صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۴
کد خبر: 11626
گزارشگر: 213
۷۱۴
۰
۰
۰
در آستانه یک سال سلطه گروه تروریستی بر افغانستان

پذیرایی چین و پاکستان از طالبان!

پذیرایی چین و پاکستان از طالبان!
پس از سلطه طالبان بر افغانستان، دولت‌های چین و پاکستان به این گروه اجازه دادند که پرچمشان را در سفارت‌های افغانستان در اسلام‌آباد و پکن به اهتزاز درآورد.

به گزارش آسیانیوز، پس از سلطه طالبان بر افغانستان، دولت‌های چین و پاکستان به این گروه اجازه دادند که پرچمشان را در سفارت‌های افغانستان در اسلام‌آباد و پکن به اهتزاز درآورند. روز چهارشنبه ۲ شهریور، تلویزیون ملی که تحت سلطه طالبان فعالیت می‌کند، ویدیوهایی از سفارت‌های افغانستان در چین و پاکستان منتشر کرد و نوشت که پرچم امارت طالبان، در این دو سفارت به اهتزاز در آمده است.

در این ویدیوها دیده می‌شود که به جای پرچم ملی افغانستان، پرچم گروه طالبان به اهتزاز در آمده است.

پاکستان در هفته‌های نخست سلطه طالبان بر افغانستان، سفارت و کنسولگری‌های افغانستان در اسلام‌آباد و پشاور را به طالبان واگذار کرد، اما چین، روسیه، ایران، قطر و ترکمنستان، ماه‌ها بعد دیپلمات‌های طالبان را پذیرفتند.

چین در اردیبهشت ماه، سید محی‌الدین سادات، عضو طالبان، را برای سرپرستی سفارت افغانستان در پکن پذیرفت.

کشورهایی که در این مدت دیپلمات‌های طالبان را پذیرفتند، به این گروه اجازه ندادند پرچمشان را به اهتزاز درآورند، اما پاکستان و چین، به مناسب یک سالگی سلطه طالبان بر افغانستان، به این گروه اجازه دادند که پرچم ملی افغانستان را پایین بیاورند و پرچم خودشان را بالا ببرند.

چین و پاکستان با آنکه از کشورهای همسو و نزدیک به طالبان به شمار می‌روند، اما تاکنون از به رسمیت شناختن حکومت این گروه خودداری کرده‌اند. مقام‌های هر دو کشور بارها گفتند تعیین سیاست‌ها و نحوه عملکرد حکومت طالبان بستگی به سنت و فرهنگ رایج در افغانستان دارد و در این مورد مداخله نمی‌کنند.

سردار احمد خان شکیب، سفیر طالبان در پاکستان، روز سه‌شنبه، میزبان ده‌ها تن از دیپلمات‌ها و سیاستمداران پاکستان در سفارت افغانستان در اسلام‌آباد بود. او نشستی را به مناسبت سالگرد استقلال افغانستان ترتیب داده بود و در این نشست، در مورد سیاست‌های طالبان و یک سال تلاش این گروه برای به رسمیت‌ شناخته‌ شدن از طرف جامعه جهانی سخنرانی کرد.

به جز سیاستمداران پاکستانی و متنفذان قوم پشتون، هیچ یک از دیپلمات‌های خارجی ساکن در اسلام‌آباد، در نشست سفیر طالبان در پاکستان حضور نداشتند؛ در حالی‌که در سال‌های گذشته، سالگرد استقلال افغانستان با حضور سفرای خارجی در سفارت‌های افغانستان در سراسر جهان برگزار می‌شد.

در یک سال گذشته، هیئت‌های طالبان به کشورهای مختلف از جمله نروژ، سوئیس، قطر، امارات متحده عربی، چین، ازبکستان، ترکمنستان، روسیه، ایران و چند کشور دیگر سفر کردند و تلاش کردند قناعت دولت‌های جهان را برای به رسمیت شناخته شدن حکومت شان بدست آورند، اما در این مدت، هیچ کشوری حاضر نشد حکومت این گروه را به رسمیت بشناسد.

بسیاری از سران دولت‌های جهان، به‌وضوح خواستار شکل‌گیری دولت فراگیر با حضور نمایندگان همه اقوام، رعایت حقوق زنان، باز شدن مدارس به روی دختران و خودداری طالبان از کشتار نظامیان و کارکنان دولت پیشین افغانستان شدند.

طالبان در پاسخ به این خواست‎ه‌های دولت‌های جهان، بارها ادعا کردند که شرایط به رسمیت شناخته شدن به‌عنوان دولت رسمی افغانستان را فراهم کرده‌اند. ملا محمدحسن آخوند، نخست‌وزیر طالبان، چندین بار از دولت‌های جهان و به‌ویژه دولت‌های اسلامی خواست این گروه را به رسمیت بشناسند.

هرچند، رسانه‌های تحت کنترل طالبان به اهتزاز درآمدن پرچم این گروه در اسلام‌آباد و پکن را به‌عنوان نمادی از حسن نیت پاکستان و چین در قبال امارت طالبان بازتاب دادند، اما دولت‌های چین و پاکستان درباره تغییر دیدگاهشان در مورد به رسمیت شناختن طالبان هیچ‌گونه ابراز نظری نکرده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/803
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ به مناسبت اولین سالگرد تصرف دوباره افغانستان از سوی شبه نظامیان طالبان عملکرد جو بایدن در خارج ساختن نیروهای آمریکایی را "شرم‌آورترین، ناشایست‌ترین و خفت‌بارترین رویداد در تاریخ آمریکا" خواند و در این باره توضیحاتی داد.
در اثر انفجاری در شامگاه یکشنبه در جنوب شرق افغانستان، سه فرمانده ارشد طالبان پاکستانی کشته شدند.
تصویر ویلایی که رهبر القاعده در بالکن آن هدف حمله آمریکا قرار گرفت و کشته شد، منتشر شده است.
جو بایدن بعد از خروج از افغانستان و تقدیم اداره این کشور به گروه تروریستی طالبان؛ بامداد سه‌شنبه دوم اوت در تشریح عملیات ضدتروریسم آمریکا علیه القاعده در افغانستان تایید کرد ایمن الظواهری، رهبر این گروه در کابل به دستور او کشته شده است.
فرماندار هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان گفت: امروز و از ساعاتی قبل بین نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و گروه طالبان در مرز شهرستان هیرمند درگیری ایجاد شده است.
در درگیری مرزی روز گذشته در مرز افغانستان، گروهبان یکم محمد صیادی از مرزبانان منطقه سیستان احتمالا به دست اشرار و نیروهای طالبان به قتل رسیده است.
خودرو حامل کارکنان فرودگاه مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مزارشریف، بعدازظهر یکشنبه، ۲۲ خرداد، در ناحیه دهم این شهر، هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت که طی آن، چهار کارمند فرودگاه کشته و چهار نفر هم زخمی شدند.
سهراب عضو جبهه ملی مقاومت پنجشیر، برای آسیب نرسیدن به خانواده‌اش تسلیم شد، اما طالبان او و خواهرش را به طرز فجیعی تیرباران کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید