صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۰
کد خبر: 11593
گزارشگر: 213
۱۴۲۸
۱
۰
۳
بنا بر اظهارات رئیس بنیاد مسکن

جزئیات پرداخت وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیونی

جزئیات پرداخت وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیونی
از ابتدای مرداد ماه رئیس بنیاد مسکن اعلام کرد متقاضیان دریافت وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومانی می‌توانند از هشتم مرداد ماه به دفاتر بنیاد مسکن مراجعه کنند.

به گزارش آسیانیوز، پرداخت مابه‌التفاوت نرخ تسهیلات وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی روز گذشته به بانک‌ها ابلاغ شده است. اما هنوز زمان دقیق پرداخت این وام مشخص نیست.

 ابتدای مرداد ماه بود که رئیس بنیاد مسکن اعلام کرد متقاضیان دریافت وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومانی می‌توانند از هشتم مرداد ماه به دفاتر بنیاد مسکن مراجعه کنند.

حالا بعد از گذشته حدود ۲۰ روز از آغاز ثبت‌نام، پرداخت مابه‌التفاوت نرخ تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شده است. اما به نظر می‌رسد تنها مشکل پرداخت این وام، پرداخت مابه‌التفاوت نرخ تسهیلات نبوده بلکه برای پرداخت این وام یک مشکل جدی و مهم وجود دارد؛ اینکه اعتبار پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی وجود ندارد.


yektanet.com
این خبر را مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است. او در توضیح این مطلب گفت: دولت باید یارانه مسکن را از طریق صندوق یارانه مسکن پرداخت می‌کرد، اما این صندوق خالی بود.

اما گویا برای امسال تلاش شده که اعتبار صندوق شارژ شود. برای مثال به گفته کاظمی سازمان برنامه و بودجه ۸۰۰ میلیارد در گذشته به صندوق ملی مسکن واریز کرده، به بانک مسکن هم اعلام شده که مبلغی را واریز کند. در شهریور ماه امسال هم ۴ همت واریز خواهد شد. وزارت راه نیز باید دارایی‌های خود را به فروش برساند و به صندوق واریز کند.

 با این حساب به نظر نمی‌رسد که وام مسکن روستایی زودتر از شهریور یا حتی مهر ماه امسال پرداخت نمی‌شود چون تا آن زمان هنوز اعتبار لازم برای پرداخت این وام تامین نشده است.

شرایط و مشکلات پرداخت وام مسکن روستایی
از آبان ماه سال گذشته مساله پرداخت وام مسکن روستایی مطرح شد. تا پیش از آن وام مسکن روستایی تنها ۱۰۰ میلیون تومان بود اما قرار شد مبلغ آن به ۲۰۰ میلیون تومان برسد. سود این وام ۵ درصد با دوره تنفس دو ساله و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله بود.

اما حالا با گذشت یک سال این وام هنوز تعیین تکلیف نشده و نه تنها پرداخت آن آغاز نشده، بلکه زمان پرداخت وام هم مشخص نیست.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند که با وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن، نمی‌توان در روستا هم خانه ساخت و یا خانه‌ای خرید.

به نقل از تجارت نیوز، متوسط هزینه تمام شده هر متر واحد مسکونی حدود ۷ تا ۱۰ میلیون تومان است. هزینه ساخت یک واحد ۷۰ تا ۸۰ متری بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود و وام مسکن روستایی تنها بخش کوچکی از هزینه ساخت واحد مسکونی را پوشش می‌دهد. ضمن اینکه در حاشیه بسیاری از شهرها و حتی تهران می‌توان با ۷۰۰ میلیون تومان خانه خرید و بعید است کسی بین یک واحد مسکونی در روستا یا حاشیه شهر، پول خود را صرف خرید خانه در روستا کند./

https://www.asianews.ir/u/7z5
اخبار مرتبط
با افزایش نرخ اجاره بها در ایران، اجبار به زندگی در پانسیون‌ها برای برخی اقشار افزایش پیدا کرده است؛ کولرگازی و صندلی‌های فلزی داخل حیا‌ط‌ها جزو آپشن‌هایشان به شمار می‌آید؛ برای ۸۰ نفر فقط یک لباسشویی وجود دارد و بعضی‌ اوقات صف طولانی برای شست‌وشوی لباس ایجاد می‌شود!
یک سازنده پروژه نهضت ملی مسکن در استان تهران از انصراف برخی پیمانکاران طرح جهش تولید مسکن از پروژه‌ها و توقف احتمالی این طرح خبر داد.
مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ این در حالی است که متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه اوراق مسکن باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
محمد علی مهرار
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
0
0
0

های استانی ، که لااقل درخواست های ملت رو بگیره و چنانچه واقعا مستحق وام متمم بودند ، بتونن وام رو بگیرند . این مصوبه یه بی عدالتی دیگه هم داره . اون بدبختی که با پیگیری و تلاش تونسته زودتر وام رو بگیره و کار رو زودتر شروع کنه الان دو دستی باید بزنه تو سرش که چرا در اجرای مصوبه قبلی تعجیل کرده و اونی که با بیخیالی و یا به جهت نقص پرونده دیرتر اقدام کرده الان مشمول میشه . باز بر میگردیم به همون موضوع که تو این مملکت نباید کار رو درست و به موقع انجام داد . البته شاید برخی عزیزان متوجه نباشند اما بیشتر متقاضیان متوجه شدند که ملاک تعیین تاریخ برای متمم، آمار متقاضیان بوده و تاریخی رو تعیین کردید که ضریب وام گیرندگان کمتر باشه پس خواهشا و شفاف به ملت بگید ملاک تعیین ۲۵ آبان کمبود اعتبار بوده نه عدم درک مسئولین از واقعیات موضوع


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید