صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۷
کد خبر: 11569
گزارشگر: 213
۴۶۱
۰
۰
۲
حاشیه ها درباره فساد گسترده در فولاد مبارکه

یک گزارش یک چماق!

یک گزارش یک چماق!
در حالی که با انتشار جزئیات بیشتر از گزارش تحقیق و تفحص مجلس درباره فساد حدود ۹۲ هزار میلیارد تومانی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، واکنش‌ها و انتقادها به این گزارش ادامه دارد، یک روزنامه در این باره نوشته است: مجلس انقلابی، فساد یک بنگاه اقتصادی را بررسی و افشا کرده و آن‌وقت همین اقدام ضدفساد شده است نشانه فساد تودرتو و فساد سیستمی و چماقی علیه جمهوری اسلامی.

به گزارش آسیانیوز، با انتشار جزئیات بیشتر از گزارش تحقیق و تفحص مجلس درباره فساد حدود ۹۲ هزار میلیارد تومانی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، واکنش‌ها به این گزارش ادامه دارد.

یکی از نمایندگان مجلس از فرستادن این پرونده به قوه قضاییه و شروع بررسی آن خبر داده و ابراهیم رئیسی، نیز خواستار برکناری متخلفان پرونده شده است. با توجه به گسترده بودن این تخلفات، از رانت و فساد تا هدیه و پرداخت پول بی رویه به نهادهای حکومتی، سپاه، دفاتر ائمه جمعه و صدا و سیما روشن نیست اجرای دستور ابراهیم رئیسی چه قدر ممکن باشد..

در همین حال روزنامه همشهری با اشاره به گزارش هیات تحقیق و تفحص در باره فولاد مبارکه نوشت: مجلس انقلابی، فساد یک بنگاه اقتصادی را بررسی و افشا کرده و آن‌وقت همین اقدام ضدفساد شده است نشانه فساد تودرتو و فساد سیستمی و چماقی علیه جمهوری اسلامی.

در هیچ جای عالم چنین وضعیتی پیدا نمی‌کنید که قوت یک نظام را به نقطه ضعفش تبدیل کنند. اینکه ضدانقلاب و مزدورها و مواجب بگیرانش چنین پروژه موهومی را جلو ببرند عجیب نیست؛ عجیب این است که چرا این رفتار مشمئزکننده برای برخی در داخل یک عادت رسانه‌ای شده است.

مبارزه با فساد همه جای دنیا منشا امید است و در کشور ما به واسطه بازارمکاره ممبر و معرکه‌گیری لایک، شده است عامل کسری.
با کدام استدلال از برخورد نظام با فساد به فساد نظام رسیدیم؟ کسی مدعی نیست که نظام اسلامی، نظام عصمت است؛ اما حتما نظام اسلامی، نظام مقابله با فساد است. خطا در سیستم هست اما خطای سیستمی نیست. روشن نیست؟

فاصله ادراک فساد از واقعیت فساد در جمهوری اسلامی بر مبنای پیمایش‌های معتبر که نمونه‌ای از آن‌را دبیر شورای‌عالی امنیت ملی اعلام کرد بیش از 70درصد است. یعنی تنها کشوری هستیم که در آن مبارزه با فساد با خودنمایی جاهلانه و هنرنمایی مغرضانه رسانه‌ای، منجر به احساس فساد بیشتر می‌شود. مضحک نیست؟

ضرر کدام بیشتر است؟ ضرر فساد در سیستم یا ضرر کسی که جمهوری اسلامی را دارای فساد سیستمی می‌داند؟ اولی یک مصداق است و دومی همان یک مصداق را نشانه ‌ای بر همه‌گیری فساد. اولی نقص نظام است و دومی نعل وارونه‌ای بر دارایی نظام.

و اما یک قاعده ساده؛ هرنوع کنشگری و با هرعنوانی و تحت هر لوایی که منجر به ناامیدی مردم از اصلاح و آینده شود، سراسر فساد اکبر است و ظلمی است بسیار فراتر از فساد اقتصادی این و آن./

https://www.asianews.ir/u/7yi
اخبار مرتبط
مرور چند رویداد مهم روز؛ جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس، با اشاره به اینکه مردم امروز پول بیشتری برای اینترنت پرداخت کرده اما خدمات با کیفیت پایین‌تری دریافت می‌کنند بر ضرورت افزایش پهنای باند تاکید کرد؛ همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در خصوص احیای برجام گفت: آمریکا که که یک دولت خاطی است، چگونه می‌تواند به یک توافقی که از قبل شکل گرفته برگردد؟
مجلس شورای اسلامی در گزارش تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، از ۹۲ هزار میلیارد تومان تخلف در این شرکت، شامل حیف و میل سرمایه‌ها و کمک به نهادها از جمله سپاه پاسداران خبر داد.
شرکت فولاد خوزستان صبح امروز، از حمله سایبری علیه این شرکت خبر داد و اعلام کرد به‌دلایل فنی قادر به ادامه فعالیت نیست و تا شرکت اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود؛ این در حالی است که یک گروه هکری موسوم به «گنجشک درنده» با ارسال پیام و ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، مسئولیت این حمله سایبری را برعهده گرفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید