صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۷
کد خبر: 11594
گزارشگر: 2
۷۰۷
۰
۰
۶
نمای بیرونی یک ساختمان

انواع نمای مدرن شیشه ای

انواع نمای مدرن شیشه ای
نمای بیرونی یک ساختمان تاثیر زیادی در زیبایی ساختمان دارد. قبلاً این تاثیر نادیده گرفته می شد اما در سال های اخیر توجه طراحان ومعماران به این بخش از ساختمان باعث شده تا از سایر متریال برای ایجاد طرح های زیبا و جذاب استفاده شود. یکی از این متریال شیشه است. استفاده از شیشه در طراحی نمای خارجی ساختمان ها جذابیت خارق العاده را ایجاد می کند. در این مقاله سعی داریم انواع نمای مدرن شیشه ای را مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان ما را همراهی کنید.

استفاده از انواع نمای مدرن شیشه ای در طراحی نمای خارجی ساختمان ها جذابیت خارق العاده را ایجاد می کند.
از اوایل قرن بیستم تحول گسترده‌ای در صنعت معماری ایجاد شد و این صنعت وارد دوره معماری مدرن شد. در این دوره استفاده از انواع نمای مدرن شیشه ای برای طراحی نمای خارجی ساختمان با محبوبیت خاصی روبرو شد. امروز هم استفاده از شیشه برای طراحی نمای خارجی ساختمان بسیار متداول شده است. از این نمای شیشه ای برای انواع ساختمان ها از جمله ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و ... می توان استفاده کرد که منظره فوق العاده جذابی را ایجاد می کند.

 

انواع نمای مدرن شیشه ای موجود

 

در حال حاضر انواع نمای مدرن شیشه ای توسط طراحان و معماران این حوزه طراحی و اجرا می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. تیم های طراحی و اجرا، برای انتخاب طرح متناسب با ساختمان های مختلف معیارهای زیر را مورد بررسی قرار می دهند:

. بررسی آب و هوای منطقه
ویژگی های ساختمان
نوع سازه (فلزی، بتنی)
جهت وزش باد

هر گونه سهل انگاری در انتخاب طرح مناسب انواع نمای مدرن شیشه ای و اجرای پروژه می تواند خسارت مالی و جانی جبران ناپذیری را ایجاد کند. نکته حائز اهمیت این است که برای انتخاب طرح مناسب و اجرای آن، به سراغ تیم های حرفه ای و مجرب در این حوزه بروید. با این کار علاوه بر اطمینان از نحوه صحیح اجرای پروژه احتمال بروز خسارت های احتمالی به حداقل می رسد. اما در کنار این عوامل آشنایی شما با انواع نمای مدرن شیشه ای می تواند به شما کمک کند تا انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

نمای شیشه ای اسپایدر

انواع نمای مدرن شیشه ای توسط طراحان و معماران این حوزه طراحی و اجرا می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

 

نمای شیشه ای اسپایدر

 

نمای شیشه ای اسپایدر یا به اصطلاح نمای عنکبوتی از انواع نمای مدرن شیشه ای که برای ساختمان های تجاری، اداری و ویلاها انتخاب بسیار مناسبی است. در طراحی و اجرای این نما از شیشه های سکوریت دولایه استفاده می شود. این شیشه ها نشکن هستند و در برابر ضربه و شرایط جوی نامساعد مقاومت بسیار بالایی دارند. در طراحی نمای شیشه ای اسپایدر، قطعات چنگک مانند جایگزین فریم ها شدند و توسط این قطعات را در کنار هم قرار می گیرند که برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آرمن طرح و نما مراجعه کنید. بنابراین میزان فریم و فلزات بکار رفته به میزان زیادی کاهش می یابد. از مزایای اجرای این نوع از نمای شیشه ای می توان به این موارد اشاره کرد:

حداکثر میزان بهره برداری از نور طبیعی خورشید
مقاومت بالا
شفافیت و زیبایی فوق العاده
دوام و ماندگاری بالا
ضد زنگ بودن
نگهداری آسان

 

نمای کرتین وال

 

نمای کرتین وال یکی دیگر از انواع نمای شیشه ای مدرن است که کاربرد بسیار زیادی دارد. این نمای شیشه‌ای به گونه‌ای طراحی و اجرا می شود که بار حاصل از وزن نما و حتی فشار ناشی از ضربه، زمین لرزه و ... به سازه اصلی ساختمان منتقل می شود. بنابراین این نما مقاومت بسیار بالایی را در برابر ضربه و شرایط جوی نامناسب دارد. نمای شیشه ای کرتین وال به شیوه‌های متفاوتی طراحی و اجرا می شود که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال مقاومت بسیار بالایی را در برابر ضربه و شرایط جوی نامناسب دارد.

 

نمای کرتین وال فریم فریم لس

 

در اجرای این نوع از انواع نمای مدرن شیشه ای، شیشه های مربوط به نما با فاصله بسیار کمی در کنار هم قرار می گیرند. به عبارت دیگر در نمای شیشه ای فریم لس همان طور که از نام گذاری مشخص است استفاده از فریم ها به حداقل رسیده است و برای آب بندی کردن قطعات شیشه از چسب سیلیکون استفاده شده است. در این نوع از انواع نمای شیشه ای مدرن، نما به صورت یکپارچه دیده می شود و ظاهر بسیار زیبایی را ایجاد می کند که انتخاب آن برای انواع ساختمان ها و ویلاها گزینه بسیار مناسبی است.

 

نمای کرتین وال فریم دار

 

نمای کرتین وال فریم دار یکی دیگر از انواع نمای مدرن شیشه ای است. در اجرای این نما، ابتدا فریم هایی از جنس آلومینیوم طراحی و در محل مورد نظر نصب می شود. این فریم های یک قاب هستند که اتصال شیشه ها به یکدیگر را امکان پذیر می کنند. از لاستیک های مخصوص به منظور آب بندی و هوا بندی اتصالات استفاده می شود.

 

مزایای نمای شیشه ای

 

برای اجرای نمای شیشه ای در اکثر موارد از شیشه های دوجداره استفاده می شود. استفاده از انواع نمای شیشه ای مدرن مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

عایق صوت
عایق حرارت
کاهش مصرف انرژی
استفاده حداکثری از نور طبیعی خورشید
مدیریت مصرف انرژی جهت تامین روشنایی مورد نیاز
کاهش وزن سازه
کاهش هزینه ها
سرعت بالا در اجرای نما
افزایش ایمنی ساختمان
دید حداکثری به فضای خارج ساختمان
ایجاد ظاهری زیبا و فوق العاده
جلوگیری از ورود اشعه ماورا بنفش خورشید

 

معایب نمای شیشه ای

 

استفاده از انواع نمای شیشه ای مدرن دارای معایبی است البته هر کدام از این موارد راه حل ویژه خودشان را دارند که باعث می شود تا حدود زیادی ار این معایب را جبران کند.

افزایش دما هنگام تابش مستقیم نور خورشید

استفاده از انواع نمای شیشه ای مدرن، باعث افزایش مصرف انرژی برای ایجاد سرمایش در محیط در فصل تابستان می شود. برای جبران این مورد می توان از شیشه های رنگی و یا پرده های داینامیک مخصوص استفاده کرد.

ایجاد لکه های ناشی از گرد و غبار یا بارش باران

انواع نمای شیشه ای مدرن به سرعت کثیف می شوند و ایجاد لکه ها باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند می شود. برای رفع این مشکل می توان از سایبان استفاده کرد. همچنین توصیه می شود که در دوره های زمانی ۶ ماهه نما تمیز شود.

 

منبع: https://r-men.com

https://www.asianews.ir/u/7z6
اخبار مرتبط
چسب مناسب برای کاشی و سرامیک پرسلان را می شناسید؟ آیا می دانید می توانید انواع چسب را از مراکز معتبر در تهران خرید کنید؟ چسب پرسلان یکی از محصولات پر فروش و مورد نیاز در صنعت ساختمان است که می توانید از آن استفاده خوبی داشته باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید