صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۰
کد خبر: 11657
گزارشگر: 213
۳۹۸
۰
۰
۲
ایجاد سامانهٔ رفع سوء‌اثر در بانک مرکزی

جزئیات برگشت نخوردن چک ها+ویدیو

جزئیات برگشت نخوردن چک ها+ویدیو
چک ها از این پس با ایجاد ایجاد سامانهٔ رفع سوء‌اثر در بانک مرکزی و در شرایطی جدید، دیگر برگشت نمی خورند.

به گزارش آسیانیوز، دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: با ایجاد سامانهٔ رفع سوء‌اثر در بانک مرکزی، از این پس مسدودی حساب به‌عنوان تضمین پرداخت چک‌های بی‌محل عمل می کند. 

جزییات این خبر در ویدیوی زیر آمده است:

 

https://www.asianews.ir/u/80x
اخبار مرتبط
بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای شعب شبکه بانکی را مکلف به صدور «اعلامیه عدم ثبت برگه چک در سامانه صیاد» کرد.
بانک مرکزی به پرسش های بسیاری در خصوص قانون جدید صدور چک پاسخ داد؛ این در حالی است که با تمهیدات اخیر بانک مرکزی، مشتریان می‌توانند برای ثبت، تایید و انتقال چک‌های زیر ۱۵ میلیون تومان از سامانه پیامکی به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ استفاده کنند.
دسته چک‌هایی که از امروز(۱۳۹۹.۱۰.۲۰) به مشتریان تحویل داده می‌شود، دارای تاریخ اعتبار هستند؛ به این معنی که اشخاص تا تاریخ معینی مجاز هستند که از دسته‌چک خود استفاده کرده و چک صادر کنند؛ چک های جدید از ابتدای سال 1400 باید در سامانه صیاد ثبت و تایید شود و در گزارش زیر به پرسش‌های احتمالی شما درباره اهم تغییرات قانون و چگونگی ثبت، تایید و انتقال چک در سامانه صیاد پاسخ داده شده است.
همزمان که با بازگشایی بانک ها در سال جدید، اجرای قانون جدید چک و صدور دسته چک های جدید آغاز شده است؛ رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر ابهام در قانون جدید چک، چندی پیش خواستار عدم اجرای آن شد و تاکید کرد زیرساخت‌های لازم برای اجرای قانون جدید چک فراهم نیست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید