صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۵
کد خبر: 11565
گزارشگر: 213
۸۶۷
۰
۰
۴
انتشار کتاب «آزمایشگاه ستاره‌شناسی» اثر دکتر میشل نیکولز

کودکان به ستارگان سفر می کنند!

کودکان به ستارگان سفر می کنند!
کتاب «آزمایشگاه ستاره‌شناسی» اثر دکتر میشل نیکولز که به شرح 52 آزمایش جذاب در حوزه نجوم برای کودکان و نوجوانان در محیط خانوادگی و یا مراکز آموزشی پرداخته، مجموعه‌ای بسیار نفیس و ارزنده برای علاقه‌مندان به علم ستاره‌شناسی است که توسط حسین پیوندی و آزاده کبریایی، برای اولین بار به مرحله‌ی ترجمه رسیده است.

به گزارش آسیانیوز، جواد لگزیان، برای سفری بی‌نظیر سرشار از دانش و زیبایی به ژرفای آسمان آبی کتاب آزمایشگاه ستاره‌شناسی یک پیشنهاد به یاد ماندنی است که می‌تواند همچنین بهترین هدیه برای کودکان و نوجوانان علاقمند به دانش ستاره‌شناسی باشد.

کتاب «آزمایشگاه ستاره‌شناسی» اثر دکتر میشل نیکولز که به شرح انجام 52 آزمایش جذاب و شیرین نجوم برای کودکان و نوجوانان در محیط خانوادگی و یا مراکز آموزشی پرداخته، مجموعه‌ای بسیار نفیس و ارزنده برای علاقه‌مندان به علم ستاره‌شناسی است که توسط حسین پیوندی (به‌عنوان سرگروه) و  آزاده کبریایی از اساتید دانشگاه شریف به اتفاق دو تن از مدال‌آوران جهانی نجوم در سال 1399 خورشیدی برای اولین بار به مرحله‌ی ترجمه رسیده است.

ترجمه حاضر با اضافات علمی گروه مترجمین به محتوای اصلی همراه شده؛ که این امر سبب غنای محتوای آن گردیده است.

اولویت‌بندی این کتاب به‌صورت آزمایش‌های ساده، متوسط و پیشرفته در سه فصل متفاوت تدوین شده؛ این امر علاوه بر تسهیل در یادگیری و لذت بیشتر از آزمایش‌ها، خاطرات بسیار خوشایندی را برای آزمایش‌کنندگان ایجاد می‌کند.

شایان ذکر است قلم زیبنده‌ی استاد فرزانه، پروفسور احمد دالکی (پدر نجوم آماتوری ایران) که ویرایش نهایی این کتاب را برعهده داشتند، ارزش محتوایی آن را بیش از بیش افزوده است.
یکی از ویژگی‌های این کتاب، شرکت خواننده در تدارک و اجرای بخش‌هایی از برنامه‌ها و آزمایشات با دست خود برای خود می‌باشد، به نحوی که لازم است کار را از مراحل آغازین شروع کند و کم کم ابزار آزمایش را تدارک ببیند تا با آنها و سیستم آزمون و خطا به مفاهیم علمی ستاره شناسی برسد.

کتاب آزمایشگاه ستاره‌شناسی(۵۲ آزمایش برای ۵۲ هفته سال)اثر دکتر میشل نیکولز با ویرایش نهایی استاد احمد دالکی را انتشارات تیزهوشان دکتر شاکری در ۱۳۱صفحه و با قیمت ۱۸۰۰۰۰۰ریال رهسپار بازار کتاب کرده است.

علاقمندان تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 02166960175 انتشارات تیزهوشان دکتر شاکری تماس بگیرند./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/7ye
اخبار مرتبط
شماره چهارم دوره جدید فصلنامه فرهنگ و ادبیات تخصصی ادبیات داستانی «بارثاوا» ویژه تابستان ۱۴۰۱ منتشر شد.
آزمون های تحلیلی شب امتحان، مجموعه حرفه‌ای کتاب های ویتامین ۳ برای درک بهتر و عمیق‌تر کتاب درسی، از جمله کتاب های حوزه کودک و نوجوان هستند که از سوی انتشارات دکتر شاکری به نمایشگاه کتاب امسال راه یافته اند.
کتاب «استامبولی» نوشته منصور ضابطیان، فردا در شهر کتاب مشهد رونمایی می شود.
«فرهنگ جغرافیای تاریخی شاهنامه» نوشته استاد مهدی سیدی فرخد پژوهشی است که در آن تمامی شاهنامه، از آغاز پادشاهی کیومرث پیشدادی تا پایان پادشاهی یزدگرد سوم ساسانی به‌ دقت بررسی شده و همه‌ی اعلام جغرافیایی مندرج در این اثر سترگ استخراج و شناسایی و با شرح و توضیح کامل معرفی شده است.
میلیون‌ها غول سرخ در سراسر کهکشان راه شیری پراکنده شده‌اند و تصویری از آینده منظومه شمسی‌ را در اختیار ما می‌گذارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید