صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۳ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۶
کد خبر: 11395
گزارشگر: 213
۷۷۷
۰
۰
۲
سازمان‌های برنامه و بودجه به دولت پیشنهاد کرد

افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری

افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری
سازمان‌های "امور اداری و استخدامی" و "برنامه و بودجه" در پیشنهادی مشترک، الگوی جدیدی از افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارایه کرده اند.

به گزارش آسیانیوز، سازمان‌های "امور اداری و استخدامی" و "برنامه و بودجه" در پیشنهادی مشترک، الگوی جدیدی از افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارایه کرده اند.

این پیشنهاد با هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری و ارتقای قدرت خرید آنها به دولت ارایه شده است و در روزهای آینده روال قانونی تایید آن طی خواهد شد./

https://www.asianews.ir/u/7ts
اخبار مرتبط
براساس رأی نمایندگان مجلس امکان درخواست «مستمری جمع» برای افرادی که رابطه استخدامی آن‌ها با دستگاه‌ها قطع شده، امکان‌پذیر شد و فرد بیمه شده بازنشسته بیشتر از ۵ سال و کمتر از ۱۰ سال باشد می تواند با پرداخت کسری ماه‌ها و یا سنوات تا ۱۰ سال به نرخ روز از مزایای حقوق و یا مستمری بازنشستگی استفاده کند.
در حالی که بانک‌های دولتی مکلف به پرداخت وام بدون ضامن به حقوق‌بگیران دولتی، خصوصی و بازنشسته‌ها است که در برخی بانک‌ها شرایط متفاوت و عجیبی نسبت به این تسهیلات اعلام شده است.
نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: انتظار داریم سرپرست وزارت تعاون کار هفته بعد تکلیف حقوق سایر سطوح را معلوم نماید در غیر این صورت مجلس ورود می‌کند.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری گفت: در انتظار ابلاغ مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان هستیم؛ نامه‌ی محمدباقر قالیباف بیست و نهم تیرماه صادر شده و اکنون هجدهم مرداد است؛ چرا این انتظار تا این اندازه طولانی شد؟
در حالی که ولی اسماعیلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد اگر اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان صورت نگیرد، پس از یک هفته آن مصوبه خود به خود ملغی می شود و باید افزایش ۳۸ درصد حقوق انجام شود، علیرضا حیدری، نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان گفت: پاسکاری و بلاتکلیف نگه داشتن بازنشستگان اصلاً صحیح نیست.
عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: مقرر شده افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود؛ مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی به تبعیت از مصوبه شورای عالی کار و ضامن افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزارتومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط بگیران است.
در پنج روز گذشته ابراهیم رئیسی دست کم دو نوبت در مورد بازنشستگان و افزایش حقوق مواضعی حمایتی اتخاذ کرده است.
سازمان تامین‌ اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای در از افزایش حقوق کلیه حقوق بازنشستگان و متوسط بگیران صندوق خبر داد.
شامگاه سی و یک تیرماه، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از اصلاح مصوبه‌ افزایش مستمری بازنشستگان خبر داد و موجی از خوشحالی میان بازنشستگان به وجود آورد! در حالی که باید دید این اصلاحیه چه زمانی اجرایی می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید