صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۷
کد خبر: 11437
گزارشگر: 2
۸۷۲
۰
۰
۳
سالن های کنفرانس امروزی

مشخصات یک سیستم کنفرانس پیشرفته

مشخصات یک سیستم کنفرانس پیشرفته
در این مقاله، موارد مهمی که در سالن های کنفرانس امروزی میتوان نام برد را معرفی می کنیم.

این روزها سالن های کنفرانس تغییر کرده اند و دیگر مثل زمان های دور شکل سنتی به خود ندارند و به وسیله تکنولوژی های جدید به سالن های چند منظوره بروز شده اند که دارای سیستم های بسیار پیشرفته صوتی تصویری می باشند.

از جمله موارد مهمی که در سالن های کنفرانس امروزی میتوان نام برد:

استفاده از میکروفون های کنفرانس، استفاده از دوربین های تصویر برداری، استفاده از سیستم کنترل مرکزی،‌ استفاده از تجهیزات با قابلیت ایجاد ارتباط صوتی و تصویری و ….

یکی از عوامل بسیار مهم در تجهیز سالن کنفرانس طراحی حرفه ای سالن های کنفرانس می باشد. باید با در نظر گرفتن متراژ یک سالن، اعداد نفراتی که قرار است در سالن حضور داشته باشند، بودجه کارفرما، و… طراحی دکوراسیون و آکوستیک آن سالن را در درجه اول انجام داد، چرا که جلساتی که در سالن های کنفرانس برگزار می شود باید تاثیرگذار و بسیار مفید باشند. طبیعتا هر شرکتی برای سالن کنفرانس یا اتاق کنفرانس حرفه ای خود هزینه می کند پس در نتیجه بنا به هزینه ای که انجام داده است توقع می رود که از جلسات خود بازخورد مناسبی دریافت کند.
در ادامه تک تک قسمت های یک سیستم کنفرانس را باهم به اختصار بررسی می کنیم.


قسمت های اصلی یک سیستم کنفرانس :


میکروفون کنفرانس MICROPHONE CONFERENCE

 

همانطور که مشخص است اولین و مهم ترین قسمت در یک سالن کنفرانس میکروفون کنفرانس آن سالن می باشد که باید نسبت به قسمت های دیگر تجهیزات سالن کنفرانس در انتخاب میکروفون های متناسب با سالن دقت بیشتری شود. حال میریم سراغ بحص اصلی یعنی انواع میکروفون کنفرانس :


میکروفون کنفرانس رئیس جلسه :

میکروفون کنفرانس رئیس جلسه تشکیل شده است از یک اسپیکر داخلی، یک کلید جهت مدیریت شرکت کنندگان یعنی قطع و وصل کردن صدا ها، و همانطور که از اسمش پیداست یک میکروفون. یک دسته از میکروفون ها هستند که در اصطلاح به آن دیجیتالی می گوییم که امکانات بیشتری دارند مثل : رای گیری، تنظیم صدا ها، ترجمه همزمان، حضور و غیاب، صفحه نمایشگر که هرکدام از این ویژگی ها را جداگانه باهم بررسی می کنیم.

رای گیری : امکان و ویژگی رای گیری توسط رئیس جلسه به شرکت کنندگان داده می شود و به این صورت است که هنگامی که ریاست جلسه رای گیری را شروع می کند،

سه گزینه پیش روی شرکت کنندگان قرار دارد که میتوانند از بین گزینه ها موافق، مخالف، ممتنع یکی را انتخاب کنند که در نهایت جمع آراء روی نمایشگر رئیس جلسه مشخص کننده نتیجه خواهد بود. که میتوان نتیجه را وصل کرد به یک نمایشگر که برای تمام حضار قابل مشاهده باشد.

تنظیم صدا ها : با استفاده از این قابلیت میتوان صدای خروجی از اسپیکر های هر کدام از شرکت کنندگان را تنظیم کرد.

ترجمه همزمان : این ویژگی بر روی سیستم کنفرانس این قابلیت را دارد که تا ۱۲ زبان بین المللی را همزمان بذای شرکت کنندگان خارجی ترجمه کند.

حضور و غیاب : از ویژگی حضور غیاب سیستم های کنفرانس به طور معمول در سالن های بزرگ استفاده می شود که تعداد افراد حاضر در جلسه بسیار زیاد و جلسه بسیار مهم است.

میکروفون کنفرانس شرکت کننده : همانطور که مشخص شرکت کنندگان همانند رئیس جلسه هرکدام میکروفون های خود را دارند اما ویژگی های آن نسبت به رئیس جلسه بسیار کمتر است چراکه نیازی هم نیست. میکروفون شرکت کننده ویژگی هایی از قبیل صحبت کردن، شنیدن واضح سخنرانی و حضور در رای گیری را دارد. فقط از لحاظ ظذاهری تفاوت آن چنانی با میکروفون رئس جلسه ندارد.

پردازنده مرکزی : پردازنده مرکزی یا منبع تغذیه وظیفه دارد ورودی صدا، حجم صدا،

خروجی های صدا را کنترل کند که بهترین صدا در نهایت خارج شود.


همه چیز درباره سیستم صوت جانبی سالن کنفرانس (AUDIO ACCESSORIES SYSTEM)


بهتر است بگوییم چه زمانی باید از سیستم صوت جانبی سالن کنفرانس استفاده کنیم ؟
هنگامی که میزان حجم صدای خروجی از اسپیکر های داخلی میکروفون های کنفرانس نتواند پاسخ تمام شرکت کنندگان را بدهد و یا اینکه احتیاج است در سالن صدایی خاص مانند یک فیلم، یک موزیک و… پخش شود باید از سیستم صوت جانبی استفاده شود. به همین سادگی !
نکته بسیار مهم این است که هنگامی که کارشناسان ما برای بازدی از سالن های شما اعزام شوند در همان جلسه اول زمانی که نیاز های خود را مطرح کردید با توجه به متراژ سالن و تجهیزات مورد نیاز متوجه این موصوع می شود که سالن شما به سیستم صوت جانبی نیاز دارد یا خیر. از این بابت جای نگرانی نیست!
حال میرسیم به یکی از جذاب ترین و پرکاربرد ترین بخش ها که یک سیستم صوت جانبی از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

آمپلی فایر (Amplifire)

آمپلی فایر یک دستگاه تقویت کننده الکترونیکی است که برای تقویت صدا خروجی از اسپیکر ها مورد استفاده قرار میگیرد.

بلندگو ها (Speakers) 

بلندگو یک دستگاه است که به زبان صاده انرژی الکتریکی را تبدیل به صدا می کند. یکی از مهم ترین قسمت ها بعد از میکروفون ها، اسپیکر ها می باشند.

میکروفون ها

میکروفون های سالن کنفرانس که در دسته سیستم صوت جانبی قرار دارند دارای نوع با سیم، بی سیم، یقه ای می باشند که اگر بخواهیم به زبانی صاده میکروفون را تعریف کنیم میگوییم :
میگروفون یک دستگاه است که صدا را تبدیل می کند به انرژی الکتریسیته.

خرید سیستم کنفرانس

بارز ترین ویژگی های سیستم صوتی اتاق کنفرانس


مدرن توانایی و امکان ضبط جلسات با کیفیت بالا می باشد. و البته در سیستم های مدرن و جدید و بروز می توان فایل صوتی هر شرکت کننده را بطور جداگانه در یافت کرد. در نهایت اگر بخوایم پکیج کامل یک سیستم صوتی اتاق کنفرانس را تعریف کنیم میگوییم :

یک پکیج از تمام تجهیزات صوتی و تصویری مدرن و حرفه ای

شاید شما از افرادی باشید که تازه به این شغل با پرستیژ ملحق شده اید. تبریک می گویم وارد یکی از پر سود ترین تجارت های دنیا شده اید. و شاید هم به دنبال یک شرکت می گردید که اطلاعات مفید و خوبی درباره سیستم صوتی اتاق کنفرانس در اختیار داشته باشد. باز هم تبریک میگم! و در نهایت احتمالا شما به دنبال یک تیم متخصص می گردید در جهت تجهیز حرفه ای سیستم صوتی اتاق کنفرانس شرکتتان. در هر صورت این مقاله برای قشر عظیمی از مردم بسیار مفید می باشد.


یکی دیگر از ویژگی های سیستم صوتی اتاق کنفرانس


توانایی مدرن و امکان ضبط جلسات با کیفیت بالا می باشد. و البته در سیستم های مدرن و جدید و بروز می توان فایل صوتی هر شرکت کننده را بطور جداگانه در یافت کرد. در نهایت اگر بخوایم پکیج کاملیک سیستم صوتی اتاق کنفرانس را تعریف کنیم میگوییم :

یک پکیج از تمام تجهیزات صوتی و تصویری مدرن و حرفه ای

شاید شما از افرادی باشید که تازه به این شغل با پرستیژ ملحق شده اید. تبریک می گویم وارد یکی از پر سود ترین تجارت های دنیا شده اید. و شاید هم به دنبال یک شرکت می گردید که اطلاعات مفید و خوبی درباره سیستم صوتی اتاق کنفرانس در اختیار داشته باشد.
باز هم تبریک میگم! و در نهایت احتمالا شما به دنبال یک تیم متخصص می گردید در جهت تجهیز حرفه ای سیستم صوتی اتاق کنفرانس شرکتتان. در هر صورت این مقاله برای قشر عظیمی از مردم بسیار مفید می باشد.
شاید یرایتان سوال شده باشد که به طور دقیق یک سیستم کنفرانس از چه قسمت هایی تشکیل شده است ؟؟!!


تمام اجزای تشکیل دهنده سیستم کنفرانس اتاق کنفرانس


در ابتدا باید بدانیم که یک سالن کنفرانس از چه قسمت هایی تشکیل میشود که عبارتند از :

۱- تجهیزات حرفه ای صوتی
۲- تجهیزات حرفه ای تصویری
۳- نورپردازی حرفه ای

حال اگر بخواهیم به زبان بسیار ساده تجهیزات اتاق کنفرانس را توضیح دهیم، سیستم کنفرانس شامل :

۱- میکروفون کنفرانس معروف به کنسول کنفرانس
۲- منبع تغذیه
۳- کابل های ارتباطی

که هرکدام از این مطالب را بصورت جداگانه و کامل توضیح خواهیم داد.
در ابتدا میپردازیم به سیستم صوتی اتاق کنفرانس

تجهیزات اصلی سیستم کنفرانس سالن کنفرانس شامل :

منبع تغذیه
کنسول های رومیزی با قابلیت مهمی مثل (voting) یا همان رای گیری
دوربین های آتوتراک (Auto Track) که تصویر شخص سخنران را کامل داشته باشید.
دیتا پروژکتور ها (Data Projectors)
آمپلی فایر ها (Amplifires)
اسپيکر های سقفی و دیواری که در نوع های اکتیو و پسیو می باشند.
مانیتور ها جهت نمایش تصویر دوربین های (Auto Track)
ضبط کننده (Recorder) برای رکورد صدا و تصویر
سیستم های ترجمه همزمان برای جلسات بین المللی
نکته قابل توجه این است که تمام این تجهیزات بسته به برند، مدل، مدل نصب و زاویه های نصب آن ها
و مدل قرارگیری در صدایی که قرار است در اتاق / سالن کنفرانس شنیده و تصویری که قرار است دیده شود تاثیر بسیار بالایی دارند.

سیستم صوتی  

لینک کامل مقاله در سایت جامع طراحی، تامین و تجهیز سیستم کنفرانس سالن کنفرانس در ایران :
https://b2n.ir/s90528

سایت سیستم کنفرانس
https://www.asianews.ir/u/7uy
اخبار مرتبط
این روزها سالن های کنفرانس تغییر کرده اند و دیگر مثل زمان های دور شکل سنتی به خود ندارند و به وسیله تکنولوژی های جدید به سالن های چند منظوره بروز شده اند که دارای سیستم های بسیار پیشرفته صوتی تصویری می باشند. در ادامه تک تک قسمت های یک سیستم کنفرانس را باهم به اختصار بررسی می کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید