صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۶
کد خبر: 11694
گزارشگر: 213
۶۵۶
۰
۰
۳
به منظور گفت و گو درباره توافق احتمالی ایالات متحده با ایران

سفر «محرمانه» رئیس موساد به آمریکا

سفر «محرمانه» رئیس موساد به آمریکا
یک مقام ارشد دولت اسرائیل روز یکشنبه به شرط عدم انتشار نام خود به خبرگزاری فرانسه گفت است که داوید بارنئا، رئیس موساد، به قصد شرکت در نشست‌هایی غیرعلنی در کنگره ایالات متحده درباره ایران تا به واشینگتن خواهد رفت.
به گزارش آسیانیوز، داوید بارنئا، رئیس موساد، به منظور شرکت در نشست‌هایی غیرعلنی در کنگره ایالات متحده درباره ایران به واشینگتن سفر می‌کند.

یک مقام اسرائیلی گفت که رئیس سازمان جاسوسی این کشور، موساد، به منظور گفت‌وگو درباره توافق احتمالی آمریکا با ایران بر سر احیای برجام اوایل ماه سپتامبر به ایالات متحده می‌رود.

این سفر آخرین تلاش‌های اسرائیل برای منصرف کردن قدرت‌های غربی از بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود.

اسرائیل مدعی است که احیای برجام به منزله تسهیل تامین مالی شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران خواهد بود و در عین حال نمی‌تواند مانع دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای بشود، هدفی که ایران همواره آن را انکار کرده است.

یک مقام ارشد دولت اسرائیل روز یکشنبه به شرط عدم انتشار نام خود به خبرگزاری فرانسه گفت که داوید بارنئا، رئیس موساد، به منظور شرکت در نشست‌هایی غیرعلنی در کنگره ایالات متحده درباره ایران تا یک هفته آینده به واشینگتن سفر می‌کند.

ساعاتی قبل از این گزارش، یائیر لاپید گفته بود که نشست‌های اخیر مشاور امنیت ملی و وزیر دفاع اسرائیل با مقامات آمریکایی در راستای «مبارزه دیپلماتیک» دولت او علیه برجام بوده است.

نخست وزیر اسرائیل اظهار داشت: «ما در حال انجام اقداماتی هماهنگ هستیم تا اطمینان حاصل کنیم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از خطرات این توافق آگاهند.»

 وی با تاکید بر این که توافق هسته‌ای وین، توافق «خوبی نبوده است»، افزود که توافق محتمل کنونی حتی «خطرناک‌تر» از توافق پیشین است.

رسانه‌های اسرائیل به تازگی گزارش داده‌اند که رئیس موساد در نشستی توجیهی برای یائیر لاپید و دیگر مقامات این کشور گفته است، آمریکا «عجله دارد» توافقی مبتنی بر «دروغ» را بپذیرد که به نفع واشینگتن و تهران است، اما «برای اسرائیل بسیار بد است».

گزارش‌ها حاکی از آن است که لاپید درخواست کرده در جریان سفر به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با جو بایدن٬ رئیس‌جمهور آمریکا٬ دیدار کند.

نخست وزیر اسرائیل همچنین خواسته بود که مکالمه‌ای تلفنی با بایدن درباره برجام داشته باشد، اما هنوز نتوانسته است که با او صحبت کند و کاخ سفید دلیل آن را تعطیلات آقای بایدن عنوان کرده است./
https://www.asianews.ir/u/81x
اخبار مرتبط
در حالی که گفته شده انتقادات شدید اسرائیل سبب سست شدن امضای برجام از سوی آمریکا شده است، رییس موساد نیز مدعی شد به دلیل عجله آمریکا برای رسیدن به یک توافق «وحشتناک» با ایران، اسرائیل برای حفاظت از منافع امنیتی علیه جمهوری اسلامی اقدام خواهد کرد.
ایال خولاطا، مشاور امنیت ملی اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل بدون توجه به دیدگاه واشینگتن به طور مستقل علیه جمهوری اسلامی اقدام خواهد کرد
در پی برکناری حسین طائب از ریاست اطلاعات سپاه پاسداران، تغییر مهم دیگری نیز رخ داد؛ سرتیپ ابراهیم جباری که از سال ۱۳۸۹ تا کنون فرمان «سپاه ولی امر» بوده است اکنون کنار می‌رود و جای خود را به سرتیپ دوم حسن مشروعی‌فر می‌دهد.
خبرگزاری ایرنا از کشته شدن فرمانده دیگر سپاه خبر داد و علت مرگ علی اسماعیل‌زاده از فرماندهان واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه و از همکاران نزدیک صیادخدایی را سقوط از بام خانه‌اش در منطقه جهان‌نمای کرج عنوان کرد.
کانال ۱۳ اسرائیل: سرهنگ کشته‌شده نیروی قدس، مسئول طرح ترور کنسول اسرائیل در استانبول بود!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید