صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۵
کد خبر: 11591
گزارشگر: 213
۶۶۰
۰
۰
۲
از سوی سنتکام؛ شامگاه سه شنبه

ارتش آمریکا به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران حمله کرد/بمباران دیرالزور

ارتش آمریکا به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران حمله کرد/بمباران دیرالزور
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، شامگاه سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای مدعی شد که نیروهای ارتش آمریکا به دستور جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، «حملات هوایی دقیقی» را در دیرالزور و تاسیاست نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.

به گزارش آسیانیوز، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، شامگاه سه‌شنبه مدعی شد تاسیسات شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه هدف حملات هوایی ارتش آمریکا قرار گرفته است.

رویترز نوشته است این نهاد در اطلاعیه‌ای گفت که نیروهای ارتش آمریکا به دستور جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، «حملات هوایی دقیقی» را در دیرالزور انجام دادند.

بر اساس اطلاعیه سنتکام، این حملات روز سه‌شنبه انجام شده و هدف از آن «دفاع و محافظت از نیروهای آمریکایی در برابر حملاتی مانند حملات ۱۵ اوت علیه پرسنل آمریکایی توسط گروه‌های مورد حمایت جمهوی اسلامی ایران بود».

پیش از این رسانه‌های جهانی نظیر خبرگزاری رویترز گزارش داده بودند که یک مجتمع نظامی نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده در سوریه و نیروهای اپوزیسیون حکومت بشار اسد که از حمایت آمریکا برخوردارند روز ۱۵ اوت هدف حمله پهپادی قرار گرفت، اما این حمله تلفاتی در پی نداشت.

اطلاعیه سنتکام مشخص نمی‌کند که آیا حملات هوایی روز سه‌شنبه ارتش آمریکا تلفاتی داشته یا نه و صرفا می‌گوید که در این حملات «تاسیسات زیرساختی مورد استفاده شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» هدف قرار گرفته شد.

این بیانیه می‌افزاید که «رئیس جمهور ایالات متحده دستور این حملات را بر اساس اختیارات ماده دوم خود برای محافظت و دفاع از پرسنل ایالات متحده از طریق مختل کردن یا بازدارندگی حملات گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران صادر کرد».

سنتکام در نهایت تاکید کرده که «ایالات متحده به دنبال درگیری نیست، اما به اقدامات لازم برای محافظت و دفاع از مردم خود ادامه خواهد داد».

دیرالزور استانی استراتژیک در مجاورت مرز عراق است و در آن میدان‌های نفتی وجود دارد. گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران و نیروهای سوریه کنترل این منطقه را در دست دارند و به طور گاه و بی‌گاه هدف حملات هوایی اسرائیل قرار می‌گیرند.

این در حالی است که کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل از قول یک مقام اسرائیلی نوشت که این کشور تا لحظه آخر با امضای قرار اتمی بین ایران و قدرت‌های جهانی مقابله کند.

به گفته کانال ۱۱، ایال خولاتا، رییس شورای امنیت ملی اسرائیل، قصد دارد در سفر این هفته خود به ایالات متحده، به مقام‌های آمریکایی بگوید پیش‌نویسی که از توافق به رسانه‌ها درز کرده با تعهداتی که ایالات متحده داده بود تناقض دارد.

همچنین، به گفته این شبکه، نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسرائیل نیز قصد دارند در روزهای آینده با مقام‌های آمریکایی و اروپایی در این زمینه صحبت کنند. این رسانه تاکید کرد که مبارزه اسرائیل با احیای برجام تا جایی خواهد بود که به روابط اورشلیم و واشینگتن آسیبی نرساند.

کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل همچنین به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد که برخی از مقام‌های آمریکایی از این موضوع نگرانند که اگر به درخواست‌های کنونی ایران پاسخ مثبت دهند، جمهوری اسلامی ایران باز هم درخواست‌های بیشتری مطرح کند.

بنا بر اعلام این شبکه، شماری از اعضای حزب دموکرات همچنین از این موضوع نگرانند که امضای توافق در شکل کنونی آن که امتیازاتی بیش از برجام به جمهوری اسلامی خواهد داد، در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به ضرر این حزب تمام شود و به همین دلیل مخالف امضای این توافقند.

در این میان، روزنامه هاآرتص در مقاله‌ای نوشت مقام‌های اسرائیلی مطمئن نیستند آیا ابزار لازم را برای منصرف کردن ایالات متحده از امضای توافق اتمی دارند یا نه؟/

https://www.asianews.ir/u/7z3
اخبار مرتبط
همچنانکه گزارش های متعدد محیط زیستی ایران در سال های اخیر، از احتمال بیابانی شدن و خشکسالی وسیع در بخش های بسیاری از مناطق کشور حکایت کرده اند، رسانه‌ها از نارضایتی مردم همدان و شهرکرد نسبت به عدم پای‌بندی دولت به جدول زمان‌بندی مدیریت آب خبر داده‌اند.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، شامگاه دوشنبه ۳۱ مرداد در نشست خبری خود گفته جمهوری اسلامی مبنی «تعلل» واشینگتن در پاسخ‌دهی را رد کرد و گفت با اینکه ایران برخی خواسته‌های غیرسازنده‌اش را کنار گذاشته، اما هنوز موانع دیگری وجود دارد!
کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل از قول یک مقام اسرائیلی مدعی شد که این کشور آماده است تا لحظه آخر با امضای قرار اتمی بین ایران و قدرت‌های جهانی مقابله کند.
مرور چند رویداد مهم روز؛ جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس، با اشاره به اینکه مردم امروز پول بیشتری برای اینترنت پرداخت کرده اما خدمات با کیفیت پایین‌تری دریافت می‌کنند بر ضرورت افزایش پهنای باند تاکید کرد؛ همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در خصوص احیای برجام گفت: آمریکا که که یک دولت خاطی است، چگونه می‌تواند به یک توافقی که از قبل شکل گرفته برگردد؟
در حالی که برخی خبرها در کشور از نزدیک شدن به توافق احیای برجام و مذاکره با آمریکا نشان دارند، مقامات آمریکایی و اسرائیلی روز شنبه گفته‌اند که دولت جو بایدن در روزهای اخیر تلاش کرده که به اسرائیل اطمینان دهد که با احیای توافق هسته‌ای و دادن امتیازات جدید با ایران موافقت نکرده است!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید