صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۱ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۳۶
کد خبر: 11558
گزارشگر: 213
۵۲۶
۰
۰
۱
مروری بر تازه ترین ها درباره چند «رویداد مهم» در ایران

انتقادهای شدید از اختلال در سرعت اینترنت و گرانی آن/آخرین خبر درباره احیای برجام/ادامه ابهام در پرونده فولاد مبارکه با وجود شفافیت!

انتقادهای شدید از اختلال در سرعت اینترنت و گرانی آن/آخرین خبر درباره احیای برجام/ادامه ابهام در پرونده فولاد مبارکه با وجود شفافیت!
مرور چند رویداد مهم روز؛ جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس، با اشاره به اینکه مردم امروز پول بیشتری برای اینترنت پرداخت کرده اما خدمات با کیفیت پایین‌تری دریافت می‌کنند بر ضرورت افزایش پهنای باند تاکید کرد؛ همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در خصوص احیای برجام گفت: آمریکا که که یک دولت خاطی است، چگونه می‌تواند به یک توافقی که از قبل شکل گرفته برگردد؟

به گزارش آسیانیوز،  افزایش قیمت اینترنت و کیفیت پایین آن در سطح کشور موضوع مورد انتقاد یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی بود که اظهاراتش مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

جلال رشیدی کوچی با اشاره به اینکه مردم امروز پول بیشتری برای اینترنت پرداخت کرده اما خدمات با کیفیت پایین‌تری دریافت می‌کنند بر ضرورت افزایش پهنای باند تاکید کرد و افزود: به صورت ویژه در پلتفرم اینستاگرام ما کاهش پهنا نداشته‌ایم اما شاهد افزایش تعداد کاربران هستیم که اختلالاتی را به وجود می آورد. بنده معتقدم باید با نگاه عدالت محور و نیاز کاربران پهنای باند تخصیص یابد. باید یک دقت نظر در این حوزه صورت گیرد تا شاهد گام برداشتن در مسیر افزایش پهنای باند و تحقق عدالت باشیم.

نتیجه مذاکرات احیای توافق هسته ای،‌ امروز هم در نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه موضوع سوالات خبرنگاران بود.

به نقل از ایسنا، ناصر کنعانی در بخشی از این نشست با یاداوری اینکه مذاکراتی که در حال انجام است بر مبنای توافقی است که قبلا شکل گرفته است، افزود: ما به دنبال روابط رسمی و دوجانبه با آمریکا نیستیم. آمریکا به صورت غیرقانونی از یک روند بین‌المللی خارج شده است و اکنون بعد از دو سال خواستار بازگشت به این روند است. اکنون مذاکرات بر این موضوع استوار است که یک دولت خاطی چگونه می‌تواند به یک توافقی که از قبل شکل گرفته برگردد و اینکه ایران اطمینان حاصل کند که این دولت خاطی چگونه به تعهدات و مسئولیت‌های خود در این توافق عمل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه ما از خطوط قرمز خود عبور نخواهیم کرد، افزود: همان طور که بارها گفته‌ایم ما به دنبال توافق خوب، قوی و پایدار هستیم. توافق خوب به این معناست که منافع اقتصادی ایران از این توافق تأمین و پایدار باشد و همچنین برای ایران اثبات شود که طرف مقابل به تعهداتش عمل می‌کند و در این حوزه مسئولانه عمل خواهد کرد. ما برای بار دوم از یک سوراخ گَزیده نخواهیم شد.

چرایی تعلل آمریکا در پاسخ به ایران هم موضوع تحلیل رحمان قهرمان‌پور کارشناس مسایل بین‌الملل بود که معتقد است: اختلافات داخلی بلینکن و سالیوان بر سر متن پیش نویس توافق و بازگشت به برجام جدی است و دلیل تاخیر در پاسخ آمریکا این است که اینها سعی دارند به نوعی به اجماع برسند، بنا بر این طبیعی است که این مساله زمان‌بر باشد.

جیم اسکیوتو، خبرنگار ارشد حوزه "امنیت ملی" شبکه سی‌ان‌ان هم در صفحه توییترش اظهارات جدیدی را به نقل از یک مقام آمریکایی درباره آخرین تحولات احیای توافق هسته‌ای مطرح کرد و نوشت: یک مقام ارشد وزارت امور خارجه[آمریکا] گفت، «برخی شکاف‌ها را پر کرده‌ایم اما برخی دیگر هنوز باقی مانده‌اند».

ادعای بلومبرگ: در صورت توافق ۱۰۰ میلیون بشکه نفت ذخیره ایران وارد بازار می‌شود

همچنین بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که احیای توافق هسته‌ای می‌تواند منجر به افزایش صادرات نفتی ایران و جبران کمبودها در بازار جهانی شود.

در این گزارش با اشاره به اینکه که ایران طی ۱۲ ماه صادرات روزانه نفت خود را یک میلیون بشکه افزایش داد و تولید را نیز به سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز رساند، مطرح شد که ۱۰۰ میلیون بشکه نفت ذخیره شده ایران، در صورت لغو تحریم‌ها می‌تواند با سرعت زیادی وارد بازار شود.

از طرف دیگر شبکه الجزیره به نقل از بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل درباره توافق هسته‌ای نوشته است که، «توافقی که با ایران روی آن کار می‌کنند، بد است و اسراییل ناچار است از خود حفاظت کند».

این در حالیست که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تازه ترین اظهارات خود گفته است که پاسخ ایران به پیشنهاد این اتحادیه درباره احیای برجام معقول بود.

وی ادامه داد: پاسخ ایران به آمریکا انتقال داده شد و ما منتظر پاسخ آمریکا هستیم.این پاسخ باید تا الان ارائه می‌شد. پیش‌بینی شده بود نشستی تا پایان هفته پیش در وین برگزار شود. امکانش وجود نداشت. احتمال دارد این هفته برگزار شود.

ترور دختر متحد ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، موضوع توییت محمد مرندی مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین بود که در واکنش به این اتفاق نوشت: یک زن جوان کشته شده است، اما رسانه‌های غربی آن را تروریسم نمی‌خوانند.

لازم به ذکر است که «داریا دوگینا» دختر الکساندر دوگین، کهنه‌سرباز و مفسر سیاسی روسی، شنبه شب در پی انفجار مهیب خودرویش در نزدیکی مسکو کشته شد.

در پی انتشار گزارش تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه و طرح برخی ادعاها در خصوص دفتر رئیس جمهور سابق نیز، دفتر محمود واعظی توضیحاتی ارائه و تاکید کرد: بر خلاف آنچه در برخی گزارشات ادعا شده، هیچ فردی برای اشتغال یا تصدی مسئولیت در شرکت فولاد مبارکه از سوی دفتر رئیس جمهور سابق معرفی نشده است و هر گونه ادعا در این زمینه کذب محض است.

همچنین درباره ماجرای پرونده زیتون و طرح نام علی لاریجانی در این پرونده،‌ احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت که در اسناد این پرونده چیزی به نام آقای لاریجانی ندیدم.

وی توضیح داد: من چند هفته پیش در ملاقات مردمی اسناد مربوط به پرونده زیتون را دیدم که علیه یکی از روزنامه های کثیرالانتشار که به این موضوع پرداخته بود، شکایتی شده و بر اساس آن این روزنامه محکوم شد. موسسه‌ای طبق قانون مجموعه زیتون را خریده که تعدادی از اعضای موسسه‌ در آن‌جا سهم دارند. پس این‌که گفته شده نماینده سابق قم در این پرونده نقش دارد، درست نیست.

بنابر اعلام وزارت بهداشت عراق دیروز در زیارتگاه "قطارة امام علی (ع)" یک تپه خاکی فرو ریخته است و در این حادثه ۶ مصدوم از زیر آوار خارج شده و ۴ نفر جان باختند و تمامی مصدومان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته‌اند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در پیامی این حادثه را که منجر به کشته و زخمی شدن چند شهروند عراقی شد را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفت.

اظهارات سیدابراهیم رئیسی در جمع وزیر، مدیران و کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در روز صنعت دفاعی کشور از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

رئیس جمهور با قدردانی از دستاوردهای گرانسنگ دانشمندان و نخبگان در صنایع دفاعی کشور، خواستار تسری الگوی صنایع دفاعی به سایر عرصه‌ها و صنایع در کشور شد ونوآوری‌ها در زمینه ساخت انواع پرنده‌ها در صنایع دفاعی را بسیار افتخارآمیز دانست و با اشاره به بازدید خود از صنایع هواپیماسازی ایران در اصفهان تصریح کرد: دانشمندان و نخبگان ما در این وزارتخانه تا یک قدمی ساخت هواپیمای مسافربری رسیده‌اند و از آنها خواسته‌ام که این مسیر را تا حصول نتیجه با قدرت و قوت ادامه دهند./

https://www.asianews.ir/u/7y7
اخبار مرتبط
شاید در هیچ برهه زمانی در تاریخ سیاست معاصر دنیا کشورهای مختلف درگیر یک توافق به اصطلاح اتمی در ظاهر و کاملا سیاسی در باطن نبوده است!
در حالی که برخی خبرها در کشور از نزدیک شدن به توافق احیای برجام و مذاکره با آمریکا نشان دارند، مقامات آمریکایی و اسرائیلی روز شنبه گفته‌اند که دولت جو بایدن در روزهای اخیر تلاش کرده که به اسرائیل اطمینان دهد که با احیای توافق هسته‌ای و دادن امتیازات جدید با ایران موافقت نکرده است!
مجلس شورای اسلامی در گزارش تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، از ۹۲ هزار میلیارد تومان تخلف در این شرکت، شامل حیف و میل سرمایه‌ها و کمک به نهادها از جمله سپاه پاسداران خبر داد.
در ادامه اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی دولت، روز گذشته وزارت رفاه از سامانه جدیدی رونمایی کرد که به بازبینی دهک‌بندی خانوار مربوط می‌شود؛ در همین حال سرپرستان خانواری که رقم آخر کد ملی آنها عدد زوج است در روز‌های زوج و سرپرستان خانواری که رقم آخر کد ملی آنها عدد فرد است، در روز‌های فرد به وبگاه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
در حالی که حذف ارز ترجیحی در ماه‌های گذشته موجب افزایش افسارگسیخته قیمت کالاهای اساسی در ایران شده است و معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس، اواخر اردیبهشت از تورم ۴۰۰ درصدی برخی کالاهای اساسی خبر داده است، طرح کالابرگ الکترونیکی از مهرماه به شکل «پایلوت» اجرا می‌شود.
مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین تعاریف در زمینه کسب و کار اینترنتی!
سی‌ان‌ان گزارش داده که در پاسخ ایران به نسخه نهایی توافق اتمی تهیه شده توسط اروپا، خواست حذف سپاه از لیست تروریستی آمریکا وجود ندارد و به گفته یک مقام آمریکایی توافق شاید نزدیک تر باشد!
در این مقاله قصد داریم، به تمامی سوالات شما در مورد راه اندازی کسب و کار اینترنتی پاسخ دهیم. مطمئن باشید پس از مطالعه این نوشته، با قدرت برای شروع فعالیت اینترنتی خود اقدام خواهید کرد.
در این مقاله می‌خواهیم باند سقفی و انواع آن مختلف آن را بررسی کنیم و در بین انواع مختلف این محصول بهترین باند سقفی را معرفی کنیم.
در حالی که برخی مسئولان در ایران از اقدامات علیه عاملان اختلال در اینترنت خبر داده اند، برخی کارشناسان بر این باورند که اختلال ایجاد شده در شبکه اینترنت ایران ناشی از برنامه هایی به‌منظور ایجاد محدودیت دسترسی کاربرهای ایرانی به شبکه اینترنت جهانی است.
طبق اسنادی که در FCC به ثبت رسیده، اسپیس ایکس قصد دارد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در دسترس گوشی‌های موبایل اندرویدی و iOS قرار دهد.
هایفون به عنوان یکی از مهمترین برندهای ارائه دهنده تلفن اینترنتی و مرکز تلفن ابری، با رنگ و لوگو جدید خود سعی دارد ارتباط نزدیکتری با مخاطبین خود ایجاد نماید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید