صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۶
کد خبر: 11434
گزارشگر: 213
۱۱۹۹
۱
۰
۳
در نظر گرفتن سابقه شاغلانی که دچار تبعیض یا اخراج شده اند

«جزئیات» نقل و انتقال سوابق بیمه ای و بازنشستگی

«جزئیات» نقل و انتقال سوابق بیمه ای و بازنشستگی
مجموعه مقرراتی که این روزها نمایندگان مجلس در حال بررسی و تصویب آن هستند، مربوط به در نظر داشتن سوابق بیمه ای آن دسته از شاغلانی است که سابقه آنها بر اثر تعدیل، اخراج، استعفا، تغییر محل خدمت و یا ادغام و انحلال آن به صورت اجباری یا اختیاری دستخوش تغییر می ‌شود.

به گزارش آسیانیوز، یکی از موضوعاتی که این روزها نمایندگان مجلس مشغول بررسی آن هستند، طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی است، طرحی هشت ماده‌ای که از تیر ماه سال ۹۹ تا تاکنون در دست بررسی است.

سَرِ نمایندگان مجلس این روزها به تغییر مقررات نقل و انتقال سوابق بازنشستگی گرم است. در همین رابطه چندی پیش ایرنا از ممنوعیت جابجایی حق بیمه خبر داد، ماجرای این تغییر قانون و ممنوعیت چیست؟ و به چه کسانی مربوط است؟

تجارت نیوز نوشت از جمعیت هشتادوپنج میلیون نفری مردم ایران، چهارده میلیون نفر بیمه نیستند اما مابقی به طریقی تحت پوشش حمایت‌های اجتماعی قرار دارند.

در ایران مدتهاست که وظیفه ارائه خدمات بیمه‌های اجتماعی به بخش‌های مختلف جامعه، میان هجده صندوق بازنشستگی تقسیم شده است که از این میان سه صندوق بازنشستگی کشوری، لشگری و تامین اجتماعی شهرت بیشتری دارند.

اما با این حال همشیه افرادی هستند که بر اثر تغییرات موقعیت شغلی، به اجبار یا از روی اختیار در بیش از یک صندوق بازنشستگی، سابقه بیمه پردازی دارند.

برابر مقرراتی که تا به امروز ناظر بر نقل و انتقال پرونده گروه از بیمه‌شدگان بوده است، هر فرد در طول مدت بیمه‌پردازی خود تنها یک بار اجازه استفاده از حق تجمیع سوابق بیمه‌ای خود را دارد.

 چه قانونی در دست تصویب است؟
یکی از موضوعاتی که این روزها نمایندگان مجلس مشغول بررسی آن هستند، طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی است، طرحی هشت ماده‌ای که از تیر ماه سال ۹۹ تا تاکنون در دست بررسی است.

در صورت تصویب نهایی این طرح و تبدیل شدن آن به قانون، مقررات جدید جایگزین مقرراتی خواهند شد که پیش از این در سال های ۶۵ و ۶۶ تحت عنوان قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی و قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی دستگاه‌های دولتی تصویب شده بودند و تا امروز همچنان قابلیت اجرا دارند.

مجموعه این مقررات مربوط به آن دسته از شاغلانی است که سوابق بیمه‌ای آنها بر اثر تعدیل، اخراج، استعفا، تغییر محل خدمت و یا ادغام و انحلال آن به صورت اجباری یا اختیاری دستخوش تغییر می ‌شود.

به بیان دیگر قانون جدیدی که فعلا در دست بررسی است. قرار است، وضعیت کسانی را تغییر بدهد که بنابر یکی از دلایل پیش بینی شده وضعیت بیمه‌پردازی آنها تغییرکرده ‌است و به سایر بیمه‌شدگان ارتباطی ندارد./

https://www.asianews.ir/u/7uv
اخبار مرتبط
سازمان‌های "امور اداری و استخدامی" و "برنامه و بودجه" در پیشنهادی مشترک، الگوی جدیدی از افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارایه کرده اند.
براساس رأی نمایندگان مجلس امکان درخواست «مستمری جمع» برای افرادی که رابطه استخدامی آن‌ها با دستگاه‌ها قطع شده، امکان‌پذیر شد و فرد بیمه شده بازنشسته بیشتر از ۵ سال و کمتر از ۱۰ سال باشد می تواند با پرداخت کسری ماه‌ها و یا سنوات تا ۱۰ سال به نرخ روز از مزایای حقوق و یا مستمری بازنشستگی استفاده کند.
در حالی که بانک‌های دولتی مکلف به پرداخت وام بدون ضامن به حقوق‌بگیران دولتی، خصوصی و بازنشسته‌ها است که در برخی بانک‌ها شرایط متفاوت و عجیبی نسبت به این تسهیلات اعلام شده است.
نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: انتظار داریم سرپرست وزارت تعاون کار هفته بعد تکلیف حقوق سایر سطوح را معلوم نماید در غیر این صورت مجلس ورود می‌کند.
یزد - قائم‌مقام مدیرعامل بیمه دانا و اعضای هیئت همراه در سفر به استان یزد، بر نحوه اجرای قرارداد با وزارت آموزش و پرورش و چگونگی ارائه خدمات مطلوب بیمه‌ای به فرهنگیان این استان بحث و تبادل‌نظر کردند
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری گفت: در انتظار ابلاغ مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان هستیم؛ نامه‌ی محمدباقر قالیباف بیست و نهم تیرماه صادر شده و اکنون هجدهم مرداد است؛ چرا این انتظار تا این اندازه طولانی شد؟
در حالی که ولی اسماعیلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد اگر اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان صورت نگیرد، پس از یک هفته آن مصوبه خود به خود ملغی می شود و باید افزایش ۳۸ درصد حقوق انجام شود، علیرضا حیدری، نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان گفت: پاسکاری و بلاتکلیف نگه داشتن بازنشستگان اصلاً صحیح نیست.
در پنج روز گذشته ابراهیم رئیسی دست کم دو نوبت در مورد بازنشستگان و افزایش حقوق مواضعی حمایتی اتخاذ کرده است.
سازمان تامین‌ اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای در از افزایش حقوق کلیه حقوق بازنشستگان و متوسط بگیران صندوق خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
حسین
۱۴۰۲/۰۲/۲۷
0
0
0

پنجاه سال بعد در چنین روزی: چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت """""""""۱۴۵۲""""""""" """"""""""""""""" ۱۴۵۲/۰۲/۲۸ """""""""""""""""""" امروز بیست و هشتم اردیبهشت ماه 1452، مجلس شورای اسلامی اصلاحات «جزئیات» نقل و انتقال سوابق بیمه ای و بازنشستگی برای بار یک میلیون و دویست و پنجاه و سه هزارم مورد بازبینی و اصلاح قرار داد و ایرادات نوبت پانصدهزار و دویست و بیست امین بار بازگردانده شدن طرح از شورای نگهبان را اصلاح کرد. در صورت تصویب نهایی این طرح و تبدیل شدن آن به قانون، مقررات جدید جایگزین مقرراتی خواهند شد که پیش از این در سال های ۶۵ و ۶۶ تحت عنوان قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی و قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی دستگاه‌های دولتی تصویب شده بودند و تا امروز (بیست و هشتم اردیبهشت ماه 1452) همچنان قابلیت اجرا دارند. خداییش چه قدرت و نفوذی دارند این صندوق های بیمه ای که در سال 65 با یک فوت توانستند تمام حقوق بیمه شده های مظلوم را زیر پا له کنند و حالا برای بازگرداندن بخش کوچکی از این حقوق همه کشور را به بازی گرفته اند. ...


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید