صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۱:۴۴
کد خبر: 11623
گزارشگر: 213
۷۵۳
۰
۰
۱
رویترز ار حمله ارتش ایالات متحده به فاطمیون خبر داد

علت حمله آمریکا به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سه روز متوالی

علت حمله آمریکا به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سه روز متوالی
ارتش ایالات متحده مدعی شده است که هلی‌کوپترها در حالی مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در شهر میادین استان دیرالزور را برای سومین بار در سه روز هدف قرار دادند.

 به گزارش آسیانیوز، ارتش ایالات متحده در پاسخ به حملات راکتی به پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکایی در سوریه، برای سومین روز متوالی مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در دیرالزور سوریه را بمباران کرد.

ارتش آمریکا مدعی است هلی‌کوپترها در حالی مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در شهر میادین استان دیرالزور را هدف قرار دادند که آن‌ها دوباره در حال آماده شدن برای پرتاب موشک به پایگاه نیروهای مورد حمایت آمریکا بودند.

این بیانیه به نقل از رویترز می‌گوید که در حملات روز پنج‌شنبه سوم شهریور، دست‌کم چهار شبه‌نظامی کشته شدند.

در این میان، دیدبان حقوق بشر سوریه، مستقر در بریتانیا، نیز گزارش داده که حملات هوایی آمریکا به مواضع نیروهای شبه‌نظامی فاطمیون صورت گرفته است.

به گزارش این نهاد، حمله یاد شده دستکم شش کشته برجای گذاشته است. برخی گزارش‌های دیگر حاکی از کشته شدن ۱۰ شبه‌نظامی است.

حمله به پایگاه فاطمیون در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ضمن «محکوم کردن» حمله آمریکا به مواضعی در خاک سوریه، هرگونه وابستگی شبه‌نظامیان این کشور به سپاه پاسداران را تکذیب کرد.

پایگاه نیروهای ائتلاف آمریکا شامگاه چهارشنبه نیز دوباره از طرف شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه هدف راکت قرار گرفته بود و یک سرباز آمریکایی زخمی شده بود.

همزمان پنتاگون روز پنج‌شنبه اعلام کرد که حملات انجام شده پیامی به ایران و شبه‌نظامیان مورد حمایت این کشور در سوریه است.

مایکل کوریلا رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا می‌گوید: «هیچ گروهی برای حمله به نیروهای آمریکایی مصونیت نخواهد داشت. ما از همه تدابیر برای حفاظت از شهروندان آمریکایی استفاده خواهیم کرد».

این بیانیه مدعی شده مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران با هلی‌کوپترهای آپاچی و حملات توپخانه‌ای هدف قرار گرفته و به غیر از کشته شدن شبه‌نظامیان، ادوات جنگی آن‌ها نیز منهدم شده است.

یک مقام آمریکایی نیز به رویترز گفته است شبه‌نظامیان قبل از اینکه بتوانند در روز پنج‌شنبه موشک‌اندازها را برای شلیک آماده کنند، مورد هدف قرار گرفتند.

دور جدید حملات آمریکا به مواضع نیروهای شبه‌نظامی ایران در سوریه بعد از حمله موشکی ۱۵ اوت، ۱۰ روز پیش، این نیروها علیه پایگاه نظامی التنف، میزبان نیروهای آمریکایی و متحدانش در سوریه، انجام می‌شود.

کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور دفاعی، روز گذشته گفت که ما حملات شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران به نیروهای خود را در هیچ کجای جهان و از جمله در سوریه تحمل نمی‌کنیم و برای محافظت از نیروهایمان در برابر چنین حملاتی تردید نخواهیم کرد.

این در حالی است که ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، شامگاه سه‌شنبه، یکم شهریور، مدعی شد تاسیسات شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه هدف حملات هوایی ارتش آمریکا قرار گرفته است.

رویترز نوشته است این نهاد در اطلاعیه‌ای گفت که نیروهای ارتش آمریکا به دستور جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، «حملات هوایی دقیقی» را در دیرالزور انجام دادند./

https://www.asianews.ir/u/7zz
اخبار مرتبط
در حالی که گفته شده انتقادات شدید اسرائیل سبب سست شدن امضای برجام از سوی آمریکا شده است، رییس موساد نیز مدعی شد به دلیل عجله آمریکا برای رسیدن به یک توافق «وحشتناک» با ایران، اسرائیل برای حفاظت از منافع امنیتی علیه جمهوری اسلامی اقدام خواهد کرد.
شینزو آبه در یک یادداشت نوشته بود: من 354200 مایل سفر کرده‌ام، در مجموع از 62 کشور بازدید داشتم و 246 دیدار انفرادی با سران کشورها و دیگر رهبران ملی انجام داده‌ام؛ این تجربیات مرا متقاعد کرد که در جهان نسبت به مسیری که ژاپن پس از جنگ طی کرده است، اعتماد زیادی وجود دارد.
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، شامگاه سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای مدعی شد که نیروهای ارتش آمریکا به دستور جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، «حملات هوایی دقیقی» را در دیرالزور و تاسیاست نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، شامگاه دوشنبه ۳۱ مرداد در نشست خبری خود گفته جمهوری اسلامی مبنی «تعلل» واشینگتن در پاسخ‌دهی را رد کرد و گفت با اینکه ایران برخی خواسته‌های غیرسازنده‌اش را کنار گذاشته، اما هنوز موانع دیگری وجود دارد!
کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل از قول یک مقام اسرائیلی مدعی شد که این کشور آماده است تا لحظه آخر با امضای قرار اتمی بین ایران و قدرت‌های جهانی مقابله کند.
مرور چند رویداد مهم روز؛ جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس، با اشاره به اینکه مردم امروز پول بیشتری برای اینترنت پرداخت کرده اما خدمات با کیفیت پایین‌تری دریافت می‌کنند بر ضرورت افزایش پهنای باند تاکید کرد؛ همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در خصوص احیای برجام گفت: آمریکا که که یک دولت خاطی است، چگونه می‌تواند به یک توافقی که از قبل شکل گرفته برگردد؟
شاید در هیچ برهه زمانی در تاریخ سیاست معاصر دنیا کشورهای مختلف درگیر یک توافق به اصطلاح اتمی در ظاهر و کاملا سیاسی در باطن نبوده است!
در حالی که برخی خبرها در کشور از نزدیک شدن به توافق احیای برجام و مذاکره با آمریکا نشان دارند، مقامات آمریکایی و اسرائیلی روز شنبه گفته‌اند که دولت جو بایدن در روزهای اخیر تلاش کرده که به اسرائیل اطمینان دهد که با احیای توافق هسته‌ای و دادن امتیازات جدید با ایران موافقت نکرده است!
سی‌ان‌ان گزارش داده که در پاسخ ایران به نسخه نهایی توافق اتمی تهیه شده توسط اروپا، خواست حذف سپاه از لیست تروریستی آمریکا وجود ندارد و به گفته یک مقام آمریکایی توافق شاید نزدیک تر باشد!
یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه در تماس تلفنی با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، خواستار پایان دادن به مذاکرات احیای برجام و خروج غرب از این گفت و گوها شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید