صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۳ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۴
کد خبر: 11389
گزارشگر: 213
۶۵۵
۰
۰
۲
بامداد یکشنبه در اورشلیم رخ داد

علت تیراندازی مرگبار در اسرائیل

علت تیراندازی مرگبار در اسرائیل
مقام‌های اسرائیلی بامداد یکشنبه از تیراندازی مرگبار در اورشلیم خبر دادند.
به گزارش آسیانیوز، مقام‌های اسرائیلی بامداد یکشنبه اعلام کردند در تیراندازی در اورشلیم دست‌کم هفت نفر مجروح شدند که جراحات دوتن از آنها شدید است.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، در دو حمله همزمان به سمت اتوبوسی در خیابان نزدیک دیوار غربی و همچنین در یک پارکینگ گیت زیون تیراندازی شده است.

مقام‌های بیمارستانی گفته‌اند در این تیراندازهای دو نفر به شدت مجروح شدند که حال آنها وخیم است. ولی جراحات پنج نفر دیگر سطحی است.

راننده اتوبوس به وب سایت «وای نت» گفته است، در یک ایستگاه اتوبوس در مقبره حضرت داوود توقف کردم و سپس صدای تیراندازی شنیدم، مردم شروع به داد و فریاد کردند، مردم داخل اتوبوس آسیب دیدند.

منابع بیمارستانی گفته‌اند شش مرد و یک زن که در این حمله مجروح شدند به بیمارستان منتقل شدند.

گزارش‌ها به نقل از الجزیره حاکی است که عاملان این تیراندازی سمت محله سیلوان در اورشلیم شرقی گریختند. پلیس اسرائیل هم اعلام کرده است که با این تیراندازی به مثابه یک «حمله تروریستی مشکوک» برخورد می‌کند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

پس از این تیراندازی، تعداد زیادی از نیروهای پلیس در محل حاضر شدند و جستجوی برای مظنون متواری آغاز شده است.

در همین زمینه، رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند نیروهای امنیتی در حال انجام عملیات جستجوی گسترده‌ای در حومه سیلوان در جنوب شهر قدیمی اورشلیم هستند./
https://www.asianews.ir/u/7tm
اخبار مرتبط
بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی وال‌ استریت ژورنال اتحادیه اروپا در متن پیشنهادی توافق برجام، گزینه پاسخ‌دهی سریع ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ذرات اورانیوم کشف شده در سایت‌های اعلام نشده ایران را داده و در قبال آن، شورای حکام آژانس پرونده این موضوع را خواهد بست.
به دنبال دو انفجار در پایگاهی متعلق به شبه‌نظامیان حوثی در یمن که تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران هستند، منابع آگاه اعلام کردند در این انفجارها شش کارشناس ایرانی و لبنانی و همچنین ده‌ها شبه‌نظامی حوثی کشته شدند.
توافق آتش‌بس جهاد اسلامی فلسطین و اسرائیل که با میانجی‌گری مصر به دست آمد از شامگاه یکشنبه به اجرا گذاشته شد تا به منازعه‌ای که شدیدترین درگیری در غزه از جنگ ۱۱ روزه سال گذشته بوده است، پایان داده شود.
همچنانکه درگیری‌های کنونی اسرائیل و غزه در حالی رخ می‌دهد که اسرائیل در یک بحران سیاسی طولانی گرفتار شده است و رای‌دهندگان در پاییز پیش رو برای پنجمین بار پای صندوق‌های رای می روند؛ حماس باید هم‌زمان هم آتش جهاد اسلامی را مهار کند و هم مراقب باشد تا با سرکوب جهاد اسلامی فلسطینی‌ها را خشمگین نکند.
برخی گزارش های رسانه های خارجی مدعی شدند در پی برگزاری دور پایانی مذاکرات برجامی آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان اطلاعات بیشتری از مراکز هسته‌ای اعلام نشده ایران است؛ در حالی که ایران اصرار دارد این تحقیقات باید خاتمه یابد و موضوع را به گفت‌‌وگوهای کنونی احیای برجام در وین کشانده است.
دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به خبرگزاری بلومبرگ گفته‌اند فاصله بین ایران و آمریکا از زمان آخرین دور مذاکرات هسته‌ای در وین بیشتر شده و اگر قرار باشد توافقی به‌دست بیاید، یا ظرف ۷۲ ساعت آینده حاصل می‌شود، یا دیگر توافق امکان‌پذیر نخواهد بود.
جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، مانند برخی دیگر از مقامات آمریکا از جمله رییس‌جمهوری این کشور، در آستانه برپاشدن دور آخر مداکرات با ایران، از باقی‌ماندن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی خبر داد.
در حالی که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید برنامه هسته‌ای ایران «از لحاظ بلندپروازی‌ و ظرفیت، بسیار بسیار سریع» در حال پیشرفت است، بازرسان آژانس بین‌المللی تاکید کردند که با «اظهارات خوب» مقامات ایران، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قانع نمی‌ شوند!
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به طرحی رای داد که بر اساس آن از اتحادیه اروپا خواسته شده تا حزب‌الله لبنان را به‌طور کامل در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید