صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۱ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۲۳:۱۰
کد خبر: 11559
گزارشگر: 213
۶۸۲
۰
۰
۲
در خبر کانال ۱۱

اسرائیل اعلام کرد که آماده مخالفت با احیای برجام است

اسرائیل اعلام کرد که آماده مخالفت با احیای برجام است
کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل از قول یک مقام اسرائیلی مدعی شد که این کشور آماده است تا لحظه آخر با امضای قرار اتمی بین ایران و قدرت‌های جهانی مقابله کند.
به گزارش آسیانیوز، کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل از قول یک مقام اسرائیلی نوشت که این کشور تا لحظه آخر با امضای قرار اتمی بین ایران و قدرت‌های جهانی مقابله کند.

به گفته کانال ۱۱، ایال خولاتا، رییس شورای امنیت ملی اسرائیل، قصد دارد در سفر این هفته خود به ایالات متحده، به مقام‌های آمریکایی بگوید پیش‌نویسی که از توافق به رسانه‌ها درز کرده با تعهداتی که ایالات متحده داده بود تناقض دارد.

همچنین، به گفته این شبکه، نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسرائیل نیز قصد دارند در روزهای آینده با مقام‌های آمریکایی و اروپایی در این زمینه صحبت کنند. این رسانه تاکید کرد که مبارزه اسرائیل با احیای برجام تا جایی خواهد بود که به روابط اورشلیم و واشینگتن آسیبی نرساند.

کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل همچنین به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد که برخی از مقام‌های آمریکایی از این موضوع نگرانند که اگر به درخواست‌های کنونی ایران پاسخ مثبت دهند، جمهوری اسلامی ایران باز هم درخواست‌های بیشتری مطرح کند.

بنا بر اعلام این شبکه، شماری از اعضای حزب دموکرات همچنین از این موضوع نگرانند که امضای توافق در شکل کنونی آن که امتیازاتی بیش از برجام به جمهوری اسلامی خواهد داد، در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به ضرر این حزب تمام شود و به همین دلیل مخالف امضای این توافقند.

در این میان، روزنامه هاآرتص در مقاله‌ای نوشت مقام‌های اسرائیلی مطمئن نیستند آیا ابزار لازم را برای منصرف کردن ایالات متحده از امضای توافق اتمی دارند یا نه؟

به نوشته هاآرتص، یکی از نگرانی‌ها در اسرائیل از این است که ایالات متحده تحریم شرکت‌هایی که با سپاه پاسداران در ارتباطند را لغو کند؛ موضوعی که به نوشته این روزنامه، حفظ نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی را عملا بی معنا می‌کند.

نگرانی دیگر از این موضوع است که اروپا و آمریکا تعهدی به ایران بدهند مبنی بر اینکه تا پیش از پایان دوره توافق از آن خارج نخواهند شد.

اما به نوشته هاآرتص، اسرائیل در حال حاضر تمرکز خود را بر احتمال پایان دادن به تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران و بستن پرونده‌های باز جمهوری اسلامی در این نهاد گذاشته است./
https://www.asianews.ir/u/7y8
اخبار مرتبط
مرور چند رویداد مهم روز؛ جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس، با اشاره به اینکه مردم امروز پول بیشتری برای اینترنت پرداخت کرده اما خدمات با کیفیت پایین‌تری دریافت می‌کنند بر ضرورت افزایش پهنای باند تاکید کرد؛ همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در خصوص احیای برجام گفت: آمریکا که که یک دولت خاطی است، چگونه می‌تواند به یک توافقی که از قبل شکل گرفته برگردد؟
شاید در هیچ برهه زمانی در تاریخ سیاست معاصر دنیا کشورهای مختلف درگیر یک توافق به اصطلاح اتمی در ظاهر و کاملا سیاسی در باطن نبوده است!
در حالی که برخی خبرها در کشور از نزدیک شدن به توافق احیای برجام و مذاکره با آمریکا نشان دارند، مقامات آمریکایی و اسرائیلی روز شنبه گفته‌اند که دولت جو بایدن در روزهای اخیر تلاش کرده که به اسرائیل اطمینان دهد که با احیای توافق هسته‌ای و دادن امتیازات جدید با ایران موافقت نکرده است!
سی‌ان‌ان گزارش داده که در پاسخ ایران به نسخه نهایی توافق اتمی تهیه شده توسط اروپا، خواست حذف سپاه از لیست تروریستی آمریکا وجود ندارد و به گفته یک مقام آمریکایی توافق شاید نزدیک تر باشد!
یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه در تماس تلفنی با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، خواستار پایان دادن به مذاکرات احیای برجام و خروج غرب از این گفت و گوها شده است.
دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در پیامی اعلام کرد بازگشت سفیران دو کشور در ادامه روند عادی و مثبت شدن روابط دو کشور در یک سال گذشته است.
اروپا اصرار دارد که برجام زودتر به نتیجه برسد و جمع‌بندی شود. آن‌ها قبل از شروع فصل سرد سال می‌خواهند ببیند که می‌توانند در حوزه انرژی روی ایران حساب کنند یا خیر؟
تد کروز، سناتور جمهوری خواه گفت: با کنترل جمهوری‌خواهان بر کنگره، فشار برای استیضاح بایدن بیشتر شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید: به اعتقاد بنده هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت، نه برجام و نه غیر برجام، این را من از روز اول گفتم!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید