صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۴
کد خبر: 11429
گزارشگر: 306
۳۷۸
۰
۰
۱

1401 سال توسعه دانش بنیان برای دانشگاه آزاد یزد است

1401 سال توسعه دانش بنیان برای دانشگاه آزاد یزد است
یزد - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان از رشد و توسعه فعالیت های دانش بنیان در سطح دانشگاههای آزاد اسلامی استان یزد در سال 1401 خبر داد
آسیانیوز / یزد ؛ دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد یزد در نشست مشترک با مجید حق جو، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد و نمایندگان بیش از  ۵۵۰ آموزشگاههای آزاد یزد اظهار داشت: «آموزش»هیچ وقت افول نخواهد داشت زیرا انسان مؤلفه اصلی رشدش دانش است.
وی تصریح کرد: ذهن ما دائم در حال رشد، رویش و زایش است و کار این جمع مقدس کاشتن گل در ذهن جوانان و انسان‌هایی که افق آنها کمال و بالندگی است.
دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری در این نشست، دانشگاه آزاد اسلامی یزد را مرکز علم و تربیت خواند و افزود: همراه با آموزش و پرورش، همه وجوه یک انسان «تربیت» است و این وظیفه خطیر برعهده دانشگاه‌هاست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد یزد، یزد را مهد علم و دانش خواند و گفت: طبیعتا کار در این استان سخت تر از سایر استان هاست و یزدی ها از نظر صبغه علمی با دقت و توانایی خاصی در حوزه آموزش حاضر می شوند.
وی، اظهار داشت: معتقدم آموزش در سبد یزدی‌ها، سبد پر رنگی است و یزدی ها در هزینه‌های زندگی شان هزینه خوبی برای آموزش خرج می کنند.
وی، تبیین کرد: یزدی ها در حوزه علمی بخش جدی از سبد رشد زندگیشان را علم قرار می دهند و در حالی که مشکل مسکن و یا حتی معیشت دارند ولی برای ارتقای علمی فرزندانشان خرج می کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، به روز بودن را یکی از شرایط کسب دستاوردهای علمی و محتوایی روز دنیا دانست و افزود: دوران کرونا خیلی زود تغییرات آموزشی را نسبت به فضای واقعی نشان داد که تغییرات در برخی زمان ها ضروری است.
دکتر دهقانی اشکذری، ادامه داد: در کرونا خیلی از کسب و کارها از بین رفت ولی در مقابل خیلی ها هم رشد علمی بالایی به دست آوردند.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد یزد، یکی دیگر از دستاوردهای دوران کرونا را رشد آموزشی فراتر از انتظار در همه اقشار آموزشی در یک مدت کوتاه عنوان کرد. 
دکتر دهقانی اشکذری، با اشاره به 41 سال فعالیت دانشگاه آزاد یزد با بیش از 120هزار فارغ التحصیل در سطح 10 شهرستان استان، اظهار داشت: دانشگاه آزاد یک دانشگاه مردمی و در خدمت مردم و از لحاظ قانونی هم یک نهاد غیر دولتی و غیر خصوصی و متعلق به ملت ایران و در اختیار حاکم شهر است در حالی که نه موقوفه و نه غیر انتفاعی است.
وی، تصریح کرد: بیش از ۱۴ هزار دانشجوی فعال، بیش از ۴۰۰ هیئت علمی، بیش از ۸۰۰ کارمند و دستاوردهایی در عرصه های دانش بنیان داریم که سال 1401 سال توسعه آن است.
دکتر دهقانی اشکذری، ادامه داد: ۷۶ درصد شرکت های پارک علم و فناوری یزد متعلق به فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد است که دارای علم روز کشور هستند.
وی از تغییرات آموزشی در سال 1401 در سطح دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد خبر داد و افزود: سند پنج ساله تحول و تعالی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۱ آغاز شده است و اولین تغییر در حوزه آموزش های حافظه محور به سمت آموزش‌های تعالی‌بخشِ مهارت محورِ اشتغال آفرین است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، گفت: در حالی که آمار بیکاری در استان یزد پایین است ولی در قسمت فارغ التحصیلان دانشگاهی 30 هزار نفر بیکار داریم.
دکتر دهقانی اشکذری، امکانات دانشگاه آزاد را در سطح استان خوب توصیف کرد و افزود: هفته گذشته در شهرستان محروم خاتم از طریق دانشگاه تفاهم‌نامه‌ای برای راه اندازی یک پروژه آموزشی بسیار ارزشمند در حوزه کارآفرینی نوجوانان با کمیته امداد امضا کردیم.

گفتنی است در ادامه، ابوالفضل داوودی رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی یزد ضمن خیر مقدم به مهمانان در جلسه، به تشریح و تبیین طرح مهارت یار این دانشکده که قرار است با یک برنامه ریزی مدون برای نخستین مرتبه در سطح استان یزد از آغاز شروع سال تحصیلی جدید در واحد یزد اجرا شود پرداخت.

سید محمد جواد عرفانفر

 

1401 سال توسعه دانش بنیان برای دانشگاه آزاد یزد است ، دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد یزد ،  ابوالفضل داوودی رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی یزد

 

https://www.asianews.ir/u/7uq
اخبار مرتبط
یزد - معاون دانشجویی و فرهنگی واحد یزد اظهار کرد: ارائه مشاوره رایگان به پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۱ جهت انتخاب رشته – محل، به صورت تخصصی و توسط اساتید با سابقه و مجرب این واحد دانشگاهی در مرکز مشاوره امین این واحد دانشگاهی، رایگان انجام می شود
یزد - مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان از سوی هیات بچه های فاطمه یزد و با همکاری هیات دانشجویی فاطمه الزهرا (س) و پایگاه بسیج دانشجویی امام رضا ع دانشگاه آزاد یزد به مدت ۱۳ شب با حضور اقشار مردم برگزار شد
یزد - رییس دانشگاه آزاد گفت، نشست مشترک نمایندگان شرکت شهرک‌های صنعتی یزد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با هدف تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه در دفتر رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی یزد تشکیل شد
یزد - خستین جلسه شورای مرکز آموزشهای تخصصی و کاربردی دانشگاه آزاد یزد در سال جاری با حضور مسوولان دانشگاه برگزار شد
یزد - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان از ​راه اندازی 30 رشته کاردانی با رویکرد مهارت محوری از ابتدای مهرماه 1401 در قرار داد با اصناف در دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد یزد خبر داد
یزد - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: شهریه دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی با شهریه برخی مهدکودک ها برابری می کند و در طرح تحولی پنج ساله دانشگاه با توجه به وضعیت معیشتی خانواده ها به سمت رشته های تحصیلی علم و کار در کنار یکدیگر با کاهش شهریه حرکت می کنیم
یزد - رییس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی و مسولان استان و روسای اصناف یزد، راه اندازی دانشکده مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد را راهی برای تربیت و تأمین نیروی متخصص بخش صنعت دانست
یزد - رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان در نشست مشترک دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد یزد با روسای اصناف یزد، اظهار داشت: معتقدیم گفتمان مهارت آموزی به یک گفتمان ملی و جریان ساز در کشور نیازمند است زیرا نگاه خانواده ها به سمت و سوی دانشگاه تغییر پیدا کرده است
یزد - هفدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان با حضور دکتر طباطبایی برگزار شد
یزد - در اجرای طرح سپاس و میثاق با ولایت از خانواده معزز شهید محمدحسین محمدخانی شهید مدافع حرم و فارغ التحصیل واحد یزد، با حضور دکتر محمد رضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد ، حجه الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آژاد استان و مسئولان دانشگاه در دفتر ریاست واحد یزد تجلیل شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید