صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۰
کد خبر: 11540
گزارشگر: 2
۷۶۷
۰
۰
۳
بهترین کیف پول ارز دیجیتال

معرفی بهترین کیف پول‌های بیتکوین برای اندروید

معرفی بهترین کیف پول‌های بیتکوین برای اندروید
امروز بسیاری از مردم دوست دارند روی بیتکوین سرمایه‌گذاری کرده و حتی در معاملاتشان به‌جای پول از بیتکوین استفاده کنند. همین موضوع باعث شده تا این ارز دیجیتال فراگیر شود. از آن‌جایی که بیشتر مردم از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، کیف پول‌های دیجیتال برای اندروید ساخته شده‌اند تا مردم بیتکوین و دیگر ارزهای خود را راحت‌تر مدیریت کنند. با ما همراه باشید تا از این میان تعدادی از بهترین کیف پول‌های بیتکوین را به شما معرفی کنیم.

کیف پول دیجیتال (wallet) چیست؟

 

کیف پول دیجیتال درواقع نرم‌افزاری است که با استفاده از آن می‌توانید در محیطی امن به مبادلات ارز دیجیتال بپردازید و رمزارزهای خود را مدیریت کنید. این کیف پول‌ها را می‌توانید در گوشی هوشمند، کامپیوتر و یا لپ‌تاپ نیز نصب کنید.
هر کیف پول دیجیتال دارای دو کلید عمومی و خصوصی است. این کلیدها رمز ارزها را در شبکة بلاکچین ذخیره می‌کنند و باعث می‌شوند کیف پول دیجیتال شما ایمن‌تر شود.

 

بهترین کیف پول‌های اندروید کدام‌اند؟

 

امروز به دلیل فراگیری بیتکوین در سرتاسر جهان، کیف پول‌های بسیاری ایجاد شده‌اند تا شما به‌راحتی بتوانید ارزهای خود را در آن نگهداری کنید. کافی است وارد برنامة گوگل پلی استور شوید و عبارت کیف پول بیتکوین (Bitcoin wallet) را جست‌وجو کنید تا تعداد بسیار زیادی از این کیف پول‌ها به شما نمایش داده شوند. شاید انتخاب از میان این همه کیف پول کمی دشوار باشد و این سؤال را در ذهنتان ایجاد کند که «یک کیف پول مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟»

 

در انتخاب کیف پول دیجیتال، به چه مواردی باید دقت کرد؟

 

باتوجه‌ به آن‌که تا همین لحظه تعداد زیادی کیف پول دیجیتال ساخته شده است، گزینه‌های بسیاری پیش روی شماست. اما چگونه کیف پول مناسب خود را انتخاب کنیم؟ کیف پول دیجیتال باید کاربرپسند، ایمن و معتبر باشد و بتوان آن را در هر کشوری استفاده کرد. در ادامه به بررسی انواع کیف پول دیجیتال می‌پردازیم.

 

انواع کیف پول بیتکوین

 

تراست والت (Trust Wallet)

 

تراست والت یکی از بهترین کیف پول‌های بیتکوین است. این کیف پول برای تمامی اشخاص ازجمله کاربران تازه‌وارد مناسب است. تراست والت متعلق به بایننس (Binance) است. ناگفته نماند که بایننس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های دنیا است. تراست والت در اندروید و IOS به‌صورت رایگان در دسترس است.
یکی از ویژگی‌های مهم تراست والت این است که کلید‌های خصوصی را روی دستگاه شما ذخیره می‌کند، در این صورت، به‌جز شما هیچ شخص دیگری نمی‌تواند به کیف پولتان دسترسی پیدا کند. تراست والت تمامی قابلیت‌های امنیتی را به‌صورت یک‌جا در خود دارد، از قابلیت‌های آن می‌توان به رمز عبور، بک آپ و بازگشایی قفل با اثرانگشت و چهره اشاره کرد.
البته تراست والت تنها مختص بیتکوین نیست؛ بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر را نیز پشتیبانی می‌کند. این کیف پول به دلیل تعداد نصب بسیار بالا و امتیاز 4.5 در گوگل پلی استور، از محبوب‌ترین کیف پول‌های بیتکوین به شمار می‌رود. با استفاده از این کیف پول می‌توانید با خیال راحت با استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال به خرید ارز دیجیتال و نگهداری آن‌ها بپردازید.

 

بلو والت (Blue Wallet)

 

این کیف پول منحصراً برای بیتکوین طراحی شده است. با این‌که ممکن است تک‌ارزی بودن یک کیف پول دیجیتال، نقطه ضعف تلقی شود، تمام توجه تیم توسعه‌دهندة این کیف پول به قابلیت‌های مربوط به بیتکوین جهت پیدا کرده است، بنابراین اگر از طرفداران پر و پا قرص بیتکوین هستید این کیف پول مخصوص خودِ شما است.
یکی دیگر از ویژگی‌های این کیف پول دیجیتال آن است که تماماً متن‌باز است، یعنی افراد توسعه‌دهنده می‌توانند کد‌های به کاررفته در تولید آن را به‌راحتی مشاهده کنند تا در صورت نیاز بتوانند نسخه‌ای مشابه اما خاص تولید کنند.
باوجود خدمات حرفه‌ای که ارائه می‌دهد، کاربری آن برای کاربران تازه‌وارد نیز آسان است و رابط کاربری آن‌چنان پیچیده‌ای هم ندارد.

 

بیتکوین والت (Bitcoin Wallet)

 

بیتکوین والت اگر اولین نباشد، یکی از اولین کیف پول‌های دیجیتالی در اندروید است که مختص بیتکوین طراحی شد. برخلاف بعضی از کیف پول‌های دیجیتال مانند مای سلیوم، رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد.
این کیف پول با استفاده از فناوری صحت‌سنجی سادة پرداخت‌ها (SPV)، می‌تواند به‌طور مستقیم به شبکة بیتکوین وصل شود. بیتکوین والت به‌جای آن‌که بلاکچین را به‌صورت کامل بارگیری کند، از یک واسطه‌ برای دریافت اطلاعات استفاده ‌می‌کند. همچنین امکان پشتیبان‌گیری را نیز برای شما فراهم می‌کند.

 

مای سلیوم (Mycelium)

 

یکی دیگر از کیف پول‌های معروف بیتکوین، مای سلیوم نام دارد که برای اندروید طراحی شده است. چند وقتی است که علاوه‌بر بیتکوین، از اتریوم و توکن‌های آن نیز پشتیبانی می‌کند. این برنامه به دلیل آن‌که به‌طور مرتب، به‌روزرسانی ارائه می‌دهد، معتبر است.
مای سلیوم امکاناتی خاص برای کاربران خود فراهم می‌کند تا بتوانند به بهترین شیوه و با آسودگی خاطر به انجام تراکنش‌های مالی بپردازند. یکی از نقاط ضعف این کیف پول دیجیتال، رابط کاربری آن است که طراحی نسبتاً پیچیده‌ای دارد.

بهترین کیف پول دیجیتال

الکتروم والت (Electrum Wallet)

 

الکتروم در اصل برای کامپیوتر طراحی شده است و برای دسترسی به تمامی امکانات آن باید به نسخه دسکتاپ مراجعه کنید. بااین‌حال، نسخه اندروید نیز در دسترس است و کاربران حرفه‌ای می‌توانند در زمینة بیتکوین از آن بهره‌مند شوند. نسخه دسکتاپ و اندروید، هردو متن‌باز هستند و می‌توان کد‌های به‌کاررفته در طراحی آن را به‌وضوح مشاهده کرد.

 

بی آر دی (BRD)

 

این کیف پول دیجیتال همان Bread Wallet سابق است که یکی از بهترین کیف پول‌های موجود برای بیتکوین به شمار می‌آید. برای افراد تازه‌کار بسیار مناسب است و کاربری ساده‌ای دارد. بی. آر. دی. امنیت بسیار بالایی دارد و کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف پول، کاربرپسندی‌ آن است. علاوه‌براین، رابط کاربری جذابی هم دارد. با استفاده از این کیف پول می‌توانید به‌صورت مستقیم ارزهای دیجیتال مختلف را با پرداخت ارز فیات خریداری کنید، اما این قابلیت به دلیل تحریم‌های وارده علیه کشورمان برای ایرانیان در دسترس نیست.

 

اکسودوس (Exodos Wallet)

 

اکسودوس علاوه‌براین که رابط کاربری جذابی دارد، از امنیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. این کیف پول از سال ۲۰۱۵ تا به حال در حال ارائة خدمات به کاربران ارزهای دیجیتال است. اکسودوس ابتدا فقط برای کامپیوتر طراحی شده بود اما هم‌اکنون در دو سیستم عامل اندروید و IOS در دسترس است.

این کیف پول دیجیتال بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و کاربرانی که بیتکوین معامله می‌کنند به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

انواع کیف پول بیتکوین

بیتر (Bither)

 

همانند الکتروم والت و بلو والت، بیتر نیز متن‌باز است تا کاربران پس از بررسی تمامی کدهای آن، خیال خود را راحت کنند و مطمئن شوند که خطری کیف پولشان را تهدید نمی‌کند. این کیف پول ارز دیجیتال در سیستم عامل‌های اندروید، دسکتاپ و IOS در دسترس است.
یکی از ویژگی‌های بیتر این است که برای شما کارمزدی تعیین نمی‌کند، بلکه این شما هستید که معین می‌کنید برای هر تراکنش مایلید چقدر کارمزد بپردازید. البته اگر کسی زرنگ‌بازی دربیاورد و کم‌ترین میزان کارمزد را در نظر بگیرد ممکن است تا مدت‌ها تراکنش مورد نظرش تأیید نشود.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده و اطلاعات کافی را درباره بهترین کیف پول‌های بیتکوین برای اندروید در اختیارتان قرار داده باشد.

https://www.asianews.ir/u/82q
اخبار مرتبط
از جمله پروتکل‌هایی که مبتنی بر بلاک چین و وب است و در زمینه‌ داده‌های اطلاعاتی فعالیت می‌نماید، اوشن پروتکل با نماد OCEAN است که در این نوشتار با آن آشنا می‌شویم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید