صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۳
کد خبر: 1154
گزارشگر: 2
۸۷۹۴
۰
۰
۳
آسیا گزارش می‌دهد:

هشتگی که در شبکه های اجتماعی طوفان به پا کرد

هشتگی که در شبکه های اجتماعی طوفان به پا کرد
بی‌گمان فضای مجازی فرصتی مغتنم است و نه تنها در ایران که در جای‌جای جهان، این فضا به عنوان بستری برای رشد و توسعه اقتصادی به‌شمار می‌آید. در ایران هم در سالیان اخیر شاهد رشد و گسترش ظرفیت‌های بالقوه در این حوزه بوده‌ایم. در همین راستا هشتگ مدیا از جمله هشتک‌هایی است که از آن استقبال فوق‌العاده‌ای در اینستاگرام شده است و توانسته در مقاطعی رکورد جذب مخاطب به صورت همزمان را از آن خود کند.

"البته کمپین‌ها جوایزی ویژه‌ای هم دارند. از گوشی آیفون تا جایزه نقدی 100 میلیون تومانی, اما این هزینه‌ها چگونه تامین می‌شود؟ این مسابقه قوانینی دارد, هر شرکت کننده که وارد صفحه مسابقه می‌شود باید 99 صفحه را که در قسمت فالوینگ هستند، دنبال کند. هشتگ مدیا از هزینه ای که از اسپانسرها دریافت میکند ، کمپین را مدیریت می‌کند. هزینه تبلیغات و اهدا جوایز نیز از این طریق پرداخت می‌شود." این بخشی از سخنان سینا فرحی، از بنیانگذاران هشتگ مدیا است. او به همراه امیر تشکر، به معنای واقعی، در فضای اینستاگرام، طوفانی به پا کردند. سینا فرحی و امیر تشکر در گفت‌وگو با "آسیا" از این جریانات سخن گفتند

Hashtag2سینا فرحی گفت: ما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ هستیم که در حیطه بازاریابی دیجیتال فعالیت داریم. عملکرد این آژانس در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ است. در واقع تاثیرگذارترین ابزار دیجیتال مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ قلمداد می‌شود. برای پیشبرد اهداف در چنین فعالیتی، از چهره‌های سرشناس در فضای اینستاگرام بهره برده می‌شود. به عنوان نمونه اگر کسی بخواهد با فردی که چهره‌ی شاخص و شناخته شده‌ای محسوب می‌شود ارتباط بگیرد(مثل بازیگران , ورزشکاران , اینفلوئنسرها) و تبلیغاتی را به آنها سفارش بدهد به دلیل عدم ارتباط با چهره مذکور، نیاز دارد تا ضمن یافتن واسطه‌ای، با فرد مورد نظر ارتباط گرفته و موضوع را در میان بگذارد. ما در حقیقت همان نقش وصل کننده اینفلوئنسر به برند را داریم با این تفاوت که با توجه به تعداد بالای پروژه های انجام شده برای برند های مختلف و تجریه کسب شده , و بررسی گزارشات بعد از اتمام پروژه های انجام شده , طی یک مشاوره هوشمند و متکی به نتایج و گزارش های حاصله از پروژه های گذشته بهترین پیشنهاد را به مشتری ارائه میدهیم.
او تصریح کرد: کمپین های هشتگ مدیا که از آن استقبال فوق العاده ای در اینستاگرام شده است اکنون به مرحله چهارم خود رسیده است , و ما در دوره های اول تا سوم موفق شدیم رکورد جذب مخاطب به صورت همزمان را در این بازه زمانی کوتاه از آن خود کنیم .

Hashtag3
در این کمپین تا این لحظه که در شروع مرحله چهارم آن هستیم، بالغ بر 150 هنرمند، اینفلوئنسر و ورزشکار حضور داشته اند. از حسن تفتیان که سریع‌ترین مرد ایران و آسیا شناخته می‌شود تا افرادی همچون رامبد جوان، محمدرضا احمدی، محمدرضا حیاتی، نیوشا ضیغمی، نسرین مغانلو، مهرداد میناوند، لقمه شو، علیرضا بیرانوند، مرجانه گلچین، فرزاد فرخ، نیما شاهرخ‌شاهی، بهنام تشکر,علی صادقی,شقایق فراهانی,میلاد کی مرام ,ارسلان قاسمی و ... می‌توان نام برد.
وی گفت: در این کمپین، برندهایی بودند که فعالیتی 150 ساله داشتند. به عنوان نمونه برند چینی زرین. برند امرسان هم به عنوان یک کسب و کار بسیار قدیمی و ایرانی، در کمپین هشتگ مدیا حضور داشت. در این کمپین برندهایی حضور داشتند که در ایسنتاگرام تبلیغات چندانی ندارند؛ اما کمپین هشتگ مدیا آنقدر جذاب و حساب شده بود که این برندها نهایتا تصمیم گرفتند در این کمپین شرکت کنند. ایده داشتن در این راه بسیار مهم تلقی می‌شود. به عنوان نمونه سال گذشته بزرگترین لیوان چای جهان را برای مجوعه‌ی چای فامیلا رونمایی کردیم و این طرح و ایده در کانون خبرها قرار گرفت. البته قبل از ما و در امارات، چای لیپتون، با رونمایی از یک لیوان که ارتفاعش یک متر از ارتفاع لیوان ما کمتر بود، رکورد را در دست داشت. ما با مجموعه فامیلا رکورد بزرگترین لیوان چای جهان را از دیگران گرفتیم و به نام خودمان ثبت کردیم.
امیر تشکر نیز در صحبت های خود ابراز داشت: کار ما پوشش کامل سوشال مدیا است. در کل هر کسی که خدماتی برای ارائه در بستر آنلاین داشته باشد، می‌تواند مشتری ما باشد وبا ما همکاری داشته باشد. البته رقبای بسیاری هم داریم. اما برخی از ویژگی‌ها باعث شده این ادعا را داشته باشیم که در کار خود حرفه ای هستیم. کمپین‌هایی که اکنون دور سوم آنرا پشت سر گذاشته ایم، ایده نخستین آن از یک کمپین خارجی برداشته شد, اما در ادامه کار، این طرح را با تغییراتی، ایرانی کردیم. طوری که در ایران بازتاب و خواهان داشته باشد.هشتگ مدیا تیم بسیار بزرگی دارد, ما (سینا فرحی و امیر تشکر) با یکدیگر این کار را بنیانگذاری کردیم و خوشبختانه اکنون در حالی که کمتر از یک سال از تولد هشتگ مدیا میگذرد و مجموعه ای که در بدو شروع با سه نفر آغاز به کار کرد اکنون بیش از 20 شغل مستقیم و بیش از 30 شغل غیر مستقیم را ایجاد کرده است . بسیاری از هنرمندان ایرانی، در اینستاگرام فعال هستند. به همین دلیل نیاز دارند کسی سوشال مدیای‌یشان را مدیریت کند. شرکت ما این خدمات را به هنرمندان و ورزشکاران ارائه می‌کند و در تولید محتوا ,ساخت تیزر , ارائه استراتژی حضور در شبکه اجتماعی و هر آنچه یک شخص سرشناس در اینستاگرام برای ارائه به مخاطب نیاز داشته باشد خدمات ارائه میکند
سینا فرحی در ادامه گفت: برخی مواقع با توجه به ترافیک کاری چهره های سرشناس فرصت حضور در فضای مجازی و بخصوص اینستاگرام را ندارند. برای این مهم و انجام فعالیت‌های اینستاگرامی در ابتدا طی یک جلسه دغدغه‌های آنها را می‌شنویم و تیم ما ضمن بررسی افکار این افراد،با تجربه و خلاقیت به تولید محتوا برای هنرمندان و ورزشکاران بنا بر عقاید و خواسته های ایشان میپردازد.
جا دارد اینجا نامی از برخی از همکاران ما که مستعدترین افراد در حوزه های کاری خود هستند ببریم از جمله خانم رکسانا رضاخانی , آقایان حسام ناصری, امین معصومی ,سامان نیک نژاد , علی ملک نیازی , رامین پرستش , مسعود حیدری و ...
ما در هشتگ مدیا به کار تیمی بسیار اهمیت میدهیم تا جایی که مهم ترین تصمیمات و ایده پردازی ها با حضور تمام اعضای شرکت صورت میپذیرد.

Hashtag4
وی افزود: شخصا حدود 8 سال است که در زمینه سوشال مدیا فعالیت دارم. آغاز کارهای من با فیس‌بوک بود. از آن زمان در این فضا حضور دارم و برای هنرمندان و برندها کمپین و طرح‌های خاص اجرا کرده‌ام. با گسترش کار خود، 2 سال مدیر شبکه اجتماعی ورزش 3 شدم , بعد از آن دو سال در آژانس تبلیغاتی فست کلیک مشغول بوده ام , و بعد به همراه رامبد جوان استارتاپ تگ استار را راه اندازی کردم و اکنون هشتگ مدیا استارتاپی است که من به همراه امیر تشکر تاسیس کرده ایم که خوشبختانه با اقبال خوبی روبه رو شده است.
امیر تشکر افزود: چند روز پیش ویدیویی داشتیم که بازخورد بسیار خوبی داشت. آقای محمدرضا حیاتی، گوینده خبر، در دکوری شبیه دکور اتاق خبر با این تیتر شروع کرد که "طوفانی سخت اینستاگرام را درنوردید." انتهای این خبر به "هشت مدیا" ختم می‌شد. کار بسیار زیبایی بود و بازتاب بسیار گسترده‌ای داشت.
او ابراز داشت: اگر توجه کرده باشید، در اینستاگرام برای تبلیغات یک محصول، نیازی به مجوز نیست . اما در کمپین ما اتفاق خاصی رخ داد. ما از کسانیکه برای تبلیغات خود به ما مراجعه میکنند همه مجوزهای لازم را درخواست میکنیم. این مساله نه تنها باعث اطمینان می‌شود، حتی باعث افزایش فروش محصولات هم خواهد شد. اعتماد حاصله در نهایت برای خود فروشندگان هم تاثیرات مثبتی دارد. آنچنانکه منجر به افزایش فروش آنها میشود. این روش می‌تواند برای سایر افراد هم الگویی شود تا فضای اینستاگرام به این واسطه مورد پالایش قرار بگیرد. این حساسیت ما منجر شد محصولات ارائه شده از سوی هر فردی را قبول نکنیم. ما صرفا به فکر درآمد نیستیم. اصول کار هم مهم است.
در مورد اهدای جوایز هم باید خاطر نشان کنم ما در هشتگ مدیا در سریع ترین زمان ممکن جوایز را به دست برندگان میرسانیم و برندگان 100 میلیون تومانی هشتگ مدیا در کمتر از 24 ساعت جوایز خود را دریافت نمودند.
سینا فرحی در پایان گفت: پیشتر در اینستاگرام شاهد فضای نامناسبی بودیم. در کامنت های هر پست چند جمله‌ی رکیک هم دیده می‌شد. ما تصمیم گرفتیم که این فضا را هم تا حدی تغییر بدهیم. در کمپین‌هایی که اجرایی شد، از کاربران خواستیم، یک جمله زیبا همراه با یک قلب زرد رنگ که نماد هشتگ مدیا است را در اینستا درج کنند. از این بابت نیز در هر ساعت 1 جایزه اهدا می‌شد. این مساله واقعا تاثیرگذار بود. شرکت کننده‌هایی بودند که 40 هزار قلب زرد دریافت کردند. با این کار تا حدودی توانستیم واقعا فضای کامنت های اینستاگرام را تغییر دهیم.

Hashtag5


نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/18Q
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید