صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۰ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۹
کد خبر: 11535
گزارشگر: 2
۱۷۹۷
۰
۰
۲
سلامت و آمادگی جسمانی

۹ ایده کاهش وزن فوری برای درمان چاقی کودکان

۹ ایده کاهش وزن فوری برای درمان چاقی کودکان
راهکارهایی برای درمان چاقی کودکان دبستانی و درمان چاقی کودکان زیر هفت سال

امروزه درمان چاقی کودکان دبستانی، از موضوعات مورد توجه برای اولیا است و حتی مورد توجه مسئولین مدارس قرار گرفته است. آمار چاقی کودکان دبستان به علت کم تحرکی، انجام بازی های رایانه ای و موبایل، خوردن تنقلات، فست فودها و ... روز به روز در حال افزایش است. با نیمه حضوری و غیرحضوری شدن کلاس ها در مدارس تحرک و ورزش کودکان نیز کمتر شده است. به طوری در اخبارهای مدارس ذکر می شود، آموزش و پرورش از آزمون سنجش سلامت و آمادگی جسمانی و شرط کاهش وزن برای گرفتن نمره تربیت بدنی استفاده می کند.
با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم در این مطلب راهکارهایی برای درمان چاقی کودکان دبستانی و درمان چاقی کودکان زیر هفت سال که به مدرسه نمی روند شرح دهیم.

 

راه حل درمان چاقی کودکان دبستانی و زیر هفت سال

 

بسیاری از کودکان امروزه اضافه وزن دارند و والدین به فکر راهی برای درمان چاقی کودکان دبستانی و درمان چاقی کودکان زیر هفت سال هستند.
کودکان علاقه شدید به خوردن تنقلات، فست فودها، شیرینی و شکلات دارند. برای والدین نیز بسیار دشوار است کودکان خود را از خوردن تنقلات مورد علاقه شان محروم کنند. بعضی کودکان نیز به علت تغذیه بیش از حد، از چاقی رنج می برند ولی بعد از مدتی این کودکان دوست داشتنی برای والدین تبدیل به کودک تپل دارای اضافه وزن می شود که چاقی بیش از حد او می تواند برایشان بسیار نگران کننده باشد.
بزرگسالانی که با مشکل چاقی روبرو می شوند، از روش های مختلف نظیر عمل جراحی چاقی، درمان های مختلف نظیر عمل اسلیو معده ، پیکر تراشی و ... استفاده می کنند. اما کودکان و افراد زیر ۱۸ سال مجاز به استفاده از چنین روش هایی نیستند.
اگر از مشکل چاقی و اضافه وزن رنج می برید، پیشنهاد می کنیم به سایت دکتر موسوی نائینی، جراح چاقی در تهران مراجعه کنید و تصاویر قبل و بعد از عمل چاقی را مشاهده کنید. در ادامه راه حل ساده برای درمان چاقی کودکان دبستانی و زیر هفت سال را می خوانید. می توان به این راه حل های ساده به درمان چاقی کودکان و خردسالان کمک کرد.

پیکر تراشی

۱) والدین الگوی مناسب برای کودکان باشند

 

بعضی از والدین برنامه غذایی سالم ندارند و کودکان نیز به تبعیت از والدین همان الگوهای تغذیه را از روی عادت تکرار می کنند. بنابراین بهتر است الگوی مناسبی برای کودکان باشیم.

 

۲) با کودک درباره تغذیه سالم صحبت کنید

 

بعضی والدین به تغذیه و تناسب اندام خود بسیار اهمیت می دهند اما کودکان این والدین ممکن است علاقمند به خوردن فست فودها و تنقلات شیرین و چرب باشند. در این حالت لازم است والدین درباره تغذیه سالم با کودکان صحبت کنند و عوارض چاقی از دست دادن سلامتی و تناسب اندام و بیماری هایی که در نتیجه چاقی ایجاد می شود را برای فرزندان خود شرح دهند. صحبت کردن اولین و موثرترین راه درمان چاقی کودکان است.

 

۳) تعیین کردن ساعت غذا خوردن

 

لازم است ساعات مشخصی را برای خوردن صبحانه، ناهار، میان وعده و شام تعیین کنید. غذای کودک را در آن ساعت آماده میل کردن کنید، به کودک بیاموزید که از خوردن هله هوله در میان وعده های غذایی خودداری کند. زیرا این تغذیه ناسالم می تواند اختلال در هضم و جذب مواد غذایی سالم و جایگزینی ترکیبات غذایی ناسالم شود و نتیجه آن چاقی و اضافه وزن خواهد بود. عادت کردن به ساعت غذایی مشخص، جلوی پرخوری و غذا خوردن های متوالی را می گیرد.

 

۴) انتخاب مواد غذایی سالم

 

برای درمان چاقی کودکان دبستانی، لازم است والدین از مواد غذایی سالم برای تهیه غذاهای رنگارنگ استفاده کنند. کودکان روی ظاهر و طعم غذا بسیار حساس هستند؛ با جستجوی مختصر در اینترنت می توان نحوه تهیه غذاهای سالم و خوش طعم را به راحتی آموخت. از مواد غذایی با روغن کم و قندهای کنترل شده استفاده کنید. در مصرف کربوهیدرات ها و میزان پروتئین مورد نیاز کودکان دقت کنید. برای درمان چاقی کودکان دبستانی می توانید از کربوهیدرات های دیر جذب استفاده کنید تا مدت بیشتری احساس سیری کنند.

مواد غذایی سالم

۵) محدود کردن مصرف غذاهای رستوران و غذای فوری

 

رستوران ها معمولا برای تهیه غذاها محدودیتی برای استفاده روغن نمی بینند مخصوصا اگر غذای تهیه شده، فست فود باشد. بهتر است از غذاهای خانگی استفاده کرده و در منزل غذا طبخ کنید. از مصرف غذاهای فوری نظیر غذاهای نیمه آماده منجمد شامل همبرگرهای آماده، فلافل های چرب، سوسیس و ... خودداری کنید.

 

۶) جایگزینی روغن گیاهی با روغن معمولی

 

روغن های گیاهی سالم نظیر روغن زیتون و روغن هسته انگور را جایگزین روغن های معمولی مایع و جامد کنید. در مصرف روغن های گیاهی نیز افراط نکنید.

 

۷) پرت کردن حواس کودک هنگام غذا خوردن

 

برای درمان چاقی کودک دبستانی و درمان چاقی کودک زیر هفت سال، اگر از غذاهای رژیمی استفاده می کنید که مورد پسند کودک نیست، یک راه حل ساده برای اینکه فرزندان را به خوردن غذا ترغیب کنید وجود دارد. می توانید فیلمی کوتاه از غذا خوردن کودکان دیگر را از اینترنت دانلود کرده و برای کودک به نمایش بگذارید تا حس تمایل به غذا خوردن را در او ایجاد کنید.

رژیم غذایی سختگیرانه ای برای کودک در نظر نگیرید. کنترل میزان مصرف تنقلات، کاهش قند و چربی مصرفی، کاهش مصرف کربوهیدرات هایی نظیر برنج و نان سفید، تاثیر چشمگیری در کاهش وزن کودکان دارد. کودکان متابولیسم بسیار بالایی دارند و به سرعت چربی سوزی می کنند، غذای سالم را جایگزین فست فود کنید؛ به خاطر داشته باشید که کودکان در حال رشد هستند و نباید سوء تغذیه داشته باشند.

https://www.asianews.ir/u/7xm
اخبار مرتبط
لاغری بدون محدودیت غذایی یکی از آرزوهای بشر امروز است. انسان امروزی تمایل دارد از هر غذایی بخورد و در عین حال وزنش تغییری نکند یا حتی کمتر شود. از یک طرف غذاهای خوشمزه و از یک طرف دغدغه‌ی تناسب اندام هر فردی را به یک رژیم بدون محدودیت غذایی نیازمند می‌کند. اما مگر چنین چیزی وجود دارد؟ مگر می‌توان بدون محدودیت غذایی در رژیم به وزن مناسب رسید. پاسخ خود را در ادامه‌ی این مطلب بخوانید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید