صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۲
کد خبر: 11408
گزارشگر: 213
۴۸۷
۰
۰
۲
با وجود نوسان کاهشی تا دیروز

افزایش قیمت دلار شدت گرفت/در آستانه بی نتیجه ماندن دور پایانی برجام

افزایش قیمت دلار شدت گرفت/در آستانه بی نتیجه ماندن دور پایانی برجام
دلار توافقی نیز همچنان در کانال ۲۸ هزار تومان نوسان دارد اما روند آن در مقایسه با روز گذشته افزایشی است؛ در حالی که دلار هرات هم در کانال ۲۹ هزار تومانی نوسان دارد.
به گزارش آسیانیوز، قیمت دلار امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱، با تداوم فرایند کاهشی، پس از مدت‌ها به کانال‌ها ۲۹ هزار تومانی وارد شده است. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار دلار را بخوانید.

دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۸۱,۰۰ تومان اعلام شد.

اما دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روند نزولی دارد و به کانال ۲۹ هزار تومان وارد شده است. از روهای پایانی هفته گذشته تا امروز، افزایش امیدواری معامله‌گران به احیای برجام و ارزپاشی بانک مرکزی، نرخ دلار را کاهشی کرده است. امروز نیز روند نزولی قیمت دلار ادامه دارد و به حدود ۲۹,۹۵۰ نیز رسیده است. شب گذشته قیمت‌ها در معمالات غیرقانونی فردایی روند افزایشی داشت اما بر خلاف این روند، بازار روز نزولی آغاز کرد. اکنون معاملات غیرقانونی فردایی نیز کاهشی است.

دلار توافقی نیز همچنان در کانال ۲۸ هزار تومان نوسان دارد اما روند آن در مقایسه با روز گذشته افزایشی است. دلار هرات هم در کانال ۲۹ هزار تومانی نوسان دارد.

 در این میان به نظر می‌رسد دولت برای کاهش فاصله دلار صرافی ملی و بازار آزاد تلاش می‌کند. در چند روز اخیر، روند قیمت در صرافی ملی افزایشی و در بازار آزاد کاهشی بوده است. امروز هم این روند ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰،۲۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۳۱۱ تومان رسیده است.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰،۱۰ افزایش به ۲۷۹۶۰ تومان رسیده است.

 سیگنال‌های موثر بر قیمت دلار
به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار ارسال شده است.

به نظر می‌رسد خوشبینی معامله‌گران نسبت به احیای برجام افزایش یافته است و البته ارزپاشی بانک مرکزی در بازار نیز ادامه دارد.

در این میان کیهان هم شنیده‌ها در مورد به نتیجه رسیدن مذاکرات وین خبر داده. این روزنامه نوشته است: از گوشه و کنار زمزمه توافقی نیمه نصفه به گوش می‌رسد حال آنکه اقدامات متناقض آمریکایی‌ها در بحبوبه مذاکرات به‌ویژه یکی دو ماه گذشته و حتی برخی اقدامات تبلیغی آن‌ها طی چند روز گذشته، نشان‌دهنده این واقعیت است که غربی‌ها در قبال ایران حسن نیت و ابتکار عملی از خود نشان نداده‌اند.

پیشرفت‌های در مذاکرات
سخنگوی وزارت امور خارجه در ارتباط با مذاکرات وین و جمع‌بندی ارایه شده در جدیدترین دور مذاکرات از سوی انریکه مورا و نگاه ایران به این جمع‌بندی گفت: مشورت‌های جدی در عالی‌ترین سطوح در این زمینه انجام شده و در حال انجام است.

ناصر کنعانی ادامه داد: ما به صورت دقیق می‌توانیم بگوییم که در مرحله پیشرفت قرار داریم، اما این که بگوییم که به توافق نزدیک شدیم و این دور از گفتگوها به توافق منتهی می‌شود معطوف به برآورده شدن انتظارت به حق ایران است. حتما زمینه برای توافق است. مشروط به این که خطوط قرمز ما رعایت شود و منافع اساسی کشور تامین شود. در صورتی که چنین موضوعی محقق شود حتما زمینه برای انجام توافق در آینده نزدیک وجود دارد.

او تاکید کرد: در این دور از مذاکرات پیشرف‌های نسبی حاصل شده است، اما این پیشرفت‌ها به صورت کامل تامین‌کننده مطالبات قانونی ایران نیست (ایسنا)./
https://www.asianews.ir/u/7u5
اخبار مرتبط
بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی وال‌ استریت ژورنال اتحادیه اروپا در متن پیشنهادی توافق برجام، گزینه پاسخ‌دهی سریع ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ذرات اورانیوم کشف شده در سایت‌های اعلام نشده ایران را داده و در قبال آن، شورای حکام آژانس پرونده این موضوع را خواهد بست.
همزمان با بی نتیجه ماندن مداکرات برجام، قیمت‌ دلار امروز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱، در بازار آزاد افزایشی شد.
کارشناس بازارهای مالی گفت:پیش‌بینی می‌شود قیمت دلار همچنان با نوسان و افزایش همراه شود و بین کانال ۳۰ هزار تومان تا ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان متغیر باشد.
بنجامین فرانکلین معروف در سال در سال 1776 گفت: «ما باید همه با هم آویزان شویم، یا مطمئناً همه ما جداگانه آویزان خواهیم شد»؛ این در حالی است که با پیامدهای جنگ اوکراین که انسجام اروپا را تهدید می کند، هشدار فرانکلین اهمیت جدید و شدیدی پیدا کرده است.
این اشتباه است که فرض کنیم بی ثباتی سیاسی فعلی ایتالیا لزوماً باعث ایجاد یک بحران بزرگ در اروپا خواهد شد، اما خطرات همچنان حاد هستند و برخی از تحولات کلیدی هنوز می توانند باعث تحقق چنین بحرانی شوند و بقای منطقه یورو را به خطر بیندازند.
در یک ماه گذشته قیمت دلار در دو کانال مختلف در رفت و برگشت بود؛ این در حالی است که برخی کارشناسان می‌گویند بازار در نیمه دوم سال و اواخر تابستان روند افزایشی در پیش دارد.
با ادامه روند کاهشی یورو، برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته، ارزش یورو و دلار آمریکا ، برابر شد.
تصویری از یک روزنامه اصولگرا با تیترهای اصلی اش، در حال انتشار است که مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید