صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۲
کد خبر: 11654
گزارشگر: 213
۶۰۸
۰
۰
۲
گران شدن ارز از ۳۰ هزار تومان

شکست تدریجی برجام؟/پرواز دلار به مرزهای نامعلوم

شکست تدریجی برجام؟/پرواز دلار به مرزهای نامعلوم
در حالی که گزارش‌ها حاکی از اختلافات ایران و آمریکا پیرامون برخی موضوعات، از جمله پرونده پادمانی و درخواست غرامت ایران از آمریکا در صورت خروج دوباره این کشور از برجام، کماکان باقی است، نرخ دلار دوباره روند صعودی را در پیش گرفت.
به گزارش آسیانیوز، در پی تعلل در احیای برجام نرخ دلار دوباره روند صعودی گرفته و روز شنبه ۵ شهریور ماه دوباره به مدار ۳۰ هزار تومان بازگشت.

ایران هفته پیش پاسخ خود به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را ارسال کرد و سه روز پیش نیز آمریکا نظرات خود در رابطه با پیشنهادات اضافه شده ایران به متن اروپا را رسما ارسال کرد.

گزارش‌ها حاکی است که اختلافات ایران و آمریکا پیرامون برخی موضوعات، از جمله پرونده پادمانی و درخواست غرامت ایران از آمریکا در صورت خروج دوباره این کشور از برجام، کماکان باقی است.

براساس گزارش سایت های تخصصی ارز، نرخ دلار تحت تاثیر افزایش امیدها به احیای برجام از ۳۲ هزار تومان در اوایل ماه گذشته به ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان در هفته گذشته رسید، اما از یکشنبه گذشته دوباره روند صعودی گرفت و روز شنبه ۵ شهریور به ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

قیمت انواع سکه نیز روز شنبه نسبت به پنج‌شنبه هفته گذشته بین نیم تا ۲ درصد رشد داشت.

طی یک هفته گذشته قیمت سکه حدود ۹ درصد رشد داشته است./
https://www.asianews.ir/u/80t
اخبار مرتبط
خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی خاندوزی تعطیلی واحدهای تولیدی به‌دلیل بدهی بانکی را مغایر قوانین دانست و تأکید کرد: تعطیلی واحدهای تولیدی و شرکت‌ها به‌دلیل بدهی بانکی تخلف است و باید طبق مقررات با این تخلف برخورد شود.
دلار توافقی نیز همچنان در کانال ۲۸ هزار تومان نوسان دارد اما روند آن در مقایسه با روز گذشته افزایشی است؛ در حالی که دلار هرات هم در کانال ۲۹ هزار تومانی نوسان دارد.
همزمان با بی نتیجه ماندن مداکرات برجام، قیمت‌ دلار امروز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱، در بازار آزاد افزایشی شد.
کارشناس بازارهای مالی گفت:پیش‌بینی می‌شود قیمت دلار همچنان با نوسان و افزایش همراه شود و بین کانال ۳۰ هزار تومان تا ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان متغیر باشد.
بنجامین فرانکلین معروف در سال در سال 1776 گفت: «ما باید همه با هم آویزان شویم، یا مطمئناً همه ما جداگانه آویزان خواهیم شد»؛ این در حالی است که با پیامدهای جنگ اوکراین که انسجام اروپا را تهدید می کند، هشدار فرانکلین اهمیت جدید و شدیدی پیدا کرده است.
این اشتباه است که فرض کنیم بی ثباتی سیاسی فعلی ایتالیا لزوماً باعث ایجاد یک بحران بزرگ در اروپا خواهد شد، اما خطرات همچنان حاد هستند و برخی از تحولات کلیدی هنوز می توانند باعث تحقق چنین بحرانی شوند و بقای منطقه یورو را به خطر بیندازند.
در یک ماه گذشته قیمت دلار در دو کانال مختلف در رفت و برگشت بود؛ این در حالی است که برخی کارشناسان می‌گویند بازار در نیمه دوم سال و اواخر تابستان روند افزایشی در پیش دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید