صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۶ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۴
کد خبر: 11464
گزارشگر: 213
۵۲۱
۰
۰
۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد

جزئیات واریز ۱۱ میلیون تومان به حساب معلمان

جزئیات واریز ۱۱ میلیون تومان به حساب معلمان
مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت مبلغ حداقلی و علی‌الحساب به معلمان در راستای اجرای رتبه‌بندی معلمان و جزئیات آن توضیحاتی داد.
به گزارش آسیانیوز، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سعی داریم این ماه مبلغ ۱۱ میلیون تومان را برای ۱۱ ماه گذشته به معلمان به صورت علی‌الحساب پرداخت کنیم تا احکام رتبه‌بندی آماده شود.

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت مبلغ حداقلی و علی‌الحساب به معلمان در راستای اجرای رتبه‌بندی معلمان و جزئیات آن اظهار داشت: رتبه‌بندی بر اساس شایستگی است و وزارت آموزش و پرورش باید اقداماتی را انجام دهد تا میزان شایستگی یک معلم مشخص شود و بعد پرداخت‌ها طبق آن صورت گیرد.

وی افزود: چون این روند هنوز آماده نشده است و مقداری طولانی شده، با وزیر آموزش و پرورش توافق کردیم این ماه مبلغی را به عنوان علی‌الحساب پرداخت کنیم و زمانی که احکام به سرانجام رسید نیز مابه‌التفاوت پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: این مبلغ علی‌الحساب سرانه حدود یک میلیون تومان به ازای هر ماه است؛ شش ماه از سال قبل بوده و پنج ماه هم در سال جاری است که مجموعاً ۱۱ ماه می‌شود. این ماه حدود ۱۱ میلیون تومان علی‌الحساب واریز می‌شود تا زمانی که احکام آماده شد، ما بلافاصله کارسازی می‌کنیم که هم مطالبات گذشته پرداخت شود و هم ماهانه طبق سقف بودجه در نظر گرفته شده، پرداخت‌ها انجام گیرد و سعی داریم این ماه ان‌شاءالله این پرداخت را انجام دهیم.

بهادر جهرمی سخنگوی دولت روز گذشته در این باره گفته بود که سازمان برنامه و بودجه مبلغی را برای علی‌الحساب در اختیار قرار داده است تا پیش از اجرای نهایی رتبه‌بندی، مبالغی برای معلمان به صورت علی‌الحساب فعلاً در پایین‌ترین سطح رتبه‌بندی پرداخت شود تا مبالغ قطعی نیز اجرایی شود./
https://www.asianews.ir/u/7vo
اخبار مرتبط
وزیر آموزش و پرورش پس از نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گفت: آئین نامه رتبه بندی در جلسه روز یکشنبه هیات دولت نهایی و ایرادات این هیات تطبیق به این آیین نامه طی دو جلسه مطرح و برطرف شد.
صادق ستاری‌فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، با حضور در شبکه افق به سوالاتی درباره رتبه بندی معلمان پاسخ داد و گفت: رتبه بندی از سال ۸۳ در قانون برنامه چهارم توسعه تکلیف شده بود، اما عملیاتی نشد.
هم‌زمان با روز جهانی کارگر و روز معلم، معلمان و کارگران امروز در شهرهای مختلف ایران تجمعات سراسری اعتراضی برگزار کردند.
تجمع سراسری معلمان در اعتراض به آیین‌نامه ناقص رتبه‌بندی معلمان، اجرا نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها و بهبود وضعیت آموزشی برای دانش آموزان و برخی موضوعات دیگر در نخستین روز اردیبهشت سال جاری برگزار شد.
در پی انتشار فیلمی درباره قیچی کردن موهای پسران دانش‌آموزی که موهای بلندتر از یک حد معین داشتند، کانون صنفی معلمان ایران طی بیانیه‌ای این‌ رفتار را مشمئزکننده و غیرانسانی توصیف و آن را محکوم می کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید