فعالیت دارد.نمای ساختمان که بیان گر ویترین یک ساختمان هست اهمیت ویژه ایی در دید عموم دارد.
شستشوی نما هم نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد تا با انجام کار خوب حسن فعالیت مجموعه برای کارفرما ثابت شود و هم مورد رضایت او قرار بگیرد.
وبسایت مجموعه در این زمینه فعال بوده و گوشه ایی از نمونه کارها و پروژه های انجام شده به همراه پاسخ به سوالات شما عزیزان که در زمینه کفسابی، خدمات کفسابی و یا قیمت کفسابی دارید رو برآورده سازد.
اگر نیاز به مشاوره رایگان و یا کسب اطلاع بیشتر در مورد هزینه و زمان و چگونگی انجام کار دارید می توانید با رفتن به سایت کفسابی الماس ماندگار از دیدن نمونه کارها که شامل عکس و ویدئو داخل سایت هست بازدید و کسب اطلاع نمائید.
همواره شعار مجموعه کفسابی الماس ماندگار بر حفظ مشتری و کار ویژه و مطلوب و درخور ستایش بوده است.

تجربه یک اتفاق نیست، حاصل سالها تلاش و زحمت است.

راههای ارتباطی با مجموعه کفسابی الماس ماندگار :

09382383353

09193684788

www.kafsabialmas.ir

https://www.asianews.ir/u/7tf
اخبار مرتبط
چسب مناسب برای کاشی و سرامیک پرسلان را می شناسید؟ آیا می دانید می توانید انواع چسب را از مراکز معتبر در تهران خرید کنید؟ چسب پرسلان یکی از محصولات پر فروش و مورد نیاز در صنعت ساختمان است که می توانید از آن استفاده خوبی داشته باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
محمد حاجی علی
۱۴۰۱/۰۵/۲۲
5
0
1

بسیار متن عالی و مفید


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید