صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۴
کد خبر: 11669
گزارشگر: 213
۵۰۹
۰
۰
۲
بزرگترین کوین سقوط کرد

ریزش بیت کوین شدت گرفت/نگرانی بازار

ریزش بیت کوین شدت گرفت/نگرانی بازار
بیت‌کوین، بزرگترین کوین بازار رمزارز، آخرین بار در روز شنبه با افت ۱٫۵ درصدی به ۱۹۹۴۶ دلار رسید. این عدد ۲۹۸ دلار کمتر از مقدار کندل نزولی قبلی آن است.
به گزارش آسیانیوز، بیت‌کوین روز شنبه به زیر ۲۰۰۰۰ دلار سقوط کرد و به افت خود ادامه داد. سقوط بیت‌کوین پس از یک روز پر فشار از سمت خرس‌های بازار در روز جمعه اتفاق افتاد. این شرایط با افت بیش از ۳ درصدی وال‌استریت به پایان رسید. با ادامه روند نزولی، بازار رمزارز در وضعیت بحرانی قرار خواهد گرفت.

بیت‌کوین، بزرگترین کوین بازار رمزارز، آخرین بار در روز شنبه با افت ۱٫۵ درصدی به ۱۹۹۴۶ دلار رسید. این عدد ۲۹۸ دلار کمتر از مقدار کندل نزولی قبلی آن است. این شرایط بیت‌کوین را نسبت به بالاترین رقم سال خود یعنی، ۴۸۲۳۴ دلار که در ۲۸ مارس به ثبت رسید، ۵۸٫۷ درصد کاهش داده است.

اتریوم به عنوان دومین ارز مهم بازار رمزارز نیز، با ۲٫۷۶ درصد کاهش به ۱۴۶۷٫۲ دلار رسید و ۴۱٫۶۰ دلار از بسته شدن کندل قبلی خود پایین‌تر آمد.

 ریزش پیش‌روی کریپتوکارنسی
ضعف در دارایی های پر ریسک پس از آن رخ داد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نسبت به انتظارات افراد به پایان سریع کاهش نرخ بهره هشدار داد. اقدامات فدرال رزرو در مورد نرخ بهره باعث می‌شود تا برخی از سرمایه‌گذاران آینده مشکلی را پیش‌روی بازار سهام پیش‌بینی کنند.

تجارت نیوز نوشت ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA است. این تحلیلگر روز شنبه گفت: «بیت‌کوین به زیر ۲۰۰۰۰ رسید زیرا سرمایه‌گذاران انتظار دارند آخر هفته پر از بدبینی جکسون هول باعث کاهش احساسات صعودی درباره بازار شود.»

وی افزود: «بانک‌های مرکزی اروپا و آسیا احتمالاً بسیار بدبین‌تر از پاول رئیس فدرال رزرو خواهند بود. این وضعیت باعث می‌شود، بسیاری از معامله‌گران برای گشایش ضعیف بازار در یکشنبه شب، آماده باشند.»

نشانه‌های منفی در بازار رمزارز و سهام
گفتنی است بیت‌کوین آخرین بار در اواسط جولای زیر ۲۰۰۰۰ دلار بود. به عقیده تحلیلگران، با سقوط بیت‌کوین، نشانه‌های منفی در بازار سهام مشاهده می‌شود.

در حال حاضر، افت بیت‌کوین چندان هم تعجب‌آور نیست. نرخ بهره در چند هفته گذشته افزایش داشته است زیرا بازارها همچنان نگران هستند. این نگرانی به علت تصمیم فدرال رزرو به افزایش نرخ‌ها برای مبارزه با تورم بالا است. دارایی‌های ریسکی مانند سهام و ارزهای دیجیتال در تابستان افزایش داشتند، دقیقاً به این دلیل که وال استریت امیدوار بود، فدرال رزرو با کاهش تورم، افزایش نرخ‌ها را کاهش دهد. گفتنی است وقتی دارایی‌های بدون ریسک مانند اوراق قرضه دولتی نرخ بازدهی بالاتری ارائه می‌دهند، خرید دارایی‌های پرریسک‌تر مانند بیت‌کوین، جذابیت کمتری پیدا می‌کنند.

بیت‌کوین، بر خلاف بازار سهام، نزدیک به منطقه خطر است. این رمزارز دقیقاً کمی بالاتر از پشتیبانی کلیدی خود در حدود ۱۹۰۰۰ دلار قرار دارد. جایی که خریداران قبلاً برای پرتاب قیمت به سطوح بالاتر وارد عمل شدند. حرکت به زیر این قیمت می‌تواند راه را برای ریزش‌های بیشتر همگام با غیبت خریداران در این سطوح باز کند.

John Kolovos ، استراتژیست فنی ارشد در گروه مشاوران ریسک ماکرو نوشت: بیت‌کوین به طور خطرناکی به از سرگیری روند نزولی بلندمدت خود نزدیک می‌شود./
https://www.asianews.ir/u/818
اخبار مرتبط
امروز بازار رمزارز پس از اصلاح بیت‌کوین، اکثر رمزارزهای بازار به سطوح حمایتی پایین‌تر خود بازگشتند و قیمت بیت کوین اصلاح نزولی دوم را از مقاومت ۲۲۰۰۰ دلار آغاز کرد؛ در حالی که اتریوم بیش از ۷ درصد کاهش یافته و زیر سطح ۱هزار و ۶۰۰دلار خود معامله می‌شود.
نرخ تورم آمریکا ماه گذشته میلادی ۸٫۵ درصد یعنی کمتر از پیش بینی ها بوده است؛ در حالی که فشارهای تورمی اندکی کمتر شده است.
بازار رمزارز پس از چند روز سبز، بالاخره وارد یک فاز اصلاحی شدید شد و تحلیلگران گفتند این فاز اصلاحی ناشی از احتیاط سرمایه‌گذاران به دلیل نزدیک شدن به روز چهارشنبه است که داده‌های مهم درباره تورم در آمریکا منتشر می‌شود.
از جمله پروتکل‌هایی که مبتنی بر بلاک چین و وب است و در زمینه‌ داده‌های اطلاعاتی فعالیت می‌نماید، اوشن پروتکل با نماد OCEAN است که در این نوشتار با آن آشنا می‌شویم.
اگر می‌خواهید با نحوه خرید تتر و بیت کوین آشنا شوید، به جای درستی آمده‌اید. برخلاف قیمت بیت‌کوین و یا اتریوم که تغییرات روزانه‌ی قیمت در آن‌ها بسیار بالا است، قیمت تتر یک استیبل کوین به شمار می‌رود که هدف آن حفظ ارزش ثابت در بازار کریپتو است. ما در ادامه به بررسی ایکه چگونه می‌توانیم بیت کوین و تتر بخریم می‌پردازیم.
بیت کوین در مقیاس هفتگی با رشد 12 درصدی مواجه است و یک بار دیگر فعالان بازار را به این فکر انداخته که احتمالا در حال کف سازی در همین حدود قیمت 20 هزار دلار است تا دوباره وارد فاز صعودی شود.
به افرادی که قصد دارند سرمایه خود را در راه خرید و فروش ارز دیجیتال قراردهند پیشنهاد می‌کنیم، صرافی اوکی اکسچنج را با چندین سال سابقه کاری موفق انتخاب کنند.
هولدرهای بیت ‌کوین همزمان با سقوط قیمت این ارز دیجیتال به ۱۷،۵۰۰ دلار، بیش از ۷٫۳ میلیارد دلار ضرر کردند که «بزرگترین ضرر دلاری تحقق‌یافته در تاریخ بیت ‌کوین» است.
از زمان ظهور بیت‌کوین تاکنون 452 بار مرگش را اعلام کرده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید