صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۱:۳۱
کد خبر: 11769
گزارشگر: 213
۱۴۰۷
۰
۰
۲۲
نگاهی بر بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان/علی زنداکبری

فراتر از انتظار

فراتر از انتظار
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در حالی طی چهار روز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد که استقبال به منظور حضور در این نمایشگاه چشمگیر بود.

به گزارش آسیانیوز، علی زنداکبری: بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در حالی طی چهار روز(21 الی24 مرداد ماه) در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

استقبال از این نمایشگاه چشمگیر بود؛ از اینرو فضای کلیه سالنهای نمایشگاه کاملا در اختیار این رویداد قرار گرفت. حضور مقامات بلندپایه در این نمایشگاه نیز حکایت از اهمیت آن برای دولت مردان داشت.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت، محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس و رضا تقی پورعضو کمیسیون صنعت و هومن رازدار مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی نمایشگاه علاوه بر حضور و بازدید از غرفه ها، نمایشگاه را نیز افتتاح کردند؛ نمایشگاهی به وسعت 120 هزار متر مربع و با حضور نزدیک به هزار شرکت داخلی و خارجی از جمله شرکتهائی از کشورهای آلمان، ایتالیا، اسپانیا، برزیل، ترکیه و...

گستردگی و تنوع محصولات
همانطور که پیشتر اشاره شد نزدیک به هزار شرکت از بیست و شش کارگروه کالائی و هفتاد زیر گروه آن مشتاقانه تولیداتی با کیفیت و قابل رقابت در سطح جهانی را به معرض نمایش گذاشتند.

انبوه سازان، تولید کنندگان، مشاورین، پیمانکاران، شرکتهای بازرگانی در حوزه ساختمان و... از جمله حاضرین فعال در این نمایشگاه بودند. تنوع محصولات ارائه شده و کیفیت بالای آنها نکته ای بود که از چشم بازدید کنندگان دور نماند، حضور صنایعی همچون، تولید کنندگان انواع مصالح ساختمانی، تولید کنندگان انواع شیشه ها (حتی شیشه های ضد گلوله و با مقاومتهای بسیار بالا)، انواع کف پوشها(طبیعی و مصنوعی)، تولید کنندگان شیر آلات و صنایع بهداشتی، طراحان شهرکها و مجتمع های ساختمانی، معماران، سازندگان درب و قفل، تولید کنندگان پنجره های مختلف و اجزاء مرتبط با آن، صنعتگران حوزه تجهیزات حرارتی و برودتی، تولید کنندگان کاشی، سرامیک و سنگ، تولید کنندگان انواع تجهیزات هوشمند همچون روشنائیهای خودکار و اتوماتیک، دستگاههای تنظیم کیفیت هوا، آب، برق و گاز، تجهیزات حفاظتی و امنیتی، تولیدکنندگان بتن و قالبهای بتنی، انواع تولیدات سینک/ظرفشوئی و اجاق گاز، صنایع تزئینی و دکوراسیون داخلی، محصولات پرورش گل و تجهیز فضای سبز در منازل و دفاتر کاری، سازندگان و طراحان صنایع روشنائی، سازندگان انواع کابینتهای مختلف، صنایع مختلف مرتبط با تجهیز آشپزخانه ها، تولیدکنندگان انواع داربستها و بستها، سازندگان انواع لوله های فلزی و غیر فلزی، طراحان سیستمهای نوین لوله کشیهای به صرفه آب و فاضلاب، انواع عایقها و پوششهای ساختمانی و... از جمله محصولات ارائه شده در این نمایشگاه بودند.

اهمیت صنعت ساختمان
گستردگی صنعت ساختمان و صنایع اصلی و فرعی مرتبط با آن طیف گسترده ای از مشاغل را شامل می شود که نقش پر رنگی در ایجاد اشتغال و تزریق فرصتهای شغلی به کشور ایفا می نماید به انضمام آنکه حجم بالای گردش مالی این صنعت با توجه به انواع فروش (در سطح خرد و کلان) آورده مطمئن و بالایی را در جهت درآمدزائی ملی ایفا می کند.

باید توجه داشت که صنعت ساختمان اکنون فقط به ساخت و گسترش منازل و مجتمعهای مسکونی خلاصه نمی شود و بخش وسیعی از آن به ساخت و ساز در حوزه های صنعتی خصوصا کارخانه ها، بیمارستانها، مراکز علمی، آموزشی و نظامی، مجتمعهای تجاری ، مراکز و مجتمعهای تجاری، تفرجگاههای عمومی و حتی زیر ساختهائی چون پل سازی و تونل سازی نیز تسری پیدا کرده است لذا نیاز به استفاده از تکنولوژیهای روز ساخت و ساز در جهت تسریع در پیشبرد پروژه ها و مقاوم سازی انواع سازه ها از نیازهای مهم و کلیدی این صنعت است. با عنایت به پتانسیلهای موجود در کشور، توانائی های این صنعت فراتر از جمعیت و مساحت کشور بوده و می تواند کشورهای منطقه را از لحاظ صادرات خدمات فنی و مهندسی و انواع مصالح و تجهیزات متنوع پوشش دهد.

البته این مهم نیاز به همکاری بخشهای مختلف دولتی و خصوصی به ویژه در بخش تامین مالی و بازاریابی مناسب از طریق اطاقهای بازرگانی و معرفی توانمندیهای داخلی از طریق شبکه های فعالی همچون سازمان توسعه و تجارت، سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارائی، امور بین الملل مناطق آزاد و تجاری، معاونت اقتصادی وزارت امورخارجه به ویژه از طریق رایزنهای اقتصادی سفارتهای کشورمان دارد. که در صورت به وجود آمدن بازار مناسب این صنعت در منطقه ای وسیع و با جمعیتی بالا در خاورمیانه ، آسیای مرکزی و میانه و کشورهای همسایه شاهد ارز آوری بالائی از سوی این صنعت خواهیم بود.

ویژگیها و آینده نمایشگاه ساختمان
حضور قدرتمند و جدی شرکتهای مختلف خصوصا تولید کنندگان داخلی با محصولاتی با کیفیت بالا و بکارگیری تکنولوژی روز دنیا در تولیداتشان همراه با نوآوریهای متناسب با اقلیمهای مختلف کشورمان در این نمایشگاه همه کارشناسان و حتی بازدیدکنندگان عادی را نیز تحت تاثیر قرارداده بود، از طرفی تاکید بر محصولات خاص یک "خانه هوشمند" نگاه رو به جلو و آینده نگری را برای این صنعت نوید می داد.

یکی از ویژگی های نمایشگاه بیست و دوم صنعت ساختمان برگزاری کارگاههای مختلف آموزشی و تبلیغاتی توسط شرکتها به منظور معرفی تکنولوژیهای نوین و یا تولیدات انحصاریشان در کنار روند معمول برگزاری نمایشگاه بود که با ارائه هائی جذاب مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

یکی از بخشهای متفاوت و جذاب نمایشگاه صنعت ساختمان حضور پر شور و فعال استارتاپهای صنعت ساختمان تحت پوشش معاونت فناوری ریاست جمهوری بدون هیچ محدودیتی بود، شرکتهای مستقل دانش بنیان دیگری نیز به صورت تک غرفه در نمایشگاه حضور داشتند که می توان با اطلاع رسانی و سازماندهی مناسب در دوره های آینده حداقل یک سالن وسیع را به شرکتهای دانش بنیان و استارتاپهای نوجو خصوصا استارتاپهای دانشگاهی از نقاط مختلف کشور اختصاص داد.

از سوی دیگر استقبال خوب بازدید کنندگان چه از سوی متخصصان و کارشناسان و چه از سوی عموم مردم در هر چهار روز نمایشگاه این انتظار را ایجاد نموده که نمایشگاه صنعت ساختمان در ادوار آینده بتواند از نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پیشی گرفته و به پر خواهان ترین، پر بازدیدترین و فعالترین نمایشگاه تخصصی در سطح کشور تبدیل شود./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/83x
اخبار مرتبط
یزد - نمایشگاه فروش اقساطی کالای ایرانی برای اولین بار به مدت چهار روز در یزد برپا می‌شود
جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، بزرگترین رویدادی است که به صورت تخصصی در حوزه مد و لباس فعالیت می کند و هر ساله به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می گردد.
در دوره سی و یکم نمایشگاه بین المللی مبلمان کشور همراه با استقبال های فراوان اتفاقات مهمی رقم خورده و آسیانیوز در گزارشی مروری به دستاوردهای این رویداد مهم داشته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید