صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۳ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۶
کد خبر: 11391
گزارشگر: 213
۱۰۸۳
۱
۰
۳
پرداخت شکل جدید کمک معیشتی ها

یارانه شهریور چگونه واریز می شود؟+تازه ترین جزییات درباره کالابرگ

یارانه شهریور چگونه واریز می شود؟+تازه ترین جزییات درباره کالابرگ
در مرحله جدید یارانه‌های نقدی به حساب خانوار واریز می شود که هنوز حذف‌شدگان یارانه امکان ثبت‌نام برای دریافت یارانه را دارند و اعطای کالابرگ در دست بررسی است.
به گزارش آسیانیوز، بنا به گفته وزیر اقتصاد، گزارش طرح کالابرگ قرار است تا آخر مرداد ارائه شود، با این حساب یارانه شهریور بصورت کالایی خواهد بود؟

به نقل از خبر آنلاین، یارانه نقدی مردادماه هفته گذشته واریز شد و این، چهارمین یارانه نقدی پس از جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است.
در حالی چهارمین مرحله از یارانه‌های نقدی هفته گذشته به حساب خانوار واریز شد که هنوز حذف‌شدگان یارانه امکان ثبت‌نام برای دریافت یارانه را دارند.

اطلاعات جدید درباره کالابرگ
بنابر اظهارنظر مسئولان قرار بود تا شهریور ماه شاهد توزیع کالابرگ در میان افراد واجد شرایط باشیم اما این در حالی است که تا به امروز به دلیل فراهم نشدن زیر ساخت‌های لازم و همچنین نبود امکانات مناسب این طرح به وادی فراموشی سپرده شده است.

این در شرایطی است که زیرساخت‌های طرح کالابرگ در حال آماده‌سازی است و بنا به گفته وزیر اقتصاد، گزارش طرح کالابرگ قرار است تا آخر مرداد ارائه شود و امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش، تصمیم نهایی در خصوص جزییات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.


طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز در پاسخ به این سوال که یارانه بعدی نقدی است یا کالایی عنوان کرده، تا زمانی که ابلاغ رسمی صورت نگرفته باشد، یارانه‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود و هنوز هم ابلاغی صورت نگرفته، بنابراین فعلا گفته می‌شود ماه بعد هم پرداخت به صورت نقدی خواهد بود.

در این‌میان، پیش‌بینی می‌شود تغییر در شیوه پرداخت یارانه‌ها از مهرماه کلید بخورد. البته به باور کارشناسان، اگر دولت قصد واقعی برای تغییر شیوه پرداخت داشته باشد.

با این حال، یارانه نقدی مردادماه هفته گذشته واریز شد و این، چهارمین یارانه نقدی پس از جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است.

پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت امسال و به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی با رویه جدید و مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به تناسب دهک‌بندی صورت گرفته برای ۹ دهک پرداخت می‌شود؛ به‌طوری که برای سه دهک اول به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار و مابقی دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان است./
https://www.asianews.ir/u/7to
اخبار مرتبط
قرار بود یارانه نقدی جدید دو ماه نقدی باشد و پس از آن به صورت کالابرگ توزیع شود. اما حالا به نظر می‌رسد یارانه های تابستان نقدی واریز شوند.
براساس برخی گزارش ها قرار است وام ۲۰۰ میلیونی یارانه پرداخت شود؛ ولی آیا یارانه‌بگیران می‌توانند با یارانه ۳۰۰ هزار تومانی، وام ۲۰۰ میلیونی بگیرند؟
اجرای طرح بنزینی دولت بر مبنای اختصاص ۲۰ لیتر سهمیه بنزین به هر کد ملی، نیاز به اختصاص سهمیه یارانه‌ای بیشتری به افراد نسبت به وضع کنونی دارد و همین مسئله نه‌تنها «امنیت انرژی» و «کسری بودجه» ناشی از فروش بیشتر بنزین یارانه‌ای را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مخاطرات «درگیرکردن ۸۵ میلیون ایرانی با «تشدید جریان قاچاق سوخت» را در پی خواهد داشت.
در حالی که در شرایط جدید، پرداخت یارانه برای ٧٨ میلیون نفر طبق ۹ دهک در دستور کار قرار گرفت؛ با وجود بررسی‌های صورت گرفته و تعیین‌تکلیف اعتراض‌ها و درخواست‌های جدید، متقاضیان یارانه معیشتی و نقدی فرصت دارند برای ثبت‌نام اعتراض نسبت به حذف یارانه خود از طریق سامانه‌های تعیین شده اقدام کنند.
تمامی سرپرستان خانواری که تا ۱۵ خرداد ماه جهت دریافت یارانه کمک معیشتی ثبت‌نام کرده‌اند و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشمول دریافت یارانه شناخته شده‌اند، تا پایان هفته یارانه و معوقات خود را دریافت می‌کنند.
براساس اطلاعیه جدید سازمان هدفمندی یارانه ها برای تیرماه، شماری از جاماندگان و معترضان به نیز به فهرست یارانه بگیران اضافه می شوند؛ در حالی که یارانه معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فردا؛ ۲۱ تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
در حالی که بیستم تیرماه یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب ۹ دهک درآمدی اول جامعه واریز می‌شود، یارانه جاماندگان هم قابل برداشت خواهد بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
بهرام صاحبی رفیع
۱۴۰۲/۰۸/۲۳
0
0
0

سلام علیکم اینجانب دردهک ۳میباشم وشغلم راننده تاکسی میباشد و۲ماه است که تصادف شدیدی کرده م ماشین وبکل داغان شده که بیمه شخص ثالث فقط دارم وپام بطورحاد شکسته و احتمال ناقص وعوارض وبالای هست که به تامین اجتماعی وبینه مربوطه ثبت شده اوضاع زندگیم خداشاهده اگه مسئولی میخواندوخداپرست هست بدادم برسدزندگی داره میپاشه خرج ومخارج خیلی خراب قادرنیستم طبق مدارک تکان بخورم چه برسدکارکنم حالا هرکارمیشودکردلطفابرام انجام بدید واینکه پول نقداحتیاج دارم برای دارودرمان ولا مثل اینکه کالابرگ شرایطش خریدهست برای افزایش من رفتم زیر خرجپدرم که خودش ازمن گرفتارتراست ای خدایا فریاد ازاین قسمت دردناک که روزی من جوان باید آرزوی مرگ کنم میدانم بیهودس ونوشتنم وکسی هم ببین اهمیت نمیده فقط چه کنم نوشتم من سوادندارم وایمیل دادم ولی سردرنمیارم کدملی م ۴۰۵۰۸۲۴۷۵۲میباشد لطفا اگرمسئولی دید باتحقیق واطمینان ازشرایط حادم بدادم برسد ومرا درفهرست بسته های کمک وحمایتی بیشتری بگذاریدمتشکرم


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید