صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۹ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۱
کد خبر: 11525
گزارشگر: 306
۳۴۹
۰
۰
۱
استاندار یزد

حدنگاری، مانع تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و موجب تقویت امنیت غذایی است

حدنگاری، مانع تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و موجب تقویت امنیت غذایی است
یزد - جلسه قرارگاه حدنگاری اراضی کشاورزی شهید سلیمانی به ریاست استاندار یزد و با حضور رئیس کل دادگستری ، مدیرکل ثبت اسناد و املاک ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیران دستگاههای عضو در استانداری یزد بصورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد
آسیانیوز / یزد ؛ همزمان ، فرمانداران ، روسای ادارت ثبت اسناد و املاک ، مدیران امور اراضی ، روسای منابع طبیعی و راه و شهرسازی و دستگاههای مرتبط بصورت ویدئوکنفرانسی از فرمانداری ها در این جلسه شرکت کردند.
 
استاندار یزد در این جلسه 2 ساعته که از ساعت 8 صبح در سالن کوثر استانداری برگزار شد ، اظهار داشت: امنیت غذایی ما یکی از مهم ترین مسائل کشور و استان یزد است که ارتباط تنگاتنگی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و اجرای قانون حدنگاری دارد.
مهران فاطمی با بیان اینکه اگر تغییر کاربری های اراضی کشاوری به روال فعلی تداوم یابد ، زمین کشاورزی باقی نخواهد ماند ، افزود: حدنگاری و به روز رسانی اسناد، اقدامی ارزشمند و مهم است و باید به صورت جدی در دستور کار باشد چون با امنیت غذایی مردم در ارتباط است و هرگونه دست درازی به این زمین‌ها باعث مشکلات جدی از جمله تغییر کاربری و زمین‌خواری می‌شود.
وی تأکید کرد : متر به متر اراضی کشاورزی باید تعیین تکلیف شود در غیر این صورت بستری برای تغییر کاربری و زمین خواری خواهد بود و به هیچ عنوان تغییر کاربری اراضی کشاورزی قابل قبول نیست .
استاندار یزد با اشاره به لزوم تشکیل ماهانه جلسات این قرارگاه تصریح کرد : با توجه به اهمیت کار حدنگاری اراضی کشاورزی ، این در شهرستانهای تفت و مهریز باید جدی تر دنبال شود و با مرکز هم مکاتبه شود تا امکانات و نیروی مورد نیاز تامین گردد ؛ ضمن آنکه برای تقویت تجهیزات مورد نیاز نیز از تمام توان دستگاهها باید استفاده شود.
رئیس قرارگاه حدنگاری اراضی کشاورزی شهید سلیمانی استان یزد قانون حدنگار را یک طرح بزرگ دانست که اجرای آن نیازمند اقناع مردم و ترغیب آنها برای دریافت سند است و باید در مرحله اول به عنوان یکی از مصوبات این جلسه ، مسئولین ، ائمه جمعه ، بخشداران ، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی را طی جلساتی با مدیریت مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری اقناع و اهداف طرح را تبیین کرد.
فاطمی با تأکید بر لزوم ورود جدی تر فرمانداران برای اجرای طرح کاداستر و بویژه کاداستر اراضی کشاورزی اظهار داشت : فرمانداران در عین نظارت بر اجرای این طرح باید احکام قضایی در حوزه های زمین و مسکن و همچنین مصوبات این قرارگاه را بصورت جدی تا مرحله اجرای کامل پیگیری کنندو اگر سازمان و دستگاهی در خصوص اجرای این بخش مشکلی دارد باید از نظر حقوقی دنبال کند.
وی در بخش دیگر این جلسه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست تا نسبت به اختصاص اعتباری جهت ایجاد سامانه اطلاعات مکانی یا سامانه اطلاعات مکانی ( GIS ) که پایه مدیریت آینده کشور و استان است برای استان یزد اقدام نموده تا لایه های اطلاعاتی دستگاهها به هم متصل شده و سالانه بروزرسانی شوند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

حدنگاری، مانع تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و موجب تقویت امنیت غذایی است ،  مهران فاطمی استاندار یزد

https://www.asianews.ir/u/7xc
اخبار مرتبط
رییس اداره توسعه حل اختلاف استان از گذشت در پرونده ۲۴ میلیارد ریالی در" پویش به عشق حسین(ع) می بخشم " خبر داد.
یزد - رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان گفت: پرهیز از تشریفات زمانبر دادرسی و عدم نیاز به پرداخت هزینه دادرسی از مزایای استفاده از نهادهای سازشی در حل اختلافات و تعارضات است
یزد - مدیر نمایندگی ستاد دیه استان از مشارکت بی نظیر مردم دارالعباده در پویش هر هیئت آزادی یک زندانی و آزادی 11 محکوم مالی از ابتدای محرم تا کنون خبرداد
یزد - هیئت عزادارن مهدی آباد مبلغ ۳۰ میلیون تومان را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا نمود
یزد - نیکوکار یزدی مبلغ ۶۲ میلیون تومان هزینه پخت غذا محرم خود را جهت آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد اهدا نمود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید