صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۰
کد خبر: 11695
گزارشگر: 2
۷۸۷
۰
۰
۱
مشکلات ماشین لباسشویی

چرا لباسشویی صدای کوبیدن در هنگام چرخش ایجاد می کند؟

چرا لباسشویی صدای کوبیدن در هنگام چرخش ایجاد می کند؟
بی توجهی نسبت به صداهای ایجاد شده توسط ماشین لباسشویی باعث می شود تا اشخاص متحمل هزینه زیادی شوند. به همین دلیل توصیه می کنیم هر صدای ناهنجاری که از دستگاه ساطع می شود را جدی گرفته و برای رفع عیوب احتمالی با متخصصین مجرب و کاربلد تماس بگیرید.

ماشین لباسشویی یکی از کاربردی ترین لوازمی است که در تمام خانه ها به چشم میخورد و باید نسبت به کارکرد صحیح و سلامت آن توجه کافی داشت. یکی از رایجترین مشکلاتی که درخصوص این وسیله کاربردی ذکر می شود ایجاد صدای کوبیدن در هنگام چرخش است. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید کافی است دکتر تعمیرکار را در جریان بگذارید تا در کمترین زمان در محل حاضر شده و ایراد دستگاه را برطرف نماید.
بی توجهی نسبت به صداهای ایجاد شده توسط ماشین لباسشویی باعث می شود تا اشخاص متحمل هزینه زیادی شوند. به همین دلیل توصیه می کنیم هر صدای ناهنجاری که از دستگاه ساطع می شود را جدی گرفته و برای رفع عیوب احتمالی با متخصصین مجرب و کاربلد تماس بگیرید.
خرابی برخی از قطعات می تواند منجر به ایجاد صدای ناهنجاری در لباسشویی شود که در ادامه برخی از آن ها را ذکر خواهیم کرد.

 

کاسه نمد و بلبرینگ

 

کاسه نمد یکی از اصلی ترین قطعاتی است که در دیگ لباسشویی تعبیه شده و بخش های فلزی و پلاستیکی را از یکدیگر تفکیک کرده است. خرابی کاسه نمد موجب نشت آب شده و رسیدن آب به بلبرینگ ها موجب خرابی خواهد شد. زمانی که بلبرینگ ها خراب شوند دستگاه صدای ناهنجاری هنگام چرخش تولید می کند که برای رفع این ایراد می توان از متخصصین دکتر تعمیرکار کمک گرفت تا با تعویض و یا تعمیر قطعات فوق مشکل به وجود آمده را رفع کنند.
زمانی که بلبرینگ های دستگاه فرسوده شوند سبد لباسشویی آزاد بوده و هنگام چرخش با سرعت بالایی حرکت خواهد کرد. در این حالت لباس ها با سرعت و شتاب بیشتری پرت شده و صدای کوبیده شدن ایجاد می شود. در چنین حالتی حتماً باید بلبرینگ ها تعویض شوند تا دستگاه بتواند فعالیت خود را به صورت صحیحی ادامه دهد.

 

تراز نبودن ماشین لباسشویی

 

نصب صحیح ماشین لباسشویی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید توسط متخصصین مجرب انجام شود. پیش از هر اقدامی ابتدا باید جای مناسبی برای نصب دستگاه مشخص شود. پس از اطمینان از تراز بودن دستگاه باید پیچ های نگهدارنده ای که در قسمت پشتی دستگاه تعبیه شده آزاد شوند. چنانچه این کار به درستی انجام نشود ماشین هنگام کار و چرخش سر و صدای زیادی تولید خواهد کرد که به مرور می تواند به سایر قطعات نیز آسیب بزند.

 

عدم توجه به بار لباسشویی

 

از دیگر مواردی که می تواند به سلامت دستگاه آسیب زده و موجب ایجاد صدای کوبیدن در هنگام چرخش لباسشویی شود عدم توجه به میزان لباسهایی است که درون دیگ آن قرار داده شده است. ظرفیت هر دستگاهی بر روی آن مشخص شده و نباید بیش از حد مجاز لباس درون دستگاه قرار داد. چنانچه قرار است از لباسشویی برای شستن پتوها استفاده کنید باید توجه داشته باشید که پتو پس از خیس شدن آب زیادی را به خود گرفته و در زمان شستشو یک گوشه باقی می ماند. این امر باعث می شود در هنگام چرخیدن پتو با شدت به یک سمت پرت شده و صدای کوبیده شدن ایجاد شود.

 

ترک خوردگی وزنه تعادل لباسشویی

 

در تمامی لباسشویی ها از وزنه سنگینی جهت حفظ تعادل ماشین استفاده شده که ترک خوردگی آن در هنگام چرخش موجب ایجاد صدای کوبیده شدن می شود. از آنجایی که این وزنه قابلیت تعمیر ندارد باید حتماً توسط تعمیرکاران مجرب تعویض شود. متخصصین ما در دکتر تعمیرکار می توانند در کوتاهترین زمان ممکن در محل حاضر شده و مشکل دستگاه را برطرف کنند.

نصب ماشین لباسشویی

خرابی شفت

 

از دیگر مواردی که ممکن است منجر به ایجاد صدای کوبیده شدن در هنگام چرخش لباسشویی شود خرابی شفت دستگاه است. چنانچه مشکل از شفت دستگاه باشد به طور معمول می توان آن را تراش داده و رفع عیب نمود. اما در برخی موارد نیز لازم است این قطعه تعویض شود تا ماشین سلامت خود را بازیابد.

 

نقص در عملکرد بالشتک لباسشویی

 

اغلب تولیدکنندگان ماشین لباسشویی از قطعه ای تحت عنوان کوپلینگ یا بالشتک استفاده می کنند که می تواند قدرت موتورا به بخش های دیگر انتقال دهد. این قطعه دارای دو شاخک بوده که به نام درایو شناخته شده و از جنس پلاستیک است و موجب کاهش لرزش شاخک ها شده و به این ترتیب لباسشویی در هنگام چرخش صدای کمی تولید می کند. کوپلینگ در دراز مدت دچار فرسودگی شده و خرابی آن منجر به ایجاد صدای کوبیده شدن در هنگام چرخش لباسشویی می شود. تعمیرکاران ماهر و کاردان دکتر تعمیرکار پس از حضور در محل ابتدا عیب یابی کرده و چنانچه مشکل دستگاه از بالشتک باشد اتاقک ماشین را برداشته و سپس اقدام به رفع ایراد قطعه موردنظر می کنند.

 

خراب بودن کمک فنرهای لباسشویی

 

از دیگر مواردی که می تواند عملکرد دستگاه را با اختلال روبه رو کند نقص در عملکرد کمک فنرهای ماشین لباسشویی است. عملکرد صحیح این قطعات باعث می شود دستگاه در چرخش تند و یا شستن لباس ها با صدای بسیار کمی کار کند اما فرسودگی آن ها موجب می شود لباسشویی در هنگام چرخش صدایی شبیه به کوبیدن تولید کند. چنانچه مشکل دستگاه از کمک فنرها باشد می توان آن ها را تعویض کرد.

 

نقص در تسمه لباسشویی

 

در اغلب ماشین های لباسشویی از تسمه استفاده شده که موجب زیرسازی دیگ می شود تا در هنگام شستشو صدای کمی تولید شود. در اطراف دیگ لباسشویی از چهار تسمه استفاده شده که مانع از ایجاد صدای بلند در هنگام چرخش دیگ می شوند. جنس این تسمه ها معمولا لاستیکی بوده و در دراز مدت دچار کشیدگی می شوند. زمانی که تسمه ها دچار فرسودگی شده باشند دیگ هنگام چرخش با اتاقک لباسشویی برخورد کرده و صدای ناهنجاری از دستگاه به گوش می رسد. در اغلب مواقع قرار دادن بیش از حد مجاز لباس درون دیگ دستگاه موجب فرسودگی تسمه ها می شود و باید آن ها را تعویض نمود.
دکتر تعمیرکار

اختلال در عملکرد موتور محرک دستگاه

 

اگر هنگام شستشو و چرخش ماشین لباسشویی با صدای کوبیده شدن مواجه شدید حتماً موضوع را با کارشناسان مجرب تعمیر لباسشویی در میان بگذارید تا در اسرع وقت نسبت به رفع ایراد دستگاه اقدام نمایند. گاهی ممکن است مشکل ار موتور محرک ماشین باشد که در این حالت ابتدا باید تسمه آزاد شده و سپس اقدام به روشن کردن موتور کرد. چنانچه صدای ایجاد شده همچنان ادامه داشته باشد موتور دستگاه دچار اختلال شده و باید به صورت دقیق تری مورد بررسی قرار بگیرد. اغلب این بخش قابلیت تعمیر و رفع عیب داشته اما گاهی نقص موتور جدی تر بوده و باید آن را تعویض کرد.

 

جمع بندی

 

ماشین لباسشویی یکی از مهمترین لوازمی است که در هرخانه ای باید وجود داشته باشد اما اغلب نسبت به کارکرد و سلامت آن هیچ توجهی نمی شود. زمانی که دستگاه دچار مشکل شده باید هرچه سریعتر موضوع را به تعمیرکاران مجربی اطلاع داد تا در کوتاه هترین زمان نسبت به رفع ایراد اقدام نمایند. متخصصین مجرب دکتر تعمیرکار (https://drtamirkar.com) دارای مهارت کافی در زمینه تعمیر و نگهداری بوده و درصورت تماس مشتریان می توانند در کمترین زمان ممکن خود را به محل رسانده و نسبت به عیب یابی و رفع عیب ماشین لباسشویی اقدام نمایند.

نکته حائز اهمیت این است که درصورت مشاهده هرگونه مشکل درخصوص لباسشویی ابتدا باید تراز بودن و حجم مناسب لباس های درون ماشین را بررسی نمائید. چنانچه مشکل برطرف نشد می توانید با متخصصین ما در مجموعه دکتر تعمیرکار تماس گرفته و از خدمات ویژه ای که ارائه می شود بهره مند گردید.

https://www.asianews.ir/u/81y
اخبار مرتبط
گالوانیزه کردن (GALVANIZING) فرآیندی است که روکشی از فلز روی (Zn) بر سطح فولاد (آهن) گذاشته میشود تا از آن مقابل زنگ زدگی و خوردگی محافظت کند، بدین صورت که آهن (فولاد) با لایه بسیار نازکی در واحد میکرون از فلز روی پوشیده میشود که در اصطلاح گالوانیزه یا روی اندود نامیده می شود. در واقع با این روش از اکسیداسیون فلز جلوگیری میشود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید