صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۸ آذر ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۹
کد خبر: 1161
گزارشگر: 2
۱۵۸۷
۰
۰
۱
اتاق ایران و ایتالیا و کنسولگری ج.ا.ا در میلان برگزار کردند:

نشست تجاری شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی در میلان

نشست تجاری شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی در میلان
اتاق ایران و ایتالیا با همکاری کنسولگری ج.ا.ا در میلان هیئتی مرکب از مدیران شرکت‌های مرتبط با رشته‌های نساجی، چرم، دباغی، لوازم آرایشی، طلا، جواهر، سازندگان عینک و ساختمان را به سرپرستی آقای مهندس پورفلاح، ریاست اتاق و با حضور روسای اتحادیه‌ و برخی ازمدیران شرکت‌های مطرح و معتبر کشوری جهت ملاقات با همتایان خود در تاریخ ۵ آذر ۱۳۹۸ (۲۶ نوامبر سال ۲۰۱۹) به میلان اعزام‌ نمود.

در این نشست مشترک میان تجار ایرانی و ایتالیایی که با حضور "حمید بیات" سفیر ایران در ایتالیا، سرکنسولگری ایران در میلان، ریاست و دبیرکل اتاق ایران - ایتالیا، دبیرکل اتاق ایتالیا - ایران، اعضای هردو اتاق و برخی شرکت‌های ایتالیایی دیگر در روز پنجشنبه ۷ آذرماه (۲۸ نوامبر ۲۰۱۹) راس ساعت ۰۹:۰۰ برگزار گردید، ظرفیت‌های تجاری هردو کشور در شرایط تحریم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
جلسه با خوشامدگویی خانم مهندس شهابی، دبیرکل اتاق ایران – ایتالیا و ارائه توضیحاتی راجع به حضور این هیئت و معرفی سخنرانان آغاز شد و در ادامه آقای مهندس پورفلاح سخنرانی خود را به شرح ذیل ایفاد نمود:
" جناب آقای دکتر بیات، جناب آقای دکتر صولت، مهمانان عزیز، خانم‌ها‌، آقایان
من و هیئت همراه از اینکه یکبار دیگر فرصت حضور در جمع دوستان و تجار ایتالیایی را یافتیم، بسیارخوشحال و مفتخرهستیم.
از همه دوستان و سازمان‌هائیکه برای برگزاری این نشست ما را یاری نمودند بویژه از سفارت ایران در رم، سفارت ایتالیا در تهران، کنسولگری ایران در میلان، کنسولگری ایتالیا در تهران و اتاق ایتالیا-ایران در رم وهمچنین شما تجار عزیز ایتالیایی که در این سمینار حضور یافته‌اید کمال قدرشناسی و تشکر خود را ابراز می‌نمایم.
اتاق ایران و ایتالیا قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین اتاق مشترک با یک کشور اروپایی در ایران می‌باشد که در حال حاضر دارای بیش از ۵۰۰۰ عضو ثبت شده بوده و به کمک خواهرخوانده خود یعنی اتاق ایتالیا در رم طی سال‌های طولانی همکاری و سعی نمود تا سطح مبادلات تجاری بین دو کشور را حفظ و افزایش داده و جهت رفع مسائل و مشکلات فعالین اقتصادی دو کشور، تلاش نماید. رکوردهای بالای بدست آمده بویژه در سالهای تحریم نشان دهنده علاقه فعالان اقتصادی در حفظ و گسترش مبادلات اقتصادی میان ایران و ایتالیاست. تردیدی نیست که تحریم‌ها بر روند فعالیت‌های اقتصادی تاثیر گذاشته و رکوردها را نسبت به سالهای نه چندان دور که ایتالیا شریک اول ما در اروپا بود، کاهش داده است.
ما اطمینان داریم که این محدودیت‌ها در آینده رفع شده و حجم فعالیت‌های صنایع دو کشور و رکوردهای قبلی تجدید خواهد شد. ما اینجا هستیم که تا عادی شدن شرایط، راه‌های حفظ و توسعه مبادلات تجاری خود را زنده نگه داریم وبه شما اطمینان می‌دهیم که اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا با استفاده از همراهی و همکاری اتاق ایتالیا-ایران و پشتیبانی اتاق ایران، اهم سعی خود را به کار می‌برد که مشکلات فعالین اقتصادی دو کشور را به حداقل رسانده تا از این مرحله عبور نمائیم.
از فرصت استفاده نموده از شما عزیزان دعوت مینمایم که شانس میزبانی اتاق را در ابتدای سال ۲۰۲۰ به ما و تجار ایرانی و هیئت رئیسه اتاق ایران و ایتالیا در تهران بدهید.
با آرزوی داشتن سمینارهای مفید و رضایتبخش برای طرف‌های ایتالیایی و ایرانی"
سپس آقای دکتر بیات، سفیر ایران در رم، سخنرانی خود را آغاز و ضمن اشاره به گذشته تاریخی، روابط محکم بین ایران و ایتالیا، و حمایت مقامات تجاری دو کشور، برلزوم افزایش فعالیت بخش خصوصی این کشورها و آمادگی کامل سفارت ایران در رم برای مساعدت و پشتیبانی همه‌جانبه از تجار ایرانی و ایتالیایی تأکید نمود.
آقای دکتر بیات تصریح کرد، پس از معاهده برجام و امضای آن که با استقبال زیادی از شرکت‌های ایتالیایی مواجه شد، حجم مبادلات بین ایران و ایتالیا به رقم قابل توجهی رسید بطوریکه در سال‌های ۲۰۱۷،۲۰۱۸ ایتالیا اولین شریک ایران بود اما پس از خروج یکجانبه امریکا از برجام و تحمیل فشار‌ها متاسفانه حجم مبادلات بین ایران و ایتالیا حدود ۸۱ درصد کاهش یافت، با این‌حال تعاملات تجاری کاملاً متوقف نشده و کماکان شاهد تداوم علاقمندی بخشی ازجامعه تجاری ایتالیا برای همکاری با همتایان ایرانی به‌دلیل مزیت‌های بازار ایران هستیم.
سفیر کشورمان در پایان ضمن تاکید بر لزوم تنوع بخشی به تجارت کالاها و خدمات قابل مبادله میان دو کشور، گفت اتحادیه اروپا نیز تلاش نموده است تا راههای تبادل را ازطریق اینستکس ایجاد نماید که اگرچه تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده است اما امیدوار هستیم به زودی اجرایی شود، و علاوه بر این کشورها نیز مستقلاً باید مترصد ایجاد راه حل‌های دیگری باشند که در همین راستا سفارت ایران در رم نیز اقداماتی را بعمل آورده است. وی همچنین در جهت رفع موانع و ارتقاء سطح مناسبات تجاری دو کشور در شرایط کنونی به اهمیت نقش بازرگانان بخش‌های خصوصی ایران و ایتالیا در اتخاذ راهکار‌های ابتکاری ومطمئن اشاره نمود.
در ادامه داریوش صولت" سرکنسول ایران در میلان که در این سمینار حضور داشت برگزاری این نشست را فرصت مغتنمی برای بازرگانان دو کشور توصیف و نسبت به اینکه مذاکرات دوجانبه تجاری شرکت‌ ها قرین موفقیت و دربردارنده توافقات و منافع متقابل برایشان باشد ابراز امیدواری نمود.
در ادامه دبیرکل اتاق ایتالیا -ایران در رم، اذعان کرد با توجه به گذشته غنی تاریخی و سابقه درخشان تجاری میان ایران و ایتالیا، لازم است این دوکشور درصدد حفظ و توسعه روابط تجاری و بازرگانی فیمابین باشند.
پس از خاتمه سخنرانی‌ها، معرفی شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی توسط دبیرکل اتاق ایران- ایتالیا در دستورکار قرار گرفت و به دنبال آن مذاکرات B to B هماهنگ شده توسط اتاق ایران-ایتالیا و اتاق ایتالیا -ایران آغاز گردید و ۲۵ شرکت ایرانی به بحث و مذاکره تجاری با طرفهای ایتالیایی خود پرداختند.
با انجام مذاکرات و پذیرایی از حاضرین، در ساعت ۱۴:۰۰ گفتگوها پایان یافته و ادامه روند مذاکرات تجاری به روزهای آتی موکول گردید.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/17F
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید