صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۲
کد خبر: 11592
گزارشگر: 213
۱۳۹۸
۰
۰
۲
قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد

جزئیات اجرای کامل طرح عفاف و حجاب در ادارات

جزئیات اجرای کامل طرح عفاف و حجاب در ادارات
قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از بازرسی «وضعیت حجاب» و اجرای کامل طرح عفاف در ادارات خبر داده است.

به گزارش آسیانیوز، جعفر صادق‌منش، قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به بازرسی از «وضعیت حجاب» در بیش از ۲۱ هزار شعبه بانک، اداره، دفتر بیمه، بیمارستان، کتابخانه و بیمارستان و مرکز درمانی خبر داد و اعلام کرد مرحله دوم طرح عفاف و حجاب در ادارات آغاز شده است.

صادق‌منش گفت: در مرحله اول بر وضعیت عفاف و حجاب در ۹ هزار و ۴۰۰ شعبه بانک، پنج هزار دفتر بیمه، دو هزار و ۴۵۰ دستگاه دولتی، ۶۰۰ مرکز درمانی، چهار هزار مرکز خدمات الکترونیکی، کتابخانه و مرکز فرهنگی نظارت شد.

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، افزود که قرارگاه ۲۱ تیر با هدف بهبود عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی هفتم اردیبهشت ماه تشکیل شد و مرحله اول عملیات آن هفتم تیر ماه سال جاری به پایان رسید.

صادق منش همچنین گفت که براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۲ دستگاه برای بهبود حجاب و عفاف در همه عرصه‌ها وظایف مشخصی دارند و همه ارکان دولت و دستگاه‌ها و اصناف نیز تکلیف قانونی و شرعی برای بهبود عفاف و حجاب در مجموعه‌های خودشان را دارند.

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر «ابلاغ شاخص‌های عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی» را یکی از اقدامات مهم مدیریت جدید ستاد است.

صادق منش گفت که در مرحله دوم طرح حجاب، عفاف در ادارات دولتی، گزارش‌های ارزیابی دستگاه‌ها در همه استان‌ها به اضافه «گزارش‌های مردمی» تجزیه و تحلیل خواهد شد و به صورت استانی برای هر دستگاهی کارنامه صادر می‌شود.

در خصوص تقسیم بندی ادارات از نظر رعایت «حجاب و عفاف» به سه منطقه سبز، زرد و قرمز خبر داد و افزود: دستگاه‌های سبز که الگوی مدیریتی است و به بقیه دستگاه‌ها معرفی خواهند شد؛ منطقه زرد مخصوص دستگاه‌هایی است که اقداماتشان به نقطه مطلوب نرسیده است.

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت دستگاه‌های منطقه قرمز که اراده‌ای برای بهبود حجاب نشان نداده‌اند با اتمام ضرب الاجل تعیین شده اگر اقدامی صورت ندادند از طریق نهادهای نظارتی و در صورت لزوم قوه قضائیه، ترک فعل‌شان تحت تعقیب قرار خواهند گرفت./

https://www.asianews.ir/u/7z4
اخبار مرتبط
سپیده رشنو، زنی که در اتوبوس از حجاب انتقاد کرد، به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام و تشویق به فساد و فحشا تفهیم اتهام شد.
رییس پلیس راهور فراجا گفت: بحث عفاف و حجاب یک مسئله بسیار جدی است و اطلاعات متخلفانی که به تذکر زبانی پلیس برای رعایت حجاب توجه نکنند، در یک سامانه ثبت خواهد شد.
علی ملک‌حسینی، دادستان از پلمب شدن ۲۹ آرایشگاه زنانه خبر داد
یزد - به مناسبت بزرگداشت هفته عفاف و حجاب تعدادی از اسناد کشف حجاب در محل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد به صورت پرده خوانی ارائه شد
ابراهیم رئیسی گفت: ترویج فساد در جامعه اسلامی و انقلابی اقدامی سازمان‌یافته است و به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور داد تا مصوبه «عفاف و حجاب سال ۸۴» را اجرا کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید