صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۰:۴۱
کد خبر: 11622
گزارشگر: 213
۷۸۳
۰
۰
۲
خط و نشان اسرائیل برای توافق هسته ای

رییس موساد: حتی با احیای برجام علیه جمهوری اسلامی اقدام می کنیم/سستی جو بایدن در امضای پایانی مذاکره!

رییس موساد: حتی با احیای برجام علیه جمهوری اسلامی اقدام می کنیم/سستی جو بایدن در امضای پایانی مذاکره!
در حالی که گفته شده انتقادات شدید اسرائیل سبب سست شدن امضای برجام از سوی آمریکا شده است، رییس موساد نیز مدعی شد به دلیل عجله آمریکا برای رسیدن به یک توافق «وحشتناک» با ایران، اسرائیل برای حفاظت از منافع امنیتی علیه جمهوری اسلامی اقدام خواهد کرد.

به گزارش آسیانیوز، رییس موساد ضمن انتقاد از آمریکا به دلیل عجله برای رسیدن به یک توافق «وحشتناک» با ایران، مدعی شد این توافق جدید مانع از اقدام سازمان او علیه جمهوری اسلامی برای حفاظت از منافع امنیتی اسرائیل نخواهد شد. او افزود: «اسرائیل توافقی را امضا نکرده و مجاز است به هر طریق ممکن از خود دفاع کند»

این در حالی است که اسرائیل امروز از پذیرفته شدن خواسته‌هایش درباره توافق اتمی از سوی واشینگتن نیز خبر داد.

نخست وزیر اسرائیل تأثیر سفر مشاور امنیت ملی این کشور به واشینگتن بر مواضع آمریکا را «مثبت» خواند و از پذیرش بخش زیادی از خواسته‌های تل‌آویو درباره توافق اتمی با ایران از سوی ایالات متحده آمریکا خبر داد.

یائیر لاپید مدعی شد که آمریکا بخش گسترده‌ای از موارد مد نظر اسرائیل را در پیش‌نویس توافق اتمی با ایران لحاظ کرده است.

او اضافه کرد: «این یک تغییر خوشایند است. گفت‌وگو با آن‌ها خوب است و ما به آن ادامه خواهیم داد.»

لاپید اما کماکان توافق احتمالی با ایران را «یک معامله بد» خواند.

او یک روز پیش از این سخنان گفته بود توافق هسته‌ای با ایران سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه به حساب این کشور می‌ریزد.

وب‌سایت اکسیوس نیز به نقل از سه مقام اسرائیلی خبر داد نگرانی‌های مقام‌های این کشور درباره امتیازات احتمالی داده شده از سوی آمریکا به ایران در مذاکرات احیای برجام، پس از دیدار مشاور امنیت ملی اسرائیل با مقام‌های آمریکا کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، مقام‌های آمریکا اعلام کرده‌اند برای بستن پرونده سایت‌های مشکوک ایران، به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فشار نخواهند آورد و موضع خود را درباره ممنوعیت تجارت با شرکت‌های طرف معامله با سپاه پاسداران تغییر نخواهند داد.

در همین حال رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه با شبکه فرانس ۲۴ تأکید کرد تهران هنوز توضیح روشنی درباره سایت‌های مشکوک خود نداده است.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین روز پنج‌شنبه سوم شهریور با انتشار تصویری در توئیتر، از جلسه خود با رئیس سازمان اطلاعات خارجی (موساد) درباره مسائل امنیتی و توافق احتمالی با ایران خبر داد.

او نوشت: «ما از هر طریقی برای جلوگیری از تبدیل ایران به یک کشور اتمی تلاش خواهیم کرد.»

در همین حال بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل، بامداد روز پنج‌شنبه برای دیدار و مذاکره با مقام‌های آمریکایی به واشینگتن سفر کرد.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین و رهبر اپوزیسیون پارلمانی اسرائیل نیز از توافق احتمالی با ایران انتقاد کرده‌اند.

https://www.asianews.ir/u/7zy
اخبار مرتبط
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، شامگاه سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای مدعی شد که نیروهای ارتش آمریکا به دستور جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، «حملات هوایی دقیقی» را در دیرالزور و تاسیاست نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.
کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل از قول یک مقام اسرائیلی مدعی شد که این کشور آماده است تا لحظه آخر با امضای قرار اتمی بین ایران و قدرت‌های جهانی مقابله کند.
مرور چند رویداد مهم روز؛ جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس، با اشاره به اینکه مردم امروز پول بیشتری برای اینترنت پرداخت کرده اما خدمات با کیفیت پایین‌تری دریافت می‌کنند بر ضرورت افزایش پهنای باند تاکید کرد؛ همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در خصوص احیای برجام گفت: آمریکا که که یک دولت خاطی است، چگونه می‌تواند به یک توافقی که از قبل شکل گرفته برگردد؟
شاید در هیچ برهه زمانی در تاریخ سیاست معاصر دنیا کشورهای مختلف درگیر یک توافق به اصطلاح اتمی در ظاهر و کاملا سیاسی در باطن نبوده است!
در حالی که برخی خبرها در کشور از نزدیک شدن به توافق احیای برجام و مذاکره با آمریکا نشان دارند، مقامات آمریکایی و اسرائیلی روز شنبه گفته‌اند که دولت جو بایدن در روزهای اخیر تلاش کرده که به اسرائیل اطمینان دهد که با احیای توافق هسته‌ای و دادن امتیازات جدید با ایران موافقت نکرده است!
سی‌ان‌ان گزارش داده که در پاسخ ایران به نسخه نهایی توافق اتمی تهیه شده توسط اروپا، خواست حذف سپاه از لیست تروریستی آمریکا وجود ندارد و به گفته یک مقام آمریکایی توافق شاید نزدیک تر باشد!
یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه در تماس تلفنی با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، خواستار پایان دادن به مذاکرات احیای برجام و خروج غرب از این گفت و گوها شده است.
دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در پیامی اعلام کرد بازگشت سفیران دو کشور در ادامه روند عادی و مثبت شدن روابط دو کشور در یک سال گذشته است.
اروپا اصرار دارد که برجام زودتر به نتیجه برسد و جمع‌بندی شود. آن‌ها قبل از شروع فصل سرد سال می‌خواهند ببیند که می‌توانند در حوزه انرژی روی ایران حساب کنند یا خیر؟
تد کروز، سناتور جمهوری خواه گفت: با کنترل جمهوری‌خواهان بر کنگره، فشار برای استیضاح بایدن بیشتر شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید