صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۱ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۲۳:۴۳
کد خبر: 11562
گزارشگر: 213
۱۸۱۷
۱
۰
۳
سازمان فضایی ایالات متحده اعلام کرد

پرونده یوفوها بررسی می شود/بیگانگان فضایی «ماهیت فیزیکی» دارند

پرونده یوفوها بررسی می شود/بیگانگان فضایی «ماهیت فیزیکی» دارند
سازمان فضایی ایالات متحده در یک نشست اعلام کرد که ناسا با «تمام قوا» در حال بررسی اشیای پرنده ناشناس (بشقاب‌پرنده‌‌ها در اصطلاح عام) است؛ همچنانکه معاون مدیر اطلاعات نیروی دریایی اسکات گفته است اشیای پرنده ناشناس به طور مداوم مشاهده می شوند و واضح است که بسیاری از موارد مشاهده‌‌‌شده اشیای فیزیکی‌اند.

به گزارش آسیانیوز، سازمان فضایی [ایالات متحده] در خلال یک نشست بحث و تبادل نظر اعلام کرد که ناسا با «تمام قوا» در حال بررسی اشیای پرنده ناشناس [بشقاب‌پرنده‌‌ها در اصطلاح عام] است.

دانیل ایوانز، دستیار معاون پژوهشی در بخش ماموریت علمی ناسا، روز چهارشنبه گفت: «این موضوع واقعا برای ما مهم است و ما برای آن اولویت بالایی قائلیم.»

این تعهد پس از نخستین جلسات استماع [مجلس نمایندگان ایالات متحده] در مورد پدیده‌های هوایی ناشناخته/اشیا پرنده ناشناس در چند دهه اخیر مطرح شد که پس از آن ناسا اعلام کرد در حال اجرای یک پژوهش ۹ماهه در مورد پدیده‌های هوایی ناشناخته است.

-----------

بیشتر بخوانید:

دولت آمریکا گفت بشقاب‌پرنده‌ها «غیرزمینی» هستند

------------------------------------------------------------
مقام‌های اطلاعاتی تحقیقات در حال اجرای پنتاگون در خصوص پدیده‌های هوایی ناشناخته را به اطلاع قانون‌گذاران رساندند و ویدیویی از برخوردهای غیرقابل توضیح پدیده‌های هوایی ناشناخته با خلبانان نظامی را نمایش دادند.

این هیئت پژوهشی متشکل از ۱۵ تا ۱۷ نفر بودجه‌ای بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار خواهد داشت. [دسترسی به اطلاعات] کاملا باز خواهد بود و حاوی اطلاعات محرمانه نظامی نیست.

انتشار غیرمنتظره تمامی اسناد سازمان سیا درباره بشقاب‌پرنده‌ها

به گفته ایوانز، دیوید اسپرگل، رئیس بنیاد سیمونز، این پژوهش را با همکاری «برخی از برجسته‌ترین دانشمندان جهان، متخصصان داده، متخصصان هوش مصنوعی و کارشناسان ایمنی هوافضا پیش خواهد برد. همه، با مسئولیتی ویژه، قرار است به ما بگویند که چگونه دانسته‌ها و داده‌های [موجود] را به طور کامل بر پدیده‌های هوایی ناشناخته متمرکز کنیم.»

او افزود: «امیدوارم تا اکتبر این کار را انجام دهیم. اما من امیدوارم که خوش‌شانس باشیم و بتوانیم این کار را زودتر از این‌ها هم انجام دهیم.»

ناسا در مورد جو سیاره که می‌تواند برای شناسایی اشیای پرنده ناشناس استفاده شود، اطلاعات زیادی دارد دکتر اسپرگر در ماه ژوئیه گفت: «ما اتمسفر را هم از زمین و هم از هوا تحت نظر داریم. خواه [مربوط به] داده‌های مدیریت ترافیک هوایی باشد [که در آن] ستاره‌شناسان به بالا نگاه می‌کنند و خواه [زمانی که] ماهواره‌ها زمین را‌ بررسی می‌کنند. ما می‌خواهیم کارمان را با تلفیق داده‌هایی که در دست داریم شروع کنیم.»

معاون مدیر اطلاعات نیروی دریایی اسکات بری در ماه مه گفت که مشاهده اشیای پرنده ناشناس «مکرر و مداوم» است و افزود که «بر اساس داده‌هایی که ما داریم، واضح است که بسیاری از موارد مشاهده‌‌‌شده اشیای فیزیکی‌اند.»

او می‌گوید این مشاهدات در یکی از این پنج دسته قرار می‌گیرند: بی نظمی در حمل‌‏ونقل هوایی، پدیده‌های جوی محلی، برنامه‌های توسعه صنایع ایالات متحده، دشمنان خارجی، یا «سایر موارد». در حال حاضر ۱۱ مورد [خطر نزدیک به] برخورد میان اشیای پرنده ناشناس و تجهیزات نظامی رخ داده است.

این در حالی است که ناسا چندی پیش اعلام کرده است که ناسا از طرحی برای رها کردن انبوهی از ربات‌هایی در ابعاد گوشی تلفن همراه برای جست‌و‌جوی حیات بیگانه در سیاره‌های دیگر رونمایی کرده است.

سازمان فضایی ایالات متحده آمریکا طرح مفهومی «حس کردن با ریزشناگرهای مستقل (SWIM)» را برای کاوش سیاره‌ها و اجرام آسمانی نامساعد [برای زیست بشر]، مانند اروپا، قمر مشتری، یا انسلادوس، قمر زحل، را ایجاد کرده است.

ربات‌ها داخل یک کاوشگر ذوب‌کننده یخ جاسازی می‌شوند که درون پوسته یخی سیارات که چندین کیلومتری ضخامت دارند فرو می‌رود، سپس دستگاهی آن‌ها را زیر آب رها می‌کند تا اندازه‌گیری‌هایی را که پیش‌تر برای رسیدن به اقیانوس‌ها غیرممکن بود، انجام بدهد.

برنامه «مفاهیم پیشرفته نوآورانه» ناسا به ایتان شالر، مهندس مکانیک رباتیک آزمایشگاه پیشرانه جت این سازمان، بودجه‌ای ۶۰۰ هزار دلاری برای مطالعه امکان‌سنجی و گزینه‌های طراحی اعطا کرد، به این امید که ظرف دو سال آینده با چاپ سه‌بعدی نمونه اولیه را بسازد.

شالر گفت:«ربات‌های کوچک‌سازی‌شده را کجا می‌توانیم ببریم و از آن‌ها در روش‌های جالب جدیدی برای کاوش در منظومه شمسی‌مان استفاده کنیم؟»

 «با انبوهی از ربات‌های شناگر کوچک، می‌توانیم حجم بسیار بیشتری از آب اقیانوس را کاوش کنیم و با داشتن چندین ربات که داده‌های همان منطقه را جمع‌آوری می‌کنند، اندازه‌گیری‌هایمان را بهینه کنیم.»

بنا بر اعلام ناسا، این طرح نوآورانه احتمال کشف شواهدی از حیات را افزایش می‌دهد و درعین‌ حال، احتمال سکونت‌پذیری سیارات دور را نیز بررسی می‌کند./

https://www.asianews.ir/u/7yb
اخبار مرتبط
پژوهشگران بر این باورند که بخش مهمی از معمای «منشا سیاهچاله‌های کلان‌جرم»، با کمک جدیدترین یافته‌های این پژوهش رمزگشایی شده و اطلاعات ارزشمندی در مورد تکامل این دسته از موجودیت‌های کیهانی را فاش کرده است.
ناسا از طرحی برای رها کردن انبوهی از ربات‌هایی در ابعاد گوشی تلفن همراه برای جست‌و‌جوی حیات بیگانه و فرازمینی ها در سیاره‌های دیگر رونمایی کرده است.
علاقه ایالات متحده آمریکا به پدیده‌ اشیاء پرنده ناشناس اخیرا افزایش چشمگیری داشته است‌؛ هرچند منشا نورهای مرموز آسمان را هنوز مشخص نکرده است.
رییس آژانس اطلاعات نظامی نیروی دریایی آمریکا گفت تعداد حوادث گزارش شده درباره اشیاء پرنده در سال گذشته به حدود ۴۰۰ مورد افزایش یافته است.
میلیون‌ها غول سرخ در سراسر کهکشان راه شیری پراکنده شده‌اند و تصویری از آینده منظومه شمسی‌ را در اختیار ما می‌گذارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
مهدی کشاورز امامی
۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
0
1

ممنونم ازشما وباین پیام میخوام بگم قدر دان زحمات های شماهستم خدا خیرتون بده چون با کمک شما علم واگاهی ما روز افزون میشه واین با ارزش مندترین کارهاست ممنون خدانگهدار


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید