صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۹ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۱
کد خبر: 11515
گزارشگر: 213
۲۵۸۲
۱
۲
۲
پرداخت یارانه و کمک معیشتی در سال ۱۴۰۱

جزئیات ثبت نام متقاضیان جدید یارانه/آخرین وضعیت سامانه اعتراض به دهک بندی ها

جزئیات ثبت نام متقاضیان جدید یارانه/آخرین وضعیت سامانه اعتراض به دهک بندی ها
در ادامه اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی دولت، روز گذشته وزارت رفاه از سامانه جدیدی رونمایی کرد که به بازبینی دهک‌بندی خانوار مربوط می‌شود؛ در همین حال سرپرستان خانواری که رقم آخر کد ملی آنها عدد زوج است در روز‌های زوج و سرپرستان خانواری که رقم آخر کد ملی آنها عدد فرد است، در روز‌های فرد به وبگاه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

به گزارش آسیانیوز، از روز گذشته تا به امروز شماری از شهروندان متقاضی برای مشاهده آخرین نتایج مربوط به اطلاعات شناسه اقتصادی خانوار خود یا همان سامانه تعیین دهک‌بندی با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

در ادامه اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی دولت، روز گذشته وزارت رفاه از سامانه جدیدی رونمایی کرد که به بازبینی دهک‌بندی خانوار مربوط می‌شود.

تجارت نیوز نوشت سرپرستان خانواری که رقم آخر کد ملی آنها عدد زوج است در روز‌های زوج و سرپرستان خانواری که رقم آخر کد ملی آنها عدد فرد است، در روز‌های فرد به وبگاه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند. از طریق این نشانی اینترنتی شهروندانی که قبلا درخواست بررسی مجدد دهک‌بندی خانوار خود را ثبت نموده‌اند، قادر به مشاهده نتایج بررسی‌ها براساس اطلاعات به‌روزرسانی شده شناسنامه اقتصادی خانوار هستند.


 با این حال از روز گذشته تا به امروز شماری از شهروندان متقاضی برای مشاهده آخرین نتایج مربوط به اطلاعات شناسه اقتصادی خانوار خود با مشکلاتی مواجه هستند که مخاطبان تجارت‌نیوز برخی از آنها را اینطور مطرح کرده‌اند:

-«سامانه مشکل داره.کد تایید رو که می‌زنی می‌گه این فیلد اجباری است! واقعاً که. یک تست نکردید قبلاً و همین جوری سامانه رو آوردید بالا!»

-« هرچه سعی کردم وارد بشم نشد که نشد کد تایید که برام پیامک میشه رو قبول نمی‌کنه».

 -« من که زدم ثبت نام خواست برای ثبت نام کد ارسال کرد کد رو زدم گفت اشتباه است دوباره زدم نوشت کد جدید بگیرید. چندین بار امتحان کردم حتی نتونستم ثبت نام کنم چه برسه که بتونم وارد سایت بشم. البته من آخر کد ملیم فردا شنبه زدم شاید به خاطر این باشه که حتی نمی‌شه ثبت نام کرد».

-« لام‌چراویرایش‌اطلاعات‌یارانه‌فعال‌نیست؟ مابرای‌ثبتنام؟شماره‌شبارااشتباه‌واردکردیم؟ لطف‌کنین‌سامانه‌ویرایش‌رافعال‌کنین یاکه‌راهنمایی‌کنین؟؟»

-« اصلا نمی‌شه وارد شد همش خطامی‌ده».
چه باید کرد؟
از آنجایی که این سامانه متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، در تماس تجارت‌نیوز با این وزارتخانه مشخص شد که ممکن است برای برخی متقاضیان در زمان مراجعه به این سامانه اینترنتی تازه راه‌اندزی شده، مشکلاتی به وجود بیاید.

اما در مجموع شهروندان متقاضی باید همچنان مطابق روال تعیین شده براساس زوج یا فرد بودن کد ملی خود به سامانه مراجعه کنند.

در عین حال اگر مشکل مراجعان ویرایش اطلاعات از قبل ثبت شده است باید از طریق تلفن ۸۸۸۰۲۱۶۸ با سازمان هدفمندی یارانه‌ها در ارتباط باشند اما ایرادهای فنی سامانه جدید مشکلات خود را از طریق تلفن ۶۴۴۹۲۶۰۹ با وزارت رفاه درمیان بگذارند./

https://www.asianews.ir/u/7x3
اخبار مرتبط
در حالی که حذف ارز ترجیحی در ماه‌های گذشته موجب افزایش افسارگسیخته قیمت کالاهای اساسی در ایران شده است و معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس، اواخر اردیبهشت از تورم ۴۰۰ درصدی برخی کالاهای اساسی خبر داده است، طرح کالابرگ الکترونیکی از مهرماه به شکل «پایلوت» اجرا می‌شود.
در مرحله جدید یارانه‌های نقدی به حساب خانوار واریز می شود که هنوز حذف‌شدگان یارانه امکان ثبت‌نام برای دریافت یارانه را دارند و اعطای کالابرگ در دست بررسی است.
قرار بود یارانه نقدی جدید دو ماه نقدی باشد و پس از آن به صورت کالابرگ توزیع شود. اما حالا به نظر می‌رسد یارانه های تابستان نقدی واریز شوند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: در حال حاضر مهمترین سیاست دولت در حمایت بازار سرمایه، اجرای همان بسته ١٠ گانه است و همان کارت های بانکی، صرفا برای خرید کالاهای اساسی شارژ خواهد شد.
براساس برخی گزارش ها قرار است وام ۲۰۰ میلیونی یارانه پرداخت شود؛ ولی آیا یارانه‌بگیران می‌توانند با یارانه ۳۰۰ هزار تومانی، وام ۲۰۰ میلیونی بگیرند؟
اجرای طرح بنزینی دولت بر مبنای اختصاص ۲۰ لیتر سهمیه بنزین به هر کد ملی، نیاز به اختصاص سهمیه یارانه‌ای بیشتری به افراد نسبت به وضع کنونی دارد و همین مسئله نه‌تنها «امنیت انرژی» و «کسری بودجه» ناشی از فروش بیشتر بنزین یارانه‌ای را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مخاطرات «درگیرکردن ۸۵ میلیون ایرانی با «تشدید جریان قاچاق سوخت» را در پی خواهد داشت.
در حالی که در شرایط جدید، پرداخت یارانه برای ٧٨ میلیون نفر طبق ۹ دهک در دستور کار قرار گرفت؛ با وجود بررسی‌های صورت گرفته و تعیین‌تکلیف اعتراض‌ها و درخواست‌های جدید، متقاضیان یارانه معیشتی و نقدی فرصت دارند برای ثبت‌نام اعتراض نسبت به حذف یارانه خود از طریق سامانه‌های تعیین شده اقدام کنند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افرادی مشمول دریافت یارانه ۳۰۰ -۴۰۰ هزار تومان برای ثبت نام اقدام کنند.
تمامی سرپرستان خانواری که تا ۱۵ خرداد ماه جهت دریافت یارانه کمک معیشتی ثبت‌نام کرده‌اند و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشمول دریافت یارانه شناخته شده‌اند، تا پایان هفته یارانه و معوقات خود را دریافت می‌کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
حمیدسعیدنیا
۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
0
0

اینجانب حمیدسعیدنیاباکدملی 3580156039مستاجروبیکارپام شکسته نمیشه کارگری کردباخودم 4نفریم ماشین پراید داشتم فروختم یارانه من 400هزاری بودآذر300کردن شماروبه خدادهک من روجزفقر بزنیدتماس۰۹۱۵۴۵۹۷۷۰۹


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید