صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۴
کد خبر: 1169
گزارشگر: 2
۹۶۷
۰
۰
۱
رابرت مک‌ایر، سفیر بریتانیا در ایران:

بهره‌مندی از فرهنگ غنی ایران

بهره‌مندی از فرهنگ غنی ایران
رابرت مک‌ایر، سفیر بریتانیا در ایران در پیامی ویدئویی که در اینستاگرام خود گذاشت، از فرهنگ غنی ایران گفت.

وی در ابتدای سخنانش با اشاره به سازمان «بریتیش کانسیل» و فعالیت‌های آن گفت: «بریتیش کانسیل سازمانی شناخته‌شده و قابل احترام در جهان است. درخصوص اقدامات و برنامه‌های این سازمان بایستی گفت؛ اول اینکه آنها از آموزش زبان حمایت می‌کنند که اقدامی در جهت تعامل و گفتگو بین مردم جهان است. کار دیگر آن حمایت از ارتباط و پیوند دانشگاهی است. یکی از دانشگاههای ایران که من با مدیران آن دیدار داشتم خواستار ارتباط هرچه بیشتر با دنیای بین‌الملل بودند. همچنین این سازمان در راستای ترویج تعاملات فرهنگی و هنری بین کشورها نیز فعالیت دارد که شامل تئاتر، فیلم، هنرهای تجسمی، موسیقی و ادبیات است.»
سفیر بریتانیا در ادامه با اشاره به ممنوعیت فعالیت این سازمان در ایران یادآور شد: «برای مثال بخشی از مسئولیت‌های بریتیش کانسیل ترویج و معرفی فرهنگ ایرانی در بریتانیا و اروپاست که اتفاقا بسیار هم طرفدار دارد. اخیرا دولت ایران هرگونه همکاری با بریتیش کانسیل ممنوع کرده است. معتقدم که فعالیت این سازمان هیچ تهدید و خطری برای ایران نیست. ایران فرهنگی غنی‌ دارد که بایستی بدان افتخار کند و به نظر من دنیا از طریق فعالیت‌های این موسسه می‌تواند بیشتر از این فرهنگ بهره‌مند شود. این در حالی است که سفارت ایران در لندن از این قبیل فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهد که اتفاقی بسیار خوشایند برای ماست. با این همه متاسفانه ایران اجازه نداده است که بریتیش کانسیل دفتر خود را در تهران بازگشایی کند.»
رابرت مک‌ایر در پایان سخنانش عنوان کرد: «فکر می‌کنم این ممنوعیت درباره سازمانی فرهنگی و صلح‌آمیز تصمیم درستی نیست. در شرایطی که شاهد افزایش تنش در سطح جهان هستیم، تعاملات فرهنگی می‌تواند به ایجاد اطمینان و درک متقابل کشورها یاری رساند.»

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/1xa
اخبار مرتبط
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید